וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום הרצועה; 21 שריפות בעוטף

מדובר צה"ל נמסר כי בוצע ירי באמצעות כלי טיס לעבר רכב ותשתית ששימשה את החוליה. מוקדם יותר בוצעה תקיפה נוספת באזור חאן יונס, ועל פי דיווחים פלסטיניים לא היו בה נפגעים. בתוך שעות: שריפות רבות פרצו ביישובים בנגב. תושב האזור: "מישהו חייב לעצור את הדבר הזה"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

צה"ל תקף היום (שני) באמצעות כלי טיס חולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה כוונה לעבר תשתית וכלי רכב ששימשו את החולייה. זאת, לאחר שמוקדם יותר אירעה תקיפה דומה בסמוך לחאן יונס, ובה, על פי דיווחים פלסטיניים, לא היו נפגעים.

בתוך כך, כוחות הכיבוי מנסים להשתלט על ארבע שריפות באזור בארי וכיסופים, באחת מהן טרם הושגה שליטה. 21 שריפות פרצו מאז שעות הבוקר באזור, וגרמו לנזק רב לצומח ולבעלי החיים. בקיבוץ עין השלושה נחנקו למוות מאות עופות מעשן השריפות. ביישוב בית הגדי שליד נתיבות אותרו שני בלונים שאליהם מחובר חפץ חשוד.

תושב שדרות מצא היום עפיפון בחצר ביתו שכנראה הושלך אתמול כאשר לא היה בביתו. התושב הביא את העפיפון למשרדו של הרבש"צ בעיר ושם זוהה כי הושמו עליו פריט נפץ. חבלן הגיע למקום לטפל בחומרים.

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן העפיפונים: כשהדין הבינלאומי מאפשר לירות, אך השכל הישר לא
עפיפוני תבערה גרמו ל-20 שריפות בעוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה
פרסום ראשון: הואצו עבודות הקמת המכשול האסטרטגי בעזה

עריכה: תום זואילי
נערים בוחנים את רכבו של מוביל חוליות עפיפוני תבערה שהותקף בידי כלי טיס של חיל האוויר במזרח העיר עזה, 17 ביוני 2018. שיהאב ניוז, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רכב של פעיל בחוליות העפיפונים בעזה שהותקף לפנות בוקר/מערכת וואלה! NEWS, שיהאב ניוז

יוחאי מוגרבי, תושב הבית בבית הגדי שבו אותרו הבלונים, סיפר כי "היו שני בלוני נפץ שנחתו בחצר הבית, נתלו על העצים. זו הפעם הראשונה שנופל דבר כזה במושב שלנו. התושבים קצת חוששים".

בימים האחרונים הגיעו הבלונים ועפיפוני הנפץ והתבערה לא רק ליישובים בעוטף עזה, אלא גם לעיר נתיבות ולמושבים באזור. "מישהו חייב לעצור את הדבר הזה, לא יכול להיות שהשדות נשרפים, ועכשיו עפיפונים מגיעים גם לבתים", אמר תושב האזור.

אתמול בערב הגיעו חבלני המשטרה לנתיבות, שם נמצא עפיפון תבערה שנחת בסמוך לבתים בעיר. החבלן בדק את העפיפון שהגיע מהרצועה אך לא היו בו חומרי נפץ. "זה הזוי שהבלונים שלהם מגיעים עד כאן, זה מפחיד אותנו , אבל למזלנו לא נגרם נזק מהבלונים, פשוט מטורף, לא האמנו שזה יגיע עד אלינו", אמר תושב בית הגדי.

בלוני תבערה שהגיעו למושב בית הגדי הסמוך לנתיבות, 17 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
בלוני התבערה שאותרו ביישוב בית הגדי שליד נתיבות, היום/חטיבת דובר המשטרה

במשטרה מסרו כי חבלנים נקראו בשעות האחרונות לטיפול בשני פריטים חשודים, עפיפון ובלונים, בשדרות ובסמוך לה. "שבים ומזהירים את הציבור להישמר ולא להתקרב או לגעת בחפצים חשודים שכאלו עד סיום בדיקתו המקצועית של חבלן המשטרה", נמסר.

צה"ל הודיע לפנות בוקר כי תקף במזרח העיר עזה רכב של אדם שהוגדר "אחד ממובילי חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה". זאת, לאחר שאתמול גרמו עפיפונים לכ-20 שריפות ברחבי הנגב המערבי.

מצה"ל נמסר הבוקר כי בימים האחרונים אירעו מספר תקיפות דומות בקרבת חוליות, כאמצעי אזהרה מפני המשך ההצתות - שאותן הגדירו "פעולות טרור שמסכנות את תושבי הדרום". עוד נמסר כי "צה"ל נחוש להמשיך ולפעול בעצימות עולה ומתגברת כנגד פעולות טרור אלה ככל שיידרש ובמגוון כלים. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות".

(עדכון ראשון: 15:15)

שריפות עוטף עזה ושרידי עפיפון תבערה בבית הגדי. אושרי צימר, מערכת וואלה! NEWS
בית הגדי, היום/מערכת וואלה! NEWS, אושרי צימר
חבלני משטרה במושב בית הגדי בעקבות בלוני תבערה, 17 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
חבלן משטרתי בשדרות, היום/חטיבת דובר המשטרה
שריפה בקיבות כיסופים שבעוטף עזה, 17 ביוני 2018. דני בן דוד, יערן קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בכיסופים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, יערן קק?ל
בלוני תבערה במושב בית הגדי, 17 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
שדרות, היום/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully