וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפיפוני תבערה גרמו ל-20 שריפות בעוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה

מצה"ל נמסר כי הוא "נחוש להמשיך ולפעול בעצימות עולה ומתגברת ככל שיידרש". אתמול הביא החום הכבד ברחבי הארץ להתפשטות השריפות בדרום, שם נשרפו אלפי דונמים של חורש טבעי ושדות. "מצפים לעקביות בסיכול האיומים", אמר ראש מועצת אשכול

צילום: יואב פרחי, רשות הטבע והגנים

צה"ל תקף הלילה (ראשון) באמצעות כלי טיס את רכבו של אחד ממובילי חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לרצף שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטחי ישראל".

עוד נמסר כי "בימים האחרונים הזהיר צה"ל וביצע מספר תקיפות בסמוך לחוליות האחראיות להצתות ולהשחתת השטחים בישראל. מדובר בפעולות טרור שמסכנות את תושבי הדרום. צה"ל נחוש להמשיך ולפעול בעצימות עולה ומתגברת כנגד פעולות טרור אלה ככל שיידרש ובמגוון כלים. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות".

עוד בוואלה! NEWS:
האיום הגדול שלא נידון בפסגה: יכולת הסייבר המתקדמת של צפון קוריאה
בן 34 נהרג מפגיעת סירה בכנרת; 3 צעירים תקפו משפחות נופשים
"רוצה לראות את הים בפעם אחרונה": ניצול שואה נכה הגשים משאלה

שריפה באזור קיבוץ רעים בעוטף עזה. ביטחון אשכול, מערכת וואלה! NEWS
שריפה באזור קיבוץ רעים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון אשכול

ביישובי עוטף עזה הפכה ההתמודדות עם השריפות שמביא עמו טרור העפיפונים לדבר שבשגרה, אך אתמול, לאור מזג האוויר והחום הקיצוני, התמודדו צוותי הכיבוי עם קושי רב. עפיפוני ובלוני תבערה הציתו שריפות ביותר מ-20 מוקדים. שריפות פרצו בעין השלושה, כיסופים, שמורת תל גמה, קיבוץ רעים, ארז, מפלסים, בארי ובסמוך לעיר שדרות. השריפות כילו כאלפי דונמים של שטחים חקלאיים וחורש טבעי באזור נחל הבשור, יער כיסופים, מגן, עין הבשור וכרם שלום. תושבי עוטף עשה מצאו כרוזים שנשלחו ככל הנראה השטח הרצועה ובהם איומים על שריפת בתים באזור אשכול.

בצה"ל נערכו לסוף שבוע מתוח לאורך גבול רצועת עזה על רקע האיומים של פעילי החמאס להפריח 5,000 בלוני תבערה לעבר ישראל. בפועל הציתו פעילי חמאס יותר מ-20 מוקדים ברחבי הנגב המערבי. במקרה אחד לפחות נחת בלון שנשא חפץ החשוד כחומר נפץ.

צה"ל הגיב בשלושה מקרים שונים בירי טילים סמוך לחוליות הטרור הפלסטיניות תוך נקיטת זהירות ברורה שלא לפגוע באותם פעילים. אמש כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי אזהרה לעבר חוליה ממנו לפי דיווחים פלסטינים נפצעו שלושה פלסטינים. כך למעשה נוצרו כללי משחק חדשים.

בצה"ל החליטו לא להחריף את התגובות כלפי חוליות הטרור שמפריחות עפיפונים ובלוני תבערה אלא להסתפק רק בירי אזהרה כמוצא אחרון. בחמאס הבינו שכל חציית קו זה תגרור תגובה אגרסיבית הרבה יותר מצד כוחות צה"ל במרחב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שריפה בסמוך למושב כרמיה בעקבות עפיפון תבערה. מערכת וואלה! NEWS
שטח שהוצת בסמוך לשמורת כרמיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
שריפה באזור עין הבשור בערבות עפיפוני תבערה. ביטחון אשכול, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בעין הבשור, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון אשכול

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) תושב עוטף עזה הגדיר את אתמול כ"יום הכי קשה בעוטף עזה מאז תחילתו של טרור העפיפונים. החום הכבד בשילוב האש, קטלניים. מטוסי כיבוי נלחמו, כבישים נחסמו והמתנדבים הצטרפו כדי שהאש לא תתפשט לבסיס צה"ל ותגרום לאסון עצום. לאן זה עוד ימשיך? קבינט, זה הזמן לעצור את זה ולפעול! דין עפיפון כדין קסאם".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול אמר כי זהו "עוד יום של מאבק עיקש עבר על אנשינו בשטחים הפתוחים ותחת החום הכבד כדי לבלום התפשטות האש בכלל וליישובים בפרט. כמו פעמים קודמות אנשינו עמדו במשימה חרף הקשיים. זו דוגמה לערבות ההדדית של כל אנשי הביטחון של אשכול שפועלים בשיתוף פעולה מקצועי עם כלל הגורמים. "אנו מצפים לעקביות בגישה לסיכול האיום".

שריפה בנחל הבשור, תל גמה   גרמה לשריפת ביתם של דבורים, 16 ביוני 2018. רשות הטבע והגנים עזרא ששון, מערכת וואלה! NEWS
כוורות שנשרפו בנחל הבשור, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים עזרא ששון

בצה"ל, כמו בדרג המדיני בישראל, מבינים היטב כי הבעיות ברצועת עזה לא נפתרו והן רק הולכות ומחמירות ולכן לפי הערכות של גורמים בפיקוד הדרום אם לא יסתמן פתרון באופק או מאמץ מדיני להביא לצמצום הבעיות עשוי המצב הביטחוני בגבול הדרומי להידרדר. התפנית החדשה בנושא זה הגיעה דווקא מכיוון רמאללה ושכם כשעיתונאים, סופרים ופעילים שאינם נמנים על חמאס יצאו להפגנות נגד הסנקציות שהטיל יו"ר הרשות הפלסטינית על רצועת עזה.

בממשלת החמאס תולים תקוות שהפגנות אלו שפוזרו בכוח על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים של הרשות הפלסטינית יצברו תאוצה. יחד עם זאת מזהירים במערכת הביטחון כי בזמן שחמאס שומרו על יציבות ביטחונית יחסית בגבול רצועת עזה הוא מנסה לקדם בכל כוחו פיגועי חטיפה, פיגועי ירי והתאבדות ברחבי הגדה המערבית.

(עדכון ראשון: 21:26)

תושבי עוטף עזה קיבלו כרוזים כנראה יחד עם הבלונים שהגיעו מהרצועה, 16 ביוני 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
הכרוז שנמצא היום על ידי תושב עוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, --
שריפה גדולה בנחל הבשור באזור תל גמה . נשרפו עד כה כ-1000 דונם. כוחות כיבוי פקחי רשות הטבע פועלים במקום לכיבוי השריפה, 16 ביוני 2018. דוברות רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
כבאי בנחל הבשור, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות הטבע והגנים
שריפות בדרום- מקטע כביש 232 שנסגר קודם לכן נפתח לתנועה.
שוטרים מסיירים באזור, וכוחות כב"ה עוסקים בסיום פעולות הכיבוי, 16 ביוני 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בעוטף עזה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully