וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם רוצים לעצב את כל החצר": הקלטות ניר חפץ נחשפות

בקלטות שפורסמו בחדשות 2 משנת 2010, נשמע ניר חפץ בשיחה עם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו. השיחות בין השניים חושפות כמה דרישות חריגות של שרה נתניהו בהם: ניקוי יבש למזוודות בחו"ל, מתנות מהמלון ומימון שיפוץ בקיסריה

באדיבות המהדורה המרכזית בחדשות 2

שלושה ימים לאחר הגשת כתב האישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, הערב (ראשון) נחשפו לראשונה במהדורה המרכזית ב"חדשות 2" הקלטות שביצע עד המדינה ניר חפץ בשנת 2010, בזמן ששימש שראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. חפץ, שחש בהתערערות ביחסים עם מי שכיהן אז כראש לשכת רה"מ נתן אשל, החל להקליט את שיחותיו, בהן גם אלו שקיים עם היועצת המשפטית הוותיקה של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו. בשיחות נדונו בין השאר, ניסיונותיהם לכאורה של בני הזוג נתניהו לגלגל הוצאות פרטיות במעון הפרטי על קופת המדינה.

"אני רוצה לגלגל את האחריות ממני. שיהודה (וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר) יגיד שידין קיסריה כדין בלפור", נשמעת ברנע-פרגו באחת השיחות. "שייקח את האחריות. זו לא חוכמה שתגיע אלינו בקשה, אנחנו נגיד לא, והוא יגיד כן. אני לא רוצה. אני רוצה לפעול לפי ההנחיות שלו. הוא היועץ המשפטי לממשלה. אמרתי את זה גם לנתן (אשל), אני רוצה שהיועץ ינחה אותי איך לפעול, שיהודה יגיד 'דין קיסריה כדין בלפור.

חפץ הזהיר את ברנע-פרגו כי "הסיפור של קיסריה במאה אחוז יהיה ביאח"ה ולכן את חייבת לדעת שאת תהיי ביאח"ה, ואת תאמרי דברים שאת יכולה לעמוד מאחוריהם. אני ממש אומר לך שתשמרי כל ניירת וכל דבר שאת עושה". היועצת השיבה: "כבר הייתי ביאח"ה בסיפור של המתנות. בקדנציה הקודמת. נתתי שם עדות. יישרתי את ההדורים עם דוד שמרון כשהם נכנסו".

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ההקלטות נחשפות. חפץ/ראובן קסטרו

בהמשך השיחות עולות כמה מדרישות בני הזוג נתניהו. "הם רוצים לסדר את כל החצר (בקיסריה) לפי תכנית אדריכלית שהם בנו לעצמם, אז אנחנו אומרים "כן, מה... לא?", אמרה ברנע-פרגו. "יש תכנית עם הדמיה. הם רוצים שהמשרד ישלם. הם אמרו שיש נזקים כתוצאה מעבודות ביטחון. אנחנו אומרים בסדר מה שהביטחון פגע - אנחנו נחזיר את המצב לקדמותו. אבל בואו נראה באופן סביר מה צריך להחזיר... הכול צריך לעשות בהיגיון... למה אנחנו צריכים להשתתף? בלענו את זה". כששמע חפץ כי עלות השיפוץ מוערכת בעשרות אלפי שקלים, אמר: "בשביל מה צריך את כל החזירות הזו. קיבינימט".

בהמשך תיארו השניים כיצד יתר עובדי הלשכה עושים לכאורה עבודות פרטיות עבור בני הזוג. "נתן (אשל) שם כל הזמן בעבודות", סיפר חפץ לעמיתתו. "בחודשים האחרונים הוא מסתובב עם מתווכי דירות בגבעתיים, והראה להם דירה של שרה ומכר לה אותה. כדי שלא יזהו שהוא ראש לשכת ראש הממשלה. הוא נסע עם האוטו של אשתו. שרה גם אובססיבית לגבי פרטים ישנים. יש את ארונות האמבטיה האלו הישנים של פעם. לבן כזה מפלסטיק שעולה 60 שקלים. אורזים, שמים את זה בניילון עם פצפצים ושולחים את העובדים מפה להביא.
ברנע-פרגו השיבה: תקשיב, זה בדיוק אותו סיפור כמו שהיה עם המתנות, ו הייתי במשטרה. אמרו לי הדברים שתפסו שם זה כף חול מפלסטיק של ילד. ארוזה שלוש פעמים בפצפצים".

חפץ סיפר בשלב זה כי גיל שפר שהיה ראש הסגל פתח בעבר את אחת החבילות הללו מתוך סקרנות, ונדהם מתכולתן. ברנע-פרגו השיבה: "גיל? אני במו עיניים ראיתי את נתן אשל ועזרא סיידוף עומדים בקיסריה ומנקים את המזגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו מסיימים ביקור בברלין וממריאים לפריס., 4 ביוני 2018. חיים צח, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע"מ

בשלב מסוים, חלק מהסיפורים דולפים לתקשורת. ברנע-פרגו מספרת לחפץ כיצד הצליחה "למרוח" לדבריה, בקשת עיתונאים לקבל מידע אודות הוצאות בית ראש הממשלה בקיסריה. "הצלחנו למרוח אותו אבל למחרת יכול להגיע עוד פעם, אנחנו צריכים לשמור על ראש הממשלה שלא יסתבך בדברים האלה ואנחנו צריכים לשמור גם על עצמנו", הזהירה. "מחר יבואו וישאלו איך אישרנו דברים כאלה".

אלא שמלבד סקנות העיתונאים השניים הבינו כי עליהם להתמודד עם בעיה גדולה בהרבה. חפץ מספר לברנע-פרגו כי "יש סודות גדולים בנושא הכסף". הוא מציין בשיחתו עם עמיתתו כי "נתת לי רק דוגמה אחת בנושא המתנות (כאן מדובר על קנקן התה של מרקל), אבל ידעתי שהיו הרבה מקרים של מתנות שהגיעו ישירות לבלפור".

חפץ, משוחח בשלב זה עם ברנע פרגו על חיבתה של רעיית ראש הממשלה למכבסות ולניקוי יבש. "אני חושב שבחשבונות המלונות בחו"ל היא עושה חכל מיני תרגילים כדי להסתיר כל מיני הוצאות", אמר. "עדנה חלבני מתאמת הנסיעות סיפרה לי שבכל נסיעה מגיעות לפחות ארבע חמש מזוודות לניקוי יבש... אין דבר כזה בחשבונות, הם איכשהו מסתירים את זה. אני אומר לעיתונאים שבדקתי בחשבונות ובדקתי עם משרד החוץ שהחשבונות עוברים דרכם... אבל בוודאות בכל נסיעה יש ארבע-חמש מזוודות ניקוי יבש". היועצת השיבה כי "זה שימוש לרעה בכספי ציבור - להביא כביסה שלא משתמשים בה שם רק כדי להביאה לניקוי". בשלב זה העיד חפץ: "תקשיבי, באחת הנסיעות אמר לי גיל שפר, 'הגיעו שמונה מזוודות לניקוי יבש'. עכשיו שתביני, יש פה תקציב לניקוי יבש במכבסבה שהוא לא ממש מוגבל. לפי מה ששפר אומר, היא פשוט אוהבת את הריח".

במקום פרחים - קרמים ומוצרי קוסמטיקה

חפץ, ששירת בנאמנות את בני הזוג נתניהו שוחח לאחר מכן עם היועצת המשפטית ששירתה תחת כמה ראשי ממשלה, על סוגיית המתנות. "את יודעת מה מתאמת הנסיעות סיפרה פעם?", שאל חפץ את ברנע-פרגו. "היא סיפרה שנתן אשל שלח אותה בניו אורלינס למלון להגיד למנהלי המלון שיש לשרה בדיוק יום הולדת והיא מאוד תשמח שיתנו לה מתנה, אבל מה? הם רצו לכוון אותם שהיא תקבל קרמים, דברים של קוסמטיקה".

"נתן אשל אמר למנהלת המלון 'אל תביאו לה פרחים, כי היא אלרגית לפרחים'", המשיך חפץ. "זה שטויות כי הבית בבלפור מלא בפרחים. הוא אמר גם לא שוקולדים כי היא לא אוכלת אותם. אז אמרו 'מה כן?', אמרו שהיא שאוהבת קרמים. היא קיבלה סלסלה ענקית של קרמים מהמלון". -"אתה יודע שזו מתנה אסורה", שאלה ברנע-פרגו. "בוודאי".

מתוכן שיחותיהם של השניים, לא ברור אם ראש הממשלה נתניהו אכן ידע על קבלת המתנות או על החריגות המדוברות. פרגו-ברנע אף רמזה בשיחתה עם חפץ כי יתכן שנתניהו בוחר שלא לדעת. "אני מרגישה שיש פה בעיות שחורגות מהבעיות שאנחנו בדרך כלל פגשנו", אמרה. היא הוסיפה כי דיברה עם היועץ המשפטי לשעבר יהודה וינשטיין בנושא. "הוא אמר לי 'מה זאת אומרת לכי לרה"מ ותדברי איתו'. אמרתי לו יהודה, אתה לא מבין איפה אני חיה. אם אלך, יום למחרת אני לא במשרד. הוא חשדני מאוד ולא מוכן לשמוע דברים כאלה. הוא שואל 'אז מה את עושה?' אמרתי תראה, בדרך כלל אני מונעת את הדברים האלה, עשינו נוהל עבודה.

מטעם ראש הממשלה נמסר: "עד עכשיו התעסקתם באוכל וחמגשיות וכעת עברתם לרכילות שקרית על אריזה בפצפצים וניקוי מזגנים. עוד לא שמענו גיבוב כזה של רכילות שקרית שאין לה שום קשר לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully