וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי אושר רשמית: יצחק הרצוג ישמש יו"ר הסוכנות היהודית הבא

24.6.2018 / 10:26

יו"ר האופוזיציה נבחר פה אחד על ידי חבר הנאמנים של הסוכנות וייכנס לתפקידו בתחילת אוגוסט. "הרצוג נושם את כל הנושאים שאנחנו מדברים עליהם מילדותו", אמרו בסוכנות היהודית. הקרב על תפקיד ראש האופוזיציה ייפתח מחדש

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית הצביע היום (ראשון) פה אחד בעד מינוי יצחק הרצוג ליו"ר הסוכנות היהודית. קודם ההצבעה התייחס יו"ר ועדת המינויים אברהם דובדבני להחלטה למנות את הרצוג, החלטה שהתקבלה באופן חריג נגד עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "היתה לנו רשימה שלא עשינו איתה שום דבר כי חיכינו לפגישה עם ראש הממשלה כדי לראות אם יש לו מועמד. דחינו את ההחלטה לקראת הכינוס של חבר הנאמנים הבא ב-2018".

דובדבני סיפר על התהליך שבו קיימו התייעצויות, וציין כי בסקר פנימי שנעשה לפני כמה חודשים כדי לבדוק מי המועדפים על ועדת המינויים, יצא הרצוג במקום ראשון. הוא אמר על הרצוג כי מדובר ב"מועמד מעל ומעבר. לא צריך להציג אותו, כולם בעם היהודי מכירים אותו".

הוא הוסיף כי "הרצוג נושם את כל הנושאים שאנחנו מדברים עליהם מילדותו. בית שסבא שלו היה הרב הראשי לישראל אחרי שהיה רב ראשי באירלנד ורב בפריז. גם האבא חיים הרצוג נשיא המדינה עמד באו"ם כשגריר ישראל וקרע לגזרים את ההחלטה לפיה 'ציונות היא גזענות'". הרצוג שיתפטר מהכנסת לצורך מילוי התפקיד ייכנס אליו לכל המאוחר עד תחילת חודש אוגוסט בעוד כחודשיים.

עוד הוואלה! NEWS:
נשיא סולטן או מהפך היסטורי: הבחירות שיעצבו את עתיד טורקיה
אחרי שהקפיץ מדינה שלמה: עבודות שירות לצעיר שביים את חטיפתו
היסטוריה בסעודיה: האיסור בוטל רשמית - ונשים החלו לנסוע בכבישים

בוז'י הרצוג בפגישה עם ראשי הסונויות היהודיות בכנסת 27 ביוני 2017. ניב אהרונסון
הרצוג/ניב אהרונסון

הרצוג נאם במהלך כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות, לאחר ההצבעה, ואמר כי "אני מאד מתרגש ומעריך את האמון שקיבלתי מכולכם. אני רוצה להודות לכל חברי ועדת המינויים ולכל חברי חבר הנאמנים. רוצה להודות לחברי היקר לי נתן שרנסקי על שירותו המופלא".

הוא הוסיף כי "נחמן מברסלב אמר כל העולם כולו גשר צר מאד. אני חושב שהסוכנות היהודית היא הגשר הצר הזה והחזק בין עם ישראל בתפוצותיו לבין מדינת ישראל ועל הגשר הזה צריך לשמור מכל משמר. והאתגרים שעומדים בפני הגשר הזה הם עצומים. הגשר הזה ילד את מדינת ישראל, הביא את העלייה העצומה של מיליוני בני אדם לארץ ישראל והגשר הזה עכשיו מתמודד עם האתגרים העכשוויים המורכבים והמסובכים ביותר שעומדים בפני העם היהודי בדור הזה".

עוד ציין הרצוג כי יש להתמקד בעלייה וכן "לעסוק בחינוך יהודי, להילחם בשנאת ישראל באשר היא בכל מקום ואתר ואתר ולעבוד ביחד בתוככי החברה השראלית כפי שעושה הסוכנות היהודית בצורה נהדרת".

עוד באותו נושא

ח"כ יצחק הרצוג נבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

לכתבה המלאה
בני גנץ לעבודה? הרצוג: "מקווה שיבוא אלינו; להערכתי לא נשמע ממנו החלטה לפני ההכרזה על תאריך הבחירות". שלומי גבאי
האתגרים שעומדים בפני הסוכנות היהודית הם עצומים. הרצוג/שלומי גבאי

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את הרצוג וכתב כי "כחבר כנסת, כשר וכיושב ראש האופוזיציה, בוז'י פעל בלב הדמוקרטיה הישראלית מרבית חייו ושרת את העם הישראלי כשהוא פוסע בעקבות אביו וסבו. ישנם מעטים המבינים כהרצוג, את האתגרים העומדים מול העולם היהודי ואת הצורך ללמד ולחזק את הזהות היהודית ואת הקשר האמיץ בין מדינת ישראל והיהודים ברחבי העולם - היום, עוד יותר מתמיד".

ריבלין הוסיף כי "אלה אינם אתגרים פשוטים וישנם קשיים של ממש עליהם עלינו להתגבר. כנשיא המדינה אני ניצב לצד הסוכנות היהודית בנכונות מלאה וברצון כנה לסייע לפעילות הארגון על מנת להגן ולחזק את יחסי מדינת ישראל והעם היהודי".

נשיא המדינה רובי ריבלין, ביקר בסוללת כיפת ברזל בדרום, 31 במאי 2018. מארק ניימן, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן

קודם כניסתו לתפקיד, ייאלץ הרצוג להתפטר מהכנסת, והצעד עלול לעורר מחדש את הקרב על תפקיד ראש האופוזיציה. מי שאמור לקבל את התפקיד הזה באופן אוטומטי הוא יושב ראש המפלגה הכי גדולה באופוזיציה, אך מכיוון שיו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אינו חבר כנסת, הוא אינו יכול להיבחר לתפקיד. לכן, כעת צפוי להיפתח מאבק אופוזיציוני, בדגש על המחנה הציוני על התפקיד.

התפקיד נחשב נחשק ביותר זאת משום שהחוק קובע כי יו"ר האופוזיציה נהנה מאבטחה צמודה, פגישה חודשית עם ראש הממשלה, קבלת עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים ולשכה משודרגת בכנסת. המכהן בתפקיד זכאי לנאום בכנסת מיד לאחר ראש הממשלה בכל דיון מדיני, אם וכאשר יתקיים ובדיונים מסורתיים נוספים. בין השמות הבולטים שעלו בעבר כרלוונטיים לתפקיד: שלי יחימוביץ' וציפי לבני. במקומו של הרצוג צפוי להיכנס לכהן כח"כ, המועמד הבא ברשימת המחנה הציוני: רוברט טיבייב שכיהן כח"כ במפלגת קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully