וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה לראות את הים בפעם אחרונה": ניצול שואה נכה הגשים משאלה

16.6.2018 / 18:31

מיכאל קורץ בן ה-85 מוגדר נכה סיעודי והתבשר לאחרונה כי עתיד לאבד את הראייה והשמיעה בקרוב. בנו אמר כי כי "מאז שסיפרנו לו שהוא הולך לשחות בים, הוא לא הפסיק לבכות מהתרגשות". עיריית אשדוד הנגישה את חופיה אליו מגיעים בעלי מוגבלויות מרחבי הארץ

צלמים זמניים מורשים

מיכאל קורץ בן ה-85 מבאר שבע, ניצול שואה ושייט לשעבר, ביקר אמש (שישי) בים לראשונה זה 14 שנים. קורץ 100% נכה סיעודי עקב מצבו הבריאותי ולקראת יום הולדתו ה-85 אסף ילדיו וביקש כי "רוצה לראות את הים ולהרגיש בפעם אחרונה את המים". משפחתו חשבה בתחילה כי חלומו של אביהם קשה לביצוע, אך לאחר בירור קצר גילו כי בעיריית אשדוד מנגישים במשך שנים רבות את חוף הים לאנשים בעלי מוגבלויות. משפחת קורץ פנתה למנהל אגף החופים באשדוד אריה תורג'מן שאחראי על מיזם ההנגשה לים אליו מגיעים בעלי מוגבלויות מרחבי הארץ.

בנו של מיכאל, ערן קורץ אמר כי "אבא שלי ניצול שואה בן 85, בצעירותו הוא היה איש ים ושייט שאהב מאוד את המים. ב-14 השנים האחרונות הוא לא היה בים בגלל מצב בריאותו. הוא עיוור וחירש כמעט לחלוטין", אמר ערן. לדבריו, "אבא עיוור בעין אחת ובשנייה רואה רק 80%, בנוסף לכך קיימות בעיות בשמיעתו. הרופאים בישרו לו כי עתיד לאבד את הראייה והשמיעה המועטה שלו בקרוב". הבקשה הראשונה והיחידה שהייתה לו היא לראות את הים ולהרגיש פעם אחרונה את המים. במהלך השבוע בישרה לו משפחתו כי "ביום שישי הקרוב אנחנו מגשימים את חלומך ואתה נכנס לים". ילדיו אמרו כי "מאז הוא אינו הפסיק לבכות מהתרגשות ומתקשה האמין שהחלום הגדול עומד להתגשם".

עוד בוואלה! NEWS:
בן 30 נהרג מפגיעת סירה בכינת; 3 צעירים תקפו משפחות נופשים באזור
פרסום ראשון: הואצו עבודות הקמת המכשול האסטרטגי בעזה
"גאווה וברק בעיניים": חטיבת כפיר ציינה 13 שנים של סיכול טרור

מיכאל קורץ ניצול שואה בן 85 חוף אורנים המונגש אשדוד ה-15 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
מיכאל קורץ בן ה-85 בחוף אורנים באשדוד/מערכת וואלה! NEWS

מיכאל הגיע אמש מלווה ברעייתו, ילדיו ונכדיו לחוף אורנים שבאשדוד. ההתרגשות הייתה בשיאה, ובחוף המתין לו צוות אגף החופים והמצילים שחגגו לו יום ההולדת והחלו בהכנות לירידה לים.

מיכאל הועבר לכיסא המונגש והמצילים, אלון אוחיון, רוני אלימלך ואבי רימון החלו בהורדתו אל עבר החוף. "אני לא מאמין, אני לא מאמין", אמר מיכאל. המצילים הכניסו אותו למים וניכר שהוא עדיין בהלם, הוא הרגיש את מי הים ונהנה מכל רגע, דממה שררה. ניכר כי ילדיו ונכדיו התרגשו גם הם. מיכאל אמר כי "לא ראיתי את הים, רק כאשר נכנסתי והרגשתי את המים הבנתי שאני בפנים". כעבור חצי שעה יצא מיכאל לחוף, להירגע מההתרגשות הגדולה, ומיד ביקש לחזור למים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיכאל קורץ ניצול שואה בן 85 חוף אורנים המונגש אשדוד ה-15 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
לא ראה את המים אך הרגיש אותם, מיכאל קורץ/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully