וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע חמור ואכזרי": 22 שנות מאסר למחבל שדקר בסופרמרקט ביבנה

19.6.2018 / 16:43

בית המשפט גזר עונש מאסר ותשלום פיצויים על אסמאעיל אבו עראם שפצע באורח קשה את ניב נחמיה בשנה שעברה. בפרקליטות הביעו סיפוק מהעונש שנגזר בעקבות חוק המאבק בטרור. "בנסיבות הקשות של המקרה מצאנו לנכון לדרוש עונש הקרוב לעונש המקסימלי"

צילום:, אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

22 שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) על אסמאעיל אבו עראם בגין פיגוע דקירה בסופרמרקט ביבנה בחודש אוגוסט בשנה שעברה. אבו עראם דקר את ניב נחמיה, עובד הסופרמרקט, ופצע אותו באורח קשה. נחמיה הותקף בדקירות סכין על ידי אבו עראם, שנעצר בזירה לאחר שאזרחים שהיו במקום התנפלו עליו והכו אותו.

מהפרקליטות נמסר כי מדובר בארוע חמור ואכזרי שבו מפגע פלסטיני צעיר פצע אזרח ישראלי באורח קשה מאוד, כחלק מתופעה מסוכנת ומתמשכת של "מפגעים בודדים". המקרה אירע לאחר כניסת חוק המאבק בטרור לתוקפו, במסגרתו, בין היתר, ביקשו גופי האכיפה להתמודד עם תופעת טרור היחידים. "החוק החמיר את העונש המרבי על ניסיון רצח בנסיבות טרור ל-25 שנות מאסר", נכתב. "ובנסיבות הקשות של המקרה מצאנו לנכון לדרוש מבית המשפט לגזור עונש הקרוב לעונש המקסימלי".

עוד בוואלה! NEWS:
תיק הרצח בדומא: הודאות הנאשמים שנגבו תחת עינויים נפסלו
טיל טורפדו לטווחים ארוכים: הנשק החדש של חיל הים נחשף
שבע הרשעות בעשור: בתי המשפט לא ממהרים לשלוח למאסר גננות מתעללות

כתב אישום הוגש נגד תושב חברון, בן 19, שדקר את ניב נחמיה, מנהל מרכול בעיר. אבי כהן
המחבל אסמאעיל אבו עראם/אבי כהן

בנוסף לכך, הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם פיצוי כספי מירבי לנפגע העבירה. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם 22 שנות מאסר ופיצוי משמעותי לנפגע העבירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את נחמיה בבית החולים לאחר פציעתו ואמר: "ניב הוא גיבור. הוא הסתער בידיים חשופות על מחבל שטוף שנאה, בלם אותו, מנע אסון גדול, וכולנו התפללנו שיצא מזה".

נחמיה תיאר את שעבר עליו כחודש לאחר פציעתו וכתב: "אני מרגיש יותר טוב, אבל יש עוד דרך ארוכה אחרי כל הניתוחים שעברתי. ראיתי את המחבל עוד לפני האירוע. הוא שאל אותי היכן נמצאים השירותים בחנות, בערך רבע שעה לפני. אני זוכר את הכול, מהדקירה הראשונה, מהמאבק בינינו עד שהוא ברח ונפלתי לרצפה לקבל עזרה".

עוד באותו נושא

הפצוע מיבנה משחזר לראשונה: "המחבל שוחח איתי לפני הפיגוע"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבית החולים קפלן אצל ניב נחמיה שנדק ביבנה  8 באוגוסט 2302017. קובי גדעון /לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בביקור אצל נחמיה, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון /לע"מ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניב נחמיה ורעייתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully