וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא מפלצת": הוארך מעצר הגננת החשודה בהתעללות בילדים ברמת גן

עשרות הורים הגיעו להתעמת עם הגננת באולם המעצרים בבית משפט השלום בתל אביב, אליו הובאה להארכת מעצר שנייה. עורכת דינה טענה בדיון כי מצבה הנפשי רע והכחישה כי היא פעלה לשיבוש חקירה. מנהלת הפעוטון: "בשוק מהמעשים המיוחסים לה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

הורים לילדי גן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן הגיעו הבוקר (ראשון) לאולם המעצרים בבית משפט השלום בתל אביב והתעמתו עם הגננת סיגל אלקיים וייס שהובאה להארכת מעצר שנייה. "איך את לא מתביישת, נתנו לך את היקר מכל", קראו כמה מעשרות ההורים שהגיעו לבית המשפט. המהומה שפרצה במקום נמשכה דקות ארוכות וגברה כשסנגוריתה של הגננת החשודה בהתעללות פרצה בצעקות כלפי ההורים - שביקשו להתעמת פנים אל פנים עם אלקיים, שישבה מוקפת בלוחמי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר.

בתום הדיון הורה השופט מרדכי פלד על הארכת מעצרה עד ליום שלישי. סנגוריתה, עו"ד שני מורן, הכחישה כי מרשתה פעלה לשיבוש החקירה ואמרה כי מצבה הנפשי רע.

הגננת ביקשה סליחה מההורים תוך כדי שהיא ממררת בבכי. אולם, בזה אחר זה תקפו אותה ההורים מילולית בקריאות: "מה עשית לילדים שלנו?", "איך עשית את זה, סמכנו עלייך", "תסתכלי לנו בעיניים ותגידי למה עשית את זה". ההורים שהגיעו לבית המשפט דרשו למצות את הדין עם אלקיים ולהציב מצלמות אבטחה בגנים נוספים. לדבריהם, היא נחקרה לפני כשבועיים במשטרה אך חזרה לעבוד בגן עד יום חמישי האחרון, אז נעצרה בעקבות פענוח צילומי האבטחה מהמקום.

הגננת שהוארך מעצרה בחשד להתעללות בילדים, 17 ביוני 2018. יותם רונן
אלקיים וייס בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן

"היא לא גננת, היא מפלצת", אמרה סבתה של אחת הילדות בגן. "בשבוע שעבר הייתה לי יום הולדת, היא חיבקה אותי ונישקה את הילדה. לא האמנתי שהיא מאחורי הגב עשתה את המעשים לילדים שלי. הנכדה הגדולה שלי הייתה בוכה כל בוקר בדרך לגן ולא חשבנו שהיא עוברת התעללות, לא האמנו". לדבריה, נכדתה נולדה במשקל 900 גרם ונאבקה כדי לשרוד.

"כשהיא נכנסה לגן ביקשנו מהגננת שתשמור עליה", הוסיפה. "עכשיו כששמענו מה קרה בגן שאלנו את הגננת 'כך שמרת לנו על הילדה?'".

נציג המשטרה בדיון רס"ב שלומי חזון הארכת המעצר של הגננת החשודה אמר כי הורים רבים מסרו עדויות חדשות במהלך סוף השבוע וכי היא נחקרה "עד השעות הקטנות של הלילה". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בטענה כי נחשפו פגיעות ביותר ויותר ילדים וכן "אירועים נוספים שמעידים על פגיעות חוזרות ונשנות באותו פעוטון". לדברי נציג המשטרה בדיון "פעולות החקירה פתחו לנו דלת גדולה לעוד אירועים שלא נחשפו קודם".

הגננת הראשית בגן הגיבה לטענות נגד אלקיים וייס, ואמרה כי "מרבית הורי הגן הגיעו אליו על בסיסה המלצותיה, וזו הייתה הגושפנקה הכי גדולה שיכולנו לקבל לגבי תפקודה. אני בתור בעלת הגן, שמרתי במשך השנים על אפס סבלנות עם סייעות שלא מתאימות, ופיטרתי לאלתר עובדות שלא התאימו. אנחנו בשוק מהמעשים המיוחסים להם. הגן שהוקם במסירות נהרס ברגע אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully