וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הואצו עבודות הקמת המכשול האסטרטגי בעזה

16.6.2018 / 16:30

לוואלה! NEWS נודע כי 21 אתרי עבודה פרוסים לאורך גדר המערכת ופועלים מסביב לשעון להשלמת המכשול. עד כה הושלמו כרבע מ-65 הקילומטרים של החומה התת-קרקעית שנועדה לסכל את מנהרות חמאס בגבול. מדובר בקצב שיא של ישראל כדי להגיע לסגירה מוחלטת על הרצועה

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ותומר לוי

בזמן שבמערכת הביטחון ובקבינט המדיני-ביטחוני עסוקים במציאת דרכים למנוע משבר הומניטרי ברצועת עזה, מתקדם ה"מגה פרויקט" לסיכול מנהרות התקפיות בגבול בצעדי ענק. בדיון פנימי שנערך בשבוע שעבר במשרד הביטחון מסר ראש מנהלת גבולות ותפר תת-אלוף ערן אופיר כי קצב העבודה בבניית המכשול ההנדסי החדש הואץ וכי לאורך הגבול פועלים בו זמנית 21 אתרי עבודה.

מה שהחל עם מספר מועט של צוותים הפך לפרויקט ענק שכולל הקמת מפעלי בטון, סדרי כוחות נרחבים של כלים הנדסיים שונים בשטח וכוחות אבטחה רבים הפועלים באוויר וביבשה. הפועלים ב-21 האתרים לאורך הגבול עובדים שישה ימים בשבוע, כשהם חובשים קסדות ועוטים שכפ"צים. מרבית הפועלים מגיעים מאיטליה, מספרד וממדינות נוספות.

עבודות בגבול רצועת עזה 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
עבודות להקמת המכשול בגבול עזה/ראובן קסטרו

גורמים במשרד הביטחון ובצה"ל דיווחו כי עד כה לא נרשמו עיכובים חריגים במיוחד בעבודות, למרות האתגר ההנדסי שכרוך בחפירות בעומק של עשרות מטרים ותחת איום מתמיד של ירי צלפים, פצצות מרגמה וטילי נ"ט. בכמה מוקדים מול אתרי העבודות הקים חמאס עמדות במרחק של 200 מטרים מגדר המערכת, כדי לתצפת על התקדמות בניית המכשול.

בשל המעקב הצמוד מצדה הפלסטיני של הגדר אחר העבודות מנהלים באוגדת עזה פיקוח צמוד על מעגלי ההגנה והאבטחה השונים של צוותי העבודה. עד כה הצליחו הצוותים לבנות 14 מתוך 65 קילומטרים של חומה תת-קרקעית נגד מנהרות ולפי הערכות של גורמי צבא בפיקוד דרום הפרויקט יסתיים בסוף שנת 2019. אז יהיה ניתן להכריז כי לא ניתן לחפור מנהרה התקפית מכיוון הרצועה אל עבר ישראל - וחמאס יידרש לחשוב על דרכים אחרות כדי לאיים על העורף הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עפיפוני נפץ בגבול הרצועה וחיילים מזהירים תושבים מהתקרבות לגדר, 8 ביוני 2018. דובר צה"ל
מפגינים באזור גדר המערכת ברצועה, בשישי/דובר צה"ל

בנוסף לכך, במשרד הביטחון ובצה"ל סיכמו לאחרונה את שלב הבדיקות של הגדר העילית לאורך הגבול ברצועת עזה. עד כה נבנו 200 מטרים של גדר חזקה וגבוהה במרחב החטיבה הצפונית של אוגדת עזה ובעוד חודש תחל הבנייה לאורך כל הגבול בדגש על האזורים בהם הושלמה החומה התת-קרקעית. לדברי גורמי ביטחון לא יהיה ניתן לחצות את החומה אלא אם כן ינסו לפוצץ אותה.

תוך כדי בניית הגדר יושלם פרויקט הקמת תורני התצפית החדשים, שעליהם יוצבו מערכות מצלמות מתקדמות, מכ"מים ומערכות נוספות לאיסוף מודיעין. גורמי צבא בפיקוד דרום אמרו לוואלה! NEWS כי האמצעים הטכנולוגיים החדשים בשילוב החמ"לים המתקדמים שנבנים באוגדת עזה יביאו לקפיצת מדרגה לא רק בהגנה על המרחב אלא ביכולות לאסוף מידע איכותי על האויב בצד הפלסטיני. עוד התברר כי במהלך 2018 יסיימו בצה"ל ובמשרד הביטחון את בניית המכשול הימי מול חופי רצועת עזה כדי למנוע חדירות צוללנים וכוחות קומנדו פלסטינים.

צהל מתמגן לקראת רגע האמת : בניית הקיר הסלארי 26 ביוני 2017. שי מכלוף
קירות מיגון ניידים שהוצבו בקרבת אתרי העבודות על הגדר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully