וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה ערעור המדינה על צו הורות לאימהות לסביות

18.6.2018 / 14:15

לפני כשבעה חודשים פורסם בוואלה! NEWS כי משרד הרווחה ערער על צו הורות שניתן על ידי בית הדין לענייני משפחה בטענה כי קיים חשש לסחר עוברים, זאת משום שבקשת הצו הועברה כשנה וחצי לאחר לידת הילד. בית הדין המחוזי דחה את העתירה: "הילד נולד שווה בן שווים"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעור המדינה על מתן צו הורות שניתן לזוג אימהות לסביות בטענה כי קיים חשש לסחר בעוברים. לפני כשבעה חודשים פורסם בוואלה! NEWS כי משרד הרווחה החליט על החלטת בית המשפט לענייני משפחה למתן צו הורות לשתיים, זאת מאחר שחלפה שנה וחצי מיום לידת התינוק.

בנות הזוג, הדס ומור ארקדיר איילון, הגישו את הבקשה לבית משפט לענייני משפחה בתל אביב שנה וחצי לאחר לידת בנן כדי להכיר בהן כאימהותיו. שופט בית הדין לענייני משפחה דאז, נפתלי שילה, נתן לראשונה צו הורות פסיקתי שתחולתו רטרואקטיבית מיום הלידה. אלא שאז, משרד הרווחה ערער על פסק הדין וביקש לבטל את תחולתו הרטרואקטיבית של הצו, בטענה כי הבקשה בעניין הועברה כשהילד היה בן שנה וחצי, וכי הזמן הרב שחלף מיום הלידה מעלה חשש לסחר בילדים. בנוסף ביקשה המדינה לקבוע כי הצו אינו מצהיר על מצב קיים אלא צו המכונן את ההורות רק מיום מתן הצו.

עוד בוואלה! NEWS:
מדברים בעפיפונים: חלופת המסרים בין ישראל וחמאס שמבעירה את השטח
פרסום ראשון: תלונה הוגשה נגד הגננת מרמת גן כבר לפני שבועיים
סוריה טוענת: הקואליציה האמריקנית תקפה מוצב שלנו במזרח המדינה

הזוג הדס ומור ארקדיר. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בנות הזוג ארקדיר איילון ובנן הפעוט/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

למרות זאת, בית המשפט המחוזי דחה את טענות המדינה.
שופטי המחוזי ישעיהו שנלר וקובי ורדי, סברו כי צו ההורות הפסיקתי אכן מכונן את ההורות, לעומת השופטת רביד שעמדה בדעת המיעוט.

"משהתקיימו התנאים האמורים, והכול בבחינת עקרון טובת הילד במרכז ההכרעה, אכן יש מקום להחלה רטרואקטיבית ובאופן שמתן הצו יהיה בו משום הכרה בכך שזוג ההורים הינם הורי הקטין מאז ומעולם, וככזה מקנה להם זכויות בסיסיות המגיעות להם ומביא להחזרת המצב לקדמותו, כאילו שני הוריו הם ההורים הביולוגים", נכתב בהחלטת בית המשפט. "משכך מקבל הילד מעמד ככל ילד הנולד שווה בן שווים וכך גם לגבי זכויותיו וזכויות הוריו".

"אני מאוד שמחה ומקווה שהסאגה הזו תיגמר", אמרה הדס ארקדיר איילון, אחת מאימהותיו של הילד לוואלה! NEWS. "אנחנו כבר שנתיים במאבקים משפטיים מול המדינה, במהלכן אני ובת זוגי מקיימות הורות שוויונית. זה מתיש. אני לא מבינה גם למה להיטפל למקרה הספציפי הזה בזמן שיש דברים יותר חשובים במדינה הזאת ששווה להילחם עליהם והכל מכספי משלם המסים. אנחנו באות ממקום של אהבה, וזה לא שמישהו עושה משהו רע לילד. האם משרד הרווחה מעדיף שלילד יהיה רק הורה אחד?".

עוד באותו נושא

המדינה ערערה על הכרה בזוג נשים כאימהות: "חשש לסחר בילדים"

לכתבה המלאה

ארקדיר איילון הביעה תקווה שהחלטת בית המשפט המחוזי תשים סוף להתנהלות משרד הרווחה בנושא. "זה בזבוז משאבים גם שלנו וגם של המדינה למה לזרוק את כל הכסף הזה", ציינה. אני מאוד מקווה שמשרד הרווחה לא ייקח את זה לבג"ץ ובכך שהסיפור הזה יסתיים. הילד כבר בן ארבע, זה אבסורד. אני מקווה שביום ההולדת שלו אני כבר אהיה רשומה בתעודת לידה שלו".

עו"ד עירא הדר שייצגה את בנות הזוג בירכה על החלטת בית המשפט המחוזי. "אני שמחה שבית המשפט ממשיך את המגמה הברורה של הכרה טבעית במשפחות הלהט"ב", אמרה. "מביש שהמדינה עדיין מנסה להרים קשיים מיותרים של הכרה במשפחות שלנו, ואפילו מעזה לחשוד בשתי אימהות שמבקשות הכרה בהורותן המשותפת שהן מנסות בעצם לסחור בבנן הקטן. הטענה הזו היא חצייה של קו אדום, ואני מקווה שטענות הומפוביות ובזויות כאלה יעברו כבר מן העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully