וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נסתפק בהבעת חרטה": הגננת החשודה בהתעללות בר"ג שוחררה למעצר בית

19.6.2018 / 13:14

בית משפט השלום בתל אביב שחרר את סיגל אלקיים וייס, החשודה בכמה מקרי התעללות בילדים בפעוטון בעיר, למעצר בית בן שמונה ימים. נאסר עליה ליצור קשר עם משפחות הילדים. הורים שהגישו את התלונה נגדה: "למצות הדין עם מי שידע ושתק"

עריכת וידאו: ניר חן

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (שלישי) את סיגל אלקיים וייס, הגננת החשודה בהתעללות בילדים ברמת גן, למעצר בית בן שמונה ימים. על אלקיים וייס נאסר ליצור קשר עם משפחות ילדי הפעוטון שבו עבדה.

עו"ד נבון קצב, המייצג את הוריו של פעוט מהגן שהגישו את התלונה נגד אלקיים וייס, אמר כי ההורים נסערים מהפרשה ומשחרורה של הגננת. "לא נסתפק בהבעת צער וחרטה", אמר. "נמתין לסיום חקירת המשטרה ונעמוד על כך שהדין ימוצה עם כל מי שיימצא כי ביצע, ידע, סייע או שיתף פעולה במעשה, לרבות מנהלת הגן שהעסיקה את הסייעת שהייתה יד ימינה".

"יש לפעול בדחיפות לפיקוח על גני ילדים פרטיים ולהתקנת מצלמות. אלה ילדים קטנים, מלאכים קטנים שלא הזיקו לאיש והם חסרי ישע", מסר עו"ד קצב.

עוד בוואלה! NEWS:
לחץ פיזי בחקירת הרצח בדומא: ביהמ"ש יכריע אם הודאות הנאשמים קבילות
הברחת אקסטזי, זיוף דרכונים וריגול עבור איראן: כל פרשות גונן שגב
דרמה במשפט: הנאשם לא ביצע את הרצח - והחקירה תחזור למשטרה

הגננת שהוארך מעצרה בחשד להתעללות בילדים, 17 ביוני 2018. יותם רונן
אלקיים וייס בבית המשפט, השבוע/יותם רונן

אתמול הודיעה מנהלת הפעוטון שבו עבדה החשודה, יעל סבתו, על סגירתו של המקום. "אני לא יכולה לדבר על החקירה, רק אומר שאין לי שום קשר למה שאירע לכאורה", אמרה. "מסרנו את החומרים למשטרה כדי שתמצה את החקירה. אני סומכת עליהם שיגיעו לחקר האמת", הוסיפה.

הורים לפעוטות מתחו בימים האחרונים ביקורת קשה על התנהלות חוקרי משטרת תל אביב בכל הקשור לפרשה. לדבריהם, למרות שהתלונה נגד הגננת הוגשה כבר לפני כשבועיים, משטרת מרחב דן פעלה ברשלנות ולא ביצעה פעולות חקירה בסיסיות. "נראה שבתחילת החקירה המשטרה לא האמינה לנו, ורק בזכות מצלמות האבטחה נחשפה פרשת ההתעללות", אמרו ההורים, שהוסיפו כי המשטרה החלה בביצוע פעולות החקירה רק לאחר שנחשף התיעוד הקשה מהגן.

לוואלה! NEWS נודע כי למרות הגשת התלונה לפני שבועיים, המשטרה לא ביצעה חקירה בקרב הורי הגן, כפי שהיא מבצעת כעת לאחר חשיפת הפרשה. החוקרים לא יזמו איסוף עדויות ולא העמיקו את החקירה באשר לאיסוף ממצאים כמו דוחות פציעה, אשפוז ילדים עם חבלות ועוד. עוד נודע כי המשטרה לא תשאלה את יתר צוות הגן בנושא, ותיעוד מצלמות האבטחה נאסף רק במועד מאוחר - עם הפיכת החקירה לגלויה.

גורם במשטרת תל אביב מסר בתגובה כי "בתחילה צוות הגן והורי הילדים טענו כי ייתכן שהתלונה הוגשה על רקע נקמה אישית וסכסוך קודם בין הגננת לאם המתלוננת. ההורים שנחקרו לא הצביעו על התעללות של הגננת בילדים. המתנו שבוע וחצי עד שטכנאי של המצלמות יחזור מחו"ל לאחר שהיה בחופשה והוא הביא לנו את הסרטים. מרגע שצפינו בסרטים בסוף השבוע, הבנו כי מדובר בהתעללות בילדים ומיד עצרנו מחדש את הגננת. רק אז ההורים נחשפו למעשי ההתעללות בילדים. החוקרים עובדים סביב השעון ומשקיעים את כל מרצם בחקירה".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully