וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 52 לוחמים שיעים נהרגו בתקיפה אמריקנית בסוריה; ארה"ב מכחישה

בדמשק טענו שהקואליציה הבינלאומית תקפה בסיס צבאי במזרח המדינה. הארגון הסורי לזכויות אדם: מרבית ההרוגים עיראקים. צבא ארה"ב מכחיש: "שום חברה בקואליציה לא ביצעה תקיפה באזור"

אתר רשמי

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה אווירית בסיס צבאי של משטר אסד במזרח סוריה - כך דיווחה היום (שני) התקשורת הרשמית במדינה. עם זאת, בקואליציה הכחישו זאת. הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי מטוסים לא מזוהים תקפו כוחות שיעיים וכי 52 לוחמים, רובם עיראקים, נהרגו. סוכנות הידיעות רויטרס הבהירה כי לא הצליחה לאמת את הנתונים של הארגון, שמקום מושבו בבריטניה.

מפקד בשורות כוחות המשטר אמר לרויטרס כי מל"טים, ככל הנראה אמריקנים, תקפו עמדות של מיליציות עיראקיות בין אל-בו כמאל ותנף, שם שוכן בסיס אמריקני, כמו גם עמדות של צבא סוריה. אותו מפקד, שאינו סורי, אמר כי לוחמים עיראקים נהרגו ונפצעו בתקיפה, אך לא מסר מספרים מדויקים.

עוד בוואלה! NEWS:
משחק בעפיפונים, משקיע בפיגועים: חמאס רץ על כל המגרש כדי לשוב לתודעה
"התותחן מת לי בידיים": השריונר שהוכר כנכה צה"ל אחרי 45 שנה
מלניה טראמפ בהתבטאות חריגה: שונאת לראות ילדים מופרדים מהוריהם

דיווח בסוריה: הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה אווירית את בסיס צבאי של משטר אסד בכפר אל-הרי בדרום מזרח אבו כמאל. אתר רשמי
עשרות הרוגים בתקיפה המסתורית. זירת התקיפה הלילה/אתר רשמי

הקואליציה האמריקנית דחתה את הדיווחים. "שום חברה בקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לא ביצעה תקיפות אוויריות בסמוך לאל-בו כמאל", אמר דובר הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, ג'וש ז'אק.

בשנה האחרונה היו שורת היתקלויות בין הקואליציה האמריקנית לבין כוחות הנתמכים בידי המשטר, במקרים שבהם הם איימו על לוחמי מיליציות כורדיות או ערביות הנלחמות בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וזוכות לסיוע הקואליציה האמריקנית.

לאחרונה משטר אסד טען כמה פעמים שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה אותו. לפני כחודשיים, הואשמה הקואליציה האמריקנית בתקיפת שתי עמדות צבא במזרח המדינה אבל גורמים אמריקניים ורוסיים צבאיים הכחישו זאת.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 12 כוחות הנאמנים למשטר, שאינם סורים, נהרגו בתקיפה, באזור שבו הקואליציה פועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

(עדכון ראשון: 01:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully