וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הגדול שלא נידון בפסגה: יכולת הסייבר המתקדמת של צפון קוריאה

16.6.2018 / 18:15

לאחר שטראמפ ספג ביקורת על זניחת זכויות האדם בפגישתו עם קים, רבים הצביעו דווקא על הפספוס שבהתעלמות מהפיכתה של צפון קוריאה לכוח עולה ומסוכן בתחום הסייבר. אולפני חברת "סוני" כבר חוו מנחת הזרוע הארוכה של פיונגיאנג, ובעולם חוששים משימור היכולת ההרסנית

עריכה: איתי עמרם

בעולם כולו מתחו ביקורת ביממה האחרונה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על כך שזנח בשיחותיו מול מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און את נושא הפרת זכויות האדם בארצו. רבים טענו כי טראמפ טיפל אך ורק בנושא הגרעין ולא ייחס משמעות לעניינים נוספים המהווים איום על שלום העולם, בהם בין השאר החשש למתקפות סייבר על מטרות רגישות בארצות הברית ובעלות בריתה.

מומחים מזהירים כי בשנים האחרונות רכשה קוריאה הצפונית מיומנויות בתחום הסייבר. תיעוד מהלכיה בשנים האחרונות העידו כי הפכה למתוחכמת ואף למסוכנת ביותר. בשנים האחרונות תועדו פריצות למסדי הנתונים של בנקים בעשרות מדינות ברחבי העולם כדי לבצע שוד, וכן ניסיונות השתלטות על רשתות מחשבים בקוריאה הדרומית השכנה. כמו כן, בשנה האחרונה אף תועדו עשרות תקיפות באמצעות תכנת הכופרה WannaCry בניסיון לגרום ונזקים למערכות מחשוב ברחבי העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
בן 34 נהרג מפגיעת סירה בכנרת; 3 צעירים תקפו משפחות נופשים
בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו
תימן: הקואליציה הערבית השתלטה על נמל התעופה במעוז המורדים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
התמודד גם עם ביקורת עקב הפגישה. טראמפ וקים, השבוע/רויטרס

ההסכם שהושג בסינגפור התמקד הפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין, אך לא הניב פתרון מפורש לסוגיה זו. עד למועד הפגישה בין קים לטראמפ הזהיר המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית מפני האיום הנשקף מההאקרים במדינה המבודדת. ימים אחדים לאחר הפסגה, המשרד כבר הפיץ מזכר חדש, ובו תרחישים אפשריים לשימוש בתוכנות זדוניות בידי פיונגיאנג.

עד כה, לא התקבלה כל אינדיקציה לכך ששני המנהיגים דנו בנושא המדאיג, זאת למרות שמומחים הזהירו כי יכולות הסייבר של קוריאה הצפונית מהוות איום מיידי על האינטרסים האמריקנים באופן המצדיק תשומת לב גבוהה. עד כה הבית הלבן דחה בקשות להתייחסות לנושא, והוא לא הוזכר בהצהרות רשמיות על ידי הנשיא ובמסיבת העיתונאים שהתקיימה אחרי הפסגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מתקפת סייבר על קוריאה הדרומית בשנת 2009. AP
מתקפת סייבר על קוריאה הדרומית, ספטמבר 2009/AP

גם במגזר העסקי בארצות הברית חוו את נחת זרועם הדיגיטלית של הצפון קוריאנים. מנכ"ל אולפני סוני מייקל לינטון, ספג פגיעה זמן קצר לפני שחרור הסרט "The Interview" שכלל סאטירה על המנהיג קים. יותר מ-70% ממחשבי האולפנים קרסו בעלות של יותר ממאה מיליון דולרים. לינטון אמר בריאיון לסוכנות אי-פי כי לחברה נדרש פרק זמן של שנה כדי להתאושש מהנזק הכבד. "הגרעין הוא נושא מרכזי, אך אנחנו צריכים לדאוג מהיכולות הקיברנטיות כדי לוודא שלא יקרה דבר דומה לעסקים ולנכסים אחרים בארצות הברית", אמר.

"לאחרונה קוריאה הצפונית התמקדה במה שמכונה 'ריגול מסורתי'", הסביר דמיטרי אלפרוביץ', מומחה סייבר ומייסד שותף של חברת Cybersecurity בשיחה עם אי-פי. "מטרת הפעולות הללו היא לאסוף מודיעין ממדינות שהיו מעורבות בפסגה, וכן להתקפות הרסניות שנועדו לגיוס כספים בהמשך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-70% ממחשבי האולפנים קרסו. מתוך הסרט "The Interview"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוריאה הצפונית הצטרפה בשנים האחרונות למדינות כמו סין ורוסיה, בהן הוכחה כוונה לבצע תקיפות סייבר נגד יעדים אמריקנים. מיד לאחר המתקפה באולפני סוני, ה-FBI נקט מהלך חריג והאשים את פיונגיאנג באופן בפומבי באחריות למעשה. ממשל אובמה הטיל סנקציות נוספות על המדינה בעקבות האירועים.

ההסכם שחתם ממשל אובמה עם הסינים שנועד לבלום מתקפות סייבר כלכליות אושר מחדש על ידי ממשל טראמפ בשנה שעברה. עם זאת, מוקדם יותר השנה האשים טראמפ את סין בכך שהיא ממשיכה לנהל ואף לתמוך במאמצי חדירה לרשתות מחשוב בארצות הברית "כדי לקבל גישה למידע עסקי בעל ערך עסקי רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully