וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תלונה הוגשה נגד הגננת מרמת גן כבר לפני שבועיים

לוואלה! NEWS נודע כי הורים בגן "הקטנטנים של יעל" הגישו כבר לפני שבועיים תלונה למשטרה נגד הגננת סיגל אלקיים, אך זו הושבה לעבודתה. ההורים טענו כי החוקרים התמהמהו עד לחשיפת התיעוד. גורם במשטרה: "טכנאי המצלמות שהה בחו"ל". מנהלת הגן הודיעה על סגירתו

צילום: ידין חסון, עריכה: שניר דבוש

הורים לפעוטות ברמת גן מתחו ביממה האחרונה ביקורת קשה על התנהלות חוקרי משטרת תל אביב שתחת מפקד המחוז דוד ביתן, בכל הקשור לחקירת החשד להתעללות בגן "הקטנטנים של יעל" מצד הגננת סיגל אלקיים וייס. לדבריהם, למרות שהתלונה נגד הגננת הוגשה כבר לפני כשבועיים, משטרת מרחב דן פעלה ברשלנות ולא ביצעה פעולות חקירה בסיסיות. "נראה שבתחילת החקירה המשטרה לא האמינה לנו, ורק בזכות מצלמות האבטחה נחשפה פרשת ההתעללות", אמרו ההורים, שהוסיפו כי המשטרה החלה בביצוע פעולות החקירה רק לאחר שנחשף התיעוד הקשה מהגן.

לוואלה! NEWS נודע כי למרות הגשת התלונה לפני שבועיים, המשטרה לא ביצעה חקירה בקרב הורי הגן, כפי שהיא מבצעת כעת לאחר חשיפת הפרשה. החוקרים לא יזמו איסוף עדויות ולא העמיקו את החקירה באשר לאיסוף ממצאים כמו דוחות פציעה, אשפוז ילדים עם חבלות ועוד. עוד נודע כי המשטרה לא תשאלה את יתר צוות הגן בנושא, ותיעוד מצלמות האבטחה נאסף רק במועד מאוחר - עם הפיכת החקירה לגלויה.

לקריאה נוספת:
"היא מפלצת": הוארך מעצר הגננת החשודה בהתעללות בילדים ברמת גן
"הילדה לא הצליחה להזיז את היד": עדויות חדשות מהפעוטון ברמת גן
אחרי שתועדה במצלמות: גננת מרמת גן נעצרה בחשד שהכתה ילדים

הגננת שהוארך מעצרה בחשד להתעללות בילדים, 17 ביוני 2018. יותם רונן
ההורים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה. הגננת סיגל אלקיים וייס בהארכת מעצרה, אתמול/יותם רונן

אתמול במהלך דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצר הגננת הודה חוקר המשטרה, רס"ב שלמה חזון, במהלך חקירת הסנגורית מורן שני, כי הוחלט לקצר ביממה את תקופת ההרחקה של הגננת מהגן, זאת בניגוד להחלטת בית המשפט בנושא. הוא העיד כי הדבר בוצע על ידו בטרם הגיע תיעוד מצלמות האבטחה. "אנחנו לא מודעים לפעולות שיבוש שנעשתה", אמר. "קיצרתי לה את ההרחקה ליום אחד ולמחרת היא התייצבה לחקירה ונעצרה".

בהמשך הודה רס"ב חזון כי החוקרים החלו לייחס חשיבות רצינית לתיק רק ביום שישי האחרון ולהשקיע בו מאמצים ממשיים. "במהלך כל הסופ"ש הורים רבים הגיעו לתחנה ומסרו עדויות", סיפר. "בעלת הגן נחקרה עד השעות הקטנות של הלילה. אנו בראשית חקירה, רוב ההורים נחקרו. זה רק פתח את היריעה לגבי הורים נוספים. אנו נחשפים גם ליותר ויותר אירועים המעידים על פגיעות חוזרות ונשנות כלפי ילדים באותו פעוטון".

גורם במשטרת תל אביב מסר בתגובה כי "בתחילה צוות הגן והורי הילדים טענו כי ייתכן שהתלונה הוגשה על רקע נקמה אישית וסכסוך קודם בין הגננת לאם המתלוננת. ההורים שנחקרו לא הצביעו על התעללות של הגננת בילדים. המתנו שבוע וחצי עד שטכנאי של המצלמות יחזור מחו"ל לאחר שהיה בחופשה והוא הביא לנו את הסרטים. מרגע שצפינו בסרטים בסוף השבוע, הבנו כי מדובר בהתעללות בילדים ומיד עצרנו מחדש את הגננת. רק אז ההורים נחשפו למעשי ההתעללות בילדים. החוקרים עובדים סביב השעון ומשקיעים את כל מרצם בחקירה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקופת ההרחקה מהגן קוצרה. גן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעל סבתו, מנהלת הפעוטון "הקטנטנים של יעל", הודיעה היום על סגירת הגן. לא יכולה לדבר על החקירה. רק אומר שאין לי שום קשר למה שאירע לכאורה. בכל אופן כרגע סגרנו את הגן. מעבר לזה מסרנו את החומרים למשטרה כדי שתמצה את המשטרה. אני סומכת על המשטרה שתגיע לחקר האמת", אמרה סבתו.

עו"ד שרון נהרי, המייצג את סבתו, מסר כי "הגננת והבעלים של הגן מכחישה. היא לא ידעה מה קורה בגן. היא זאת ששמה מצלמות כדי למנוע כל מקרי אלימות ולוודא את ביטחון הילדים. היא זאת שבדקה והעבירה את החומרים למשטרה. היא זאת שנתנה את המצלמות והווידאו למשטרה כדי שזאת תבדוק שלא בוצעה שום עבירה וזאת אכן בודקת. הבעלים של הגן מבקשת להעמיד לדין את מי שצריך להעמיד לדין והיא משתפת פעולה ואנו בטוחים שבימים הקרובים המשטרה תגיע למסקנה שהבעלים של הגן, הגננת הראשית לא קשורה לאירוע".

כנס חירום: "היה כאן קשר של שתיקה"

אמש נפגשו 40 הורים לילדי הפעוטון לכנס חירום שאורגן על ידי עיריית רמת גן. בכנס שנוהל על ידי כמה פסיכולוגיים ויועצים עירוניים, שיתפו ההורים בחוויות האישיות שעוברות המשפחות מאז שפרצה הסערה בסוף השבוע. הפסיכולוגים מצדם, הקשיבו וניסו לסייע להורים כדי לצאת מהמשבר ולשוב במהרה לשגרה.

מ', שילדיה סיימו את לימודיהם בפעוטון לפני כמה שנים, לא הצליחה להסתיר את כעסה על צוות הגננות. "היה כאן קשר של שתיקה", טענה. "על כל מקרה חריג שקרה לאחד הילדים אמרו שהוא לא התרחש בעת השהות בגן, או שמטאטאים את הסיפור מתחת לשולחן, טיוח שלא היה כמותו". עם חשיפת הפרשה בסוף השבוע, חוותה שבר עמוק. "הרגשנו ביום שישי כמעט כמו שכולם הרגישו אחרי רצח רבין", העידה. "כל העיר דיברה על זה, הגננת שהילדים כל כך אהבו בגדה באמון".

"במהלך המפגש סיפרו הורים על קשיים התפתחותיים וסיוטים שמהם סובלים ילדיהם", המשיכה מ'. "ילדים שלא מדברים עדיין, ילדים שלא הולכים, ילדים שמתעוררים עם סיוטים ובהלות, אחרי התפוצצות יש כאן ההורים שאולי קיבלו תשובות למכאובים שלהם ושל ילדיהם". לדבריה, לפני כל קיץ הגננת יעל נהגה לצאת לחופשה, ומי שקיבלה לידיה את האחריות על הילדים היא סיגל. "הילדים השתנו לחלוטין בחודש, הילד לא רוצה להגיע לגן, לא רוצה לשמוע את סיגי, מטיח את הראש בקיר ועוד כל מיני תסמינים קשים". הילדים שלנו חכמים יותר מכולם, בגיל הזה הם לא יודעים לשקר". לדבריה עד כה הוגשו תשע תלונות וכי הורים נוספים יעשו זאת בימים הקרובים.

הורים לילדים מהפעוטון ברמת-גן בו נחשפו החשדות הכבדים להתעללות, הגיעו הערב למרכז הקהילתי ברחוב לנדאו בעיר לפגישת תמיכה עם פסיכולוגיים עירוניים. אור רביד
כנס ההורים ברמת גן, אתמול/אור רביד

נ', אחת האימהות שהגיעו למפגש סיפרה על חשיבותו. "לאחר התפוצצות הפרשה ביום שישי, עיריית רמת גן לקחה על עצמה לדאוג לנו לליווי פסיכולוגי מיידי כדי לטפל בסערת הרגשות שאנו וילדנו נמצאים בה". לדבריה, במהלך המפגש נועדו ההורים עם מספר פסיכולוגים עירוניים שמתמחים בטיפול בילדים. "נתנו את כל הכלים שאפשר לתת, מה לעשות עם הילדים, איך אפשר לראות ולזהות סימנים מקרים קיצוניים, עזרה לנו ההורים שנמצאים בסערת רגשות והלם מאז התפוצצות הפרשה, כמו כן איך להפגין כמה שיותר שמחה בפני הילדים, תוך התרחקות ממה שקרה, המטרה היא להחזיק אותם כמה שיותר לשגרה שלהם". היא הוסיפה כי המטרה הראשונה של ההורים היא לארגן בקרוב מאוד את מסיבת הסיום לילדי הגן: "אנחנו מבחינתו נעשה הכל כדי שהילדים יסיימו את שנת הלימודים כמו שאר החברים שלהם ונערוך להם מסיבת סיום עם התקציב שנותר לנו".

יחד עם זאת היו גם הורים שניסו להבין מה עבר על הגננת סיגל, שמעצרה הוארך אתמול בשלושה ימים נוספים. "הדברים שבהם נאשמת סיגל חמורים מאוד, אבל יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מזה, היא הייתה חלק מהמנגנון שבראשו עמדה יעל מנהלת הגן, לא יכול להיות שהיא עבדה אצלה כל הרבה זמן ולא היו ביניהם נהלים מסודרים", אמר אחד האבות. אם אחרת סיפרה שבמהלך שידורי מהדורות החדשות אחד מילדיה שהתחנך בפעוטון, זיהה את סיגל ושאל: "אימא, למה מראים את סיגי בטלוויזיה"?"

הגננת סיגל אלקיים וייס נחקרה ביום חמישי שעבר והכחישה את המיוחס לה. באמצע השבוע שעבר הגיע פענוח הסרטונים בהם נראית הגננת, על פי החשד, מכה חלק מילדי הגן. כשנשאלה, מה הייתה אומרת אם הייתה צופה בסרטון כזה ברשת אמרה כי "הייתי חושבת שמי שעושה את זה היא מפלצת - אני מפלצת". במשטרה החליטו לעצור את אלקיים וייס ולהעמיק את החקירה. בימים הקרובים הורי הגן יתוחקרו, כמו גם צוות הגננות והסייעות.

(עדכון ראשון: 10:10)

המשטרה: כלל פעולות החקירה בוצעו

ממשטרת ישראל נמסר: "הדברים המובאים לא משקפים נכונה את פני הדברים כפי שהתרחשו וראוי להעמיד דברים על דיוקם. בניגוד לנטען, משטרת ישראל ביצעה את כלל פעולות החקירה הנדרשות החל מיום הגשת התלונה ובסמוך לה, לרבות: הוצאת צו בית משפט לחדירה למחשב, חקירות הורים, גביית עדויות וראיות מצוות הגן ואיסוף ממצאים".

"לאור התקדמות החקירה ואיסוף חומר הראיות באותה העת, הוחלט שלא להמשיך במעצר החשודה וזאת תחת תנאים מגבילים הכוללים הרחקה מוחלטת מן הגן. לאחר שגובשה התשתית הראייתית, המשטרה עצרה את החשודה ובתום חקירתה היא נכלאה ואמש אף הוארך מעצרה. משטרת ישראל תמשיך לפעול לאכיפת החוק ותפעל בנחישות נגד כל גורם שיפגע בקטינים וחסרי ישע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully