וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל האמריקני: 500 ילדי מהגרים התאחדו עם משפחותיהם

22.6.2018 / 11:44

לאחר שטראמפ הורה לעצור את הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם בגבול מקסיקו, גורם בממשל אמר כי מאז מאי החל תהליך האיחוד מחדש. לפי הבכיר, סוכנויות פדרליות פועלות לזרז את תהליך האיחוד של יתר 1,800 הילדים הנותרים. עד כה לא הודה דיווח הממשל על איחוד בין ילדים להורים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

לפחות 500 ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם בגבול ארצות הברית-מקסיקו התאחדו עמם מאז חודש מאי - כך אמר הלילה (שישי) בכיר בממשל האמריקני. כ-2,300 ילדי מהגרים הופרדו מהוריהם, כחלק ממדיניות "אפס סובלנות" שבה נוקטות רשויות אכיפת החוק בארצות הברית. עדיין לא ברור כמה מתוך 500 הילדים נשארו במתקני מעצר עם הוריהם, וכמה מהם שוחררו.

לפי הבכיר, סוכנויות פדרליות פועלות לזרז את תהליך האיחוד בין יתר הילדים להוריהם במתקן פורט איזבל, צפונית לגבול עם מקסיקו בשטח טקסס. ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסה להדוף את הביקורת, מבית ומחוץ, לאחר שהתפרסם תיעוד הקולות והתמונות של הילדים שהורדו מהוריהם.

עוד בוואלה! NEWS:
"לי לא ממש אכפת, ולכם?": הז'קט של מלניה טראמפ שעורר זעם
נחטפו והותקפו באיומי אקדח: חמש עובדות צדקה נאנסו במזרח הודו
הלחימה באזור הגבול מחריפה: אלפים נמלטו מהפצצות משטר אסד

ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
מהגרים במתקן שהייה בסמוך לגבול/AP

ממשל טראמפ לא מסר לפני כן אם ילדים שהורחקו מהוריהם התאחדו איתם שנית. הבכיר אמר כי רבות מהמשפחות התאחדו ימים אחדים לאחר שהילדים הופרדו. למרות הדברים, הורים אחרים סיפרו כי אינם יודעים עדיין מה עלה בגורל ילדיהם, וכי הם נאבקים כדי למצוא תשובות לשאלותיהם. לפי דיווחים, כמה אימהות גורשו למקסיקו ללא ילדיהן.

טראמפ הורה אמש לסוכנויות הממשל לאחד בין משפחות מהגרים שהופרדו בגבול, אחרי הסערה עקב הנתונים על אודות הפרדת 2,000 ילדים מהוריהם שהיגרו באופן לא חוקי ממקסיקו בחודשיים האחרונים. עם זאת, כשנשאל בישיבת חברי ממשלו אם מהגרים שיחצו באופן בלתי חוקי את גדר הגבול יועמדו לדין, אמר כי "על הממשל להמשיך לשמור על מדיניות קשוחה כדי למנוע ממיליונים להיכנס לשטחה של ארצות הברית".

עוד באותו נושא

נכנע ללחץ: טראמפ חתם על צו שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על צו למניעת הפרדת ילדים מהגרים מהוריהם 20 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ חותם על הצו, השבוע/רויטרס

דובר של משמר הגבול מסר כי הסוכנות תמשיך להפנות לבתי המשפט מבוגרים שחצו באופן לא חוקי את הגבול. "אחדות המשפחת תישמר עבור משפחות שנעצרות בגבול, והן יועברו יחד לרשות ההגירה והמכסים", מסר. "מבחינת הילדים שעדיין מוחזקים על ידי משמר הגבול, אנחנו מאחדים אותם הם הוריהם או עם האפוטרופוסים שלהם שחזרו לחזקת משמר הגבול עם העמדתם לדין".

מוקדם יותר הגיעה רעייתו של הנשיא, מלניה טראמפ, לביקור פתע במקלן שבטקסס, על מנת לעקוב מקרוב אחר מצבם של הילדים שהופרדו מהוריהם. היא ביקרה במתקן מעצר שבו מוחזקים ילדים. "היא רוצה לראות מה אמיתי", אמרה הדוברת של רעיית הנשיא. "היא רוצה לראות תמונה מציאותית של מה שקורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully