וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר על האישום נגד שרה נתניהו: אולי היה צריך להגיש תביעה אזרחית

24.6.2018 / 11:27

יוסף שפירא ביקר ביישובי עוטף עזה ואמר כי הדוח שהגיש בשנת 2015 על התנהלות מעון ראש הממשלה "מדבר בעד עצמו". המבקר הוסיף כי "יש אופציה פלילית ואופציה אזרחית, יש דעות לכאן ולכאן ובשביל זה יש את היועמ"ש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מבקר המדינה, יוסף שפירא התייחס היום (ראשון) להגשת כתב האישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות ואמר כי "הדוח שלי יצא בשנת 2015 והוא מדבר בעד עצמו. הכל כתוב בדוח, יש דעות כאלה ואחרות כמו למשל הדעה שאולי היה צריך להגיש תביעה אזרחית. יש אופציות גם פליליות וגם אזרחיות, בשביל זה יש את היועץ המשפטי לממשלה". שפירא אמר את הדברים בביקור שערך בעוטף עזה ביחד עם ח"כ חיים ילין (יש עתיד).

בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד שרה נתניהו לאחר שפעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה ביותר מ-350 אלף שקל תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת. הארוחות היו בין ספטמבר 2010 למרץ 2013. הפרקליטות תבקש הרכב מיוחד של שלושה שופטים.

עוד בוואלה! NEWS:
היסטוריה בסעודיה: האיסור בוטל רשמית - ונשים החלו לנסוע בכבישים
נשיא סולטן או מהפך היסטורי: הבחירות שיעצבו את עתיד טורקיה
אחרי שהקפיץ מדינה שלמה: עבודות שירות לצעיר שביים את חטיפתו

מבקר המדינה יוסף שפירא בביקור בעוטף עזה. שי מכלוף
שפירא וילין בעוטף עזה, היום/שי מכלוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בסוף השבוע לראשונה לכתב האישום שהוגש נגד רעייתו שרה. "השבוע נשבר שיא נוסף באבסורד", כתב בפוסט בפייסבוק, "בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על אוכל וחמגשיות".

"הדבר הכי אבסורד בכתב האישום הזה, זה שהוא מתבסס על נוהל בלתי חוקי", טען ראש הממשלה. "חמישה ימים לפני שנכנסתי לתפקיד ראש הממשלה ב-2009, שלושה פקידים בלתי מוסמכים קבעו נוהל מיוחד. רק שהם לא קיבלו את האישור הדרוש מבחינת החוק מוועדת הכספים של הכנסת, ורק היא קובעת".

שפירא התייחס בביקורו בדרום לנושא ההצתות ואמר כי "צריך לדעת להיערך לזה. באנו לכאן להזדהות עם התושבים ולחזק את ידיהם כי הם הסובלים העיקריים. זאת לא מלחמה על פי מונחים צבאיים אבל זאת מלחמה יום יומית, הילדים נושמים את זה וכל יום שעובר הנזק קשה צריך למצוא פתרון איך לעצור את העניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully