וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: הקואליציה הערבית השתלטה על נמל התעופה במעוז המורדים

16.6.2018 / 9:48

הצבא הנתמך על ידי סעודיה והאמירויות טוען כי כבש מהחות'ים הנתמכים בידי איראן את נמל התעופה בחודיידה, שהנמל הימי שלה משמש להברחות נשק למורדים - אך גם להעברת סיוע למיליוני אזרחים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הקואליציה הערבית נכנסו היום (שבת) לנמל התעופה של עיר הנמל חודיידה, המוחזקת בידי המורדים החות'ים - כך דיווחה לשכת התקשורת של צבא תימן הפועל תחת הכוחות של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

שליטה על נמל התעופה בעיר השוכנת לחופי הים האדום תהיה הצלחה מוקדמת בקרב הגדול ביותר בין הקואליציה הסעודית לבין המורדים השיעים, הנתמכים בידי איראן, מאז תחילת המלחמה לפני יותר משלוש שנים. חודיידה היא עיר הנמל הגדולה ביותר במדינה הערבית הענייה, ולטענת ריאד, דרך נמליה מעבירה איראן כלי נשק המשמשים את המורדים נגדה. טהראן והחו'תים מכחישים זאת.

"כוחות הצבא המוגבים בלוחמי ההתנגדת והברית הערבית שחררו את נמל התעופה הבינלאומי של חודיידה מאחיזת המיליציה החות'ית", נכתב בהודעת לשכת התקשורת של הצבא בטוויטר. עוד נאמר כי צוותי הנדסה מטהרים את האזור ממוקשים.

סעודיה פלשה לתימן-  שיירות כלי רכבים צבאיים של הקואליציה הסעודית נעו לכיוון תקיפה בעיר חודיידה, 150 ק"מ דר לבירה צנעא. רויטרס
לוחמים שבטיים הנאמנים לקואליציה הסעודית בדרך לחודיידה/רויטרס

גורם בשורות הקואליציה התומכת בצבא תימן אמר כי הכוחות מכתרים את המבנה המרכזי בנמל התעופה. "אנחנו צריכים זמן מה כדי לוודא שאין שם חמושים, מוקשים או מטענים", אמר אותו הגורם.

לטענת הקואליציה הסעודית, הנתמכת בידי המערב, כוחותיה יכולים להשתלט במהירות על הנמל - היחיד שבשליטת החות'ים - מבלי לשבש את אספקת הסיוע למדינה שכבר עתה חווה את המשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם.

האו"ם, שניסה אך נכשל במאמצי התיווך למניעת המתקפה על חודיידה, חושש שהלחימה תקטע את קו אספקת הסיוע היחיד לרוב אזרחי המדינה. כ-22 מיליון איש בתימן תלויים בסיוע הומניטרי, בהם 8.4 מיליון איש הנמצאים בסכנת רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully