וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפקה נוהרת בהמוניה: מה נתניהו אוכל כששרה לא מסתכלת?

2.6.2018 / 17:30

הדיאטנית מרכיבה לו תפריט יומיומי מתסכל, ושגב משה אחראי על ארוחות הראווה, אבל מה עושה ראש הממשלה כשהוא באמת רעב? רמז: הכול טעים יותר עם ביצת עין מלמעלה

בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
שגרה מתישה, תפריט מתיש לא פחות. נתניהו וגחמותיו/עיבוד תמונה

אורח החיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עמוס באופן טבעי, אך בין הישיבות והפגישות, ההתייעצויות וההיערכויות, גם הוא מצליח לשבור את השגרה האינטנסיבית עם גילטי פלז'רז קולינריים.

ככלל, נתניהו מקפיד לשמור על תפריט יומי מחושב ומאוזן, אך מפעם לפעם - על פי שיחות עם גורמים שעבדו בצמוד אליו בעבר ובהווה, וכאלה שנכנסו ויצאו בקביעות מבית המשפחה ברחוב בלפור בירושלים - הוא אוהב לחטוא. הגחמה המפורסמת ביותר בכתובת האמורה, וזו שהפכה לסמל ההתנהלות במעון ראש הממשלה, היא כמובן גלידה בטעם פיסטוק, אך מלבדה, סומנו מאכלים מפתיעים נוספים בתפריט הפינוקים הקבוע שלו ושל בני הבית.

רצוי מג'הול

נתניהו, בן 69, מקפיד רוב הזמן על אורח חיים בריא, ובשנים האחרונות רופאיו שבים וממליצים לו להשיל כמה קילוגרמים ממשקלו. הוא נעזר בשירותיה של דיאטנית שמרכיבה לו תפריט יומיומי ומעט סגפני, ובו, בין היתר, מככבות גבינות דלות שומן ומנות שונות של ירקות, דגים וחזה עוף - אפוי כמובן. סנדוויצ'ים עם טונה (שוב, במים כמובן), מיונז ועגבניה הפכו עם הזמן למרכיב קבוע על שולחנו של ראש הממשלה, וכמעט כל ארוחה - אולי כדרך לתבל מעט את אותם כריכים מפוהקים, מלווה בפלפלי שיפקה חריפים ורוטב טבסקו. הקינוחים, אם סיימתם לבהות בייאוש בצלחת הזו, מדכאים לא פחות - חטיפי אנרגיה ופירות יבשים, רצוי תמרי מג'הול מבקעת הירדן.

ובכל זאת, לא כדאי לתת לתזונה המרשימה הזאת לבלבל אתכם. נתניהו אוהב מאוד פסטה (ובזיליקום), ומחזיק בחולשה ארוכת שנים לפאסט-פוד, רצוי אמריקני, עוד יותר רצוי בתצורת "ביג-מק", והכי רצוי עם ביצת עין מלמעלה. גם שניצל נמנה על מאכליו האהובים, אך זו מנה שנשמרת בדרך כלל לימי שישי. בגזרת המתוקים, נתניהו אוהב להתענג על שוקולד מריר, ומדי פעם מבקש לחטוא עם "סניקרס". מעת לעת, בשם הנוסטלגיה כנראה, חותם ג'לי את ארוחותיו. והקפה? אספרסו או שחור עם הל. תפריט השחיתות האמור, שהופך נדיר יותר ויותר עבור נתניהו, הולם גם את חברו הטוב מהבית הלבן דונלד טראמפ - מעריץ אובססיבי כמעט של מקדונלדס, ברגר קינג ורשתות מזון מהיר אחרות, וצרכן אובססיבי לא פחות של דיאט קולה, עוגיות אוראו וגלידת וניל דובדבן.

פעמיים חומוס: נתניהו וכחלון יצאו לחגוג "שנה כלכלית מוצלחת" בארוחה משותפת בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
חומוס, לפחות עד ששגב יבוא. נתניהו וכחלון/מערכת וואלה! NEWS

בתקופות בחירות, יורד נתניהו לעם ונהנה גם מצלחות חומוס ופיתה עם פלאפל, אך הפמיליאריות הזאת מסתיימת כמעט לחלוטין בביקורים רשמיים של אורחים רמי דרג. אז, כמעט באופן אוטומטי, מזמינים הוא ורעייתו את השף שגב משה לבשל "ארוחות חוויה". התוצאה, כפי שניתן להסיק מעיון קליל בכותרות כלי התקשורת ובממים שייצרו הרשתות החברתיות - מעוררת מחלוקת במקרה הטוב, ומגיעה במקרה הרע גם למבוכות דיפלומטיות, דוגמת "קינוח הנעל" המיתולוגי שהוגש לאחרונה לראש ממשלת יפן.

כפי שהתברר בפרשת החמגשיות, אוהבים בני הזוג נתניהו להזמין אוכל מבחוץ, ורעיית ראש הממשלה אף עלולה לשלם על כך מחיר כבד, ולעמוד לדין בגין קבלת דבר במרמה בעקבות הזמנת ארוחות ממסעדות ומשפים, תוך יצירת מצג שווא ולפיו במעון לא מועסקת מבשלת. ברשימת החיוג המהיר של הטייק-אווי לבלפור ניתן למצוא מגוון קולינרי רחב במיוחד - ממסעדת הבשרים הירושלמית המפורסמת "מפגש האש", דרך מסעדות שף כמו "המוציא" ו"מחניודה", ועד "סושי רחביה" - שענתה זה מכבר בקומבינציה אישית מיוחדת לחיבת ראש הממשלה למטבח היפני.

עוד באותו נושא

בין ביס לביס: הפגישה הסודית של נתניהו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו חוגג את המימונה עם רעייתו באור עקיבא, אפריל 2015. ראובן קסטרו
ופעם בשנה אפשר להתפרע עם קינוחים. בני הזוג נתניהו במימונה/ראובן קסטרו

נתניהו ורעייתו אוהבים מאוד גם אוכל הודי, וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי זכה במהלך ביקורו בישראל לשחזור מילולי של הדייט הראשון שלהם במסעדה התל אביבית "טנדורי". בשנים האחרונות, הושפעו השניים מאוד גם מטרנד הצמחונות והטבעונות, אולי בהשפעת ילדיהם, ומאז 2013 הם מקפידים לשמור על יסודות קמפיין "יום שני ללא בשר".

ביקור של בני הזוג בחו"ל - עניין שכיח יחסית בשנים האחרונות - כולל כמעט בוודאות גם ארוחה במסעדות יוקרה. אלו לא חייבות להיות כשרות, אך סביבת ראש הממשלה מדגישה בתוקף כי הוא אינו מזמין מנות טרפה. כך, נשמרת שלמות הקואליציה גם אם משטר התזונה נפרם מעט מעבר לים.

(עדכון ראשון: 31/5, 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully