וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור העפיפונים: צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה

התקיפה כוונה לעמדת תצפית של ארגון הטרור אחרי שמוקדם יותר היום הותקפו משגרי עפיפונים בדרום עזה. צה"ל: רואים בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפעל למניעת השימוש בהם. במהלך היום פרצו 11 שריפות בעוטף עזה

צילום: יניב כליף

צה"ל תקף היום (שישי) באמצעות כלי טיס עמדת תצפית של חמאס, הסמוכה למיקום ממנו שוגרו בלוני נפץ ותבערה בצפון רצועת עזה. מוקדם יותר היום ירה חיל האוויר לעבר קבוצה של משגרי עפיפונים בדרום רצועת עזה, שהתכוונה להעיפם לעבר כלי רכב.

מדובר צה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם". הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר על ירי לעבר עמדת תצפית באזור. לא היו נפגעים, לפי הדיווחים.

במקביל, אותר בלון תבערה ממולכד, שככל הנראה הופרח מהרצועה, בשטחי המועצה האזורית שער הנגב. חבלני משטרה שהגיעו למקום נטרלו את הבלון. לא היו נפגעים. במהלך היום פרצו 11 שריפות באזור עוטף עזה שבכולן הושגה שליטה.

התקריות מתרחשות ביומו הראשון של עיד אל-פיטר, המסיים את חודש הרמדאן, ואחרי איומיהם של פעילי חמאס אתמול להעיף כ- 5,000 עפיפונים כדי להצית את שדות הנגב המערבי. גורמים במערכת הביטחון דחו את האיומים וטענו כי אין ברשותם היקף כזה של עפיפונים. למרות זאת, צה"ל החל בהיערכות מיוחדת.

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים מאיימים: נשגר מחר 5,000 עפיפוני נפץ לעבר ישראל
תסיר את האיום? המערכת החדשה שתנסה לסכל את טרור העפיפונים
ליברמן: הליום למטרות רפואיות - הופך לבלוני תבערה להצתת שדות

בלון נפץ שאותר באזור שער הנגב בעוטף עזה. מערכת וואלה! NEWS
בלון הנפץ שאותר בסמוך לשער הנגב, היום/מערכת וואלה! NEWS

אתמול אותת צה"ל לחמאס שאחרי צעדות השיבה האלימות על הגבול אין בכוונתו להשלים עם דפוס הפעולה הזה. בהתאם לכך ביצע כלי טיס ירי אזהרה לעבר חוליית מעיפי עפיפוני תבערה ולאחר מכן תקף עמדת חמאס. בחודש האחרון הצליח צה"ל להצית מצבורי עפיפונים שהוסתרו בשטח הפלסטיני לפני עלות השחר ותחילתן של ההפגנות.

בזמן שבאו"ם מגנים את פעילות ישראל ברצועת עזה, נזהרים מאוד בצה"ל מלהרוג פלסטינים על בקרב הגבול. למרות שהיה מודיעין מובהק בנושא, ההיערכות צה"ל מוגבלת מאוד - והיא לא החלה לקראת ההפגנות, אלא רק תוך כדי שהתקיימו המהומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שקט יחסי

לכאורה היקף ההפגנות האלימות פחת באופן דרמטי בסמוך הגדר, ובהתאמה גם מספר העפיפונים וההצתות של שדות החקלאים והיערות במרחב הגבול. עם זאת, בצה"ל מזהירים כי מדובר בשקט יחסי. בעיות חמאס והרחוב הפלסטיני ברצועת עזה לא נפתרו, וממשלת חמאס, כמו גם הזרוע הצבאית של הארגון הסוני, מחשבים מסלול מחדש ונערכים לשלב הבא - פעילויות עממיות שיאתגרו את צה"ל אך לא ידרדרו את האזור למלחמה.

בחמאס השכילו להבין כי יש תוקף למסרים הישראלים: שאם ישברו את הכלים ייאלץ צה"ל לצאת למערכה שממנה יהיה להם קשה להשתקם, אם בכלל ימשיכו למשול ברצועת עזה. יחד עם זאת, שני הצדדים - הישראלי והפלסטיני - מבינים היטב כי ללא פתרון כלכלי באופק, בעת שהרשות הפלסטינית חונקת את עזה, היציבות היחסית תסתיים בפיצוץ גדול.

שריפה שפרצה בעוטף עזה עקב עפיפוני תבערה ב-15 ביוני 2018. משה ברוכי, קק"ל, אתר רשמי
אחת מהשריפות שפרצו בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, משה ברוכי, קק"ל

תפנית חדשה נרשמה ביום רביעי כשסופרים, עיתונאים ואזרחים, שאינם מזוהים בהכרח עם חמאס, יצאו להפגנות ברמאללה ובשכם נגד הסנקציות של הרשות הפלסטינית הפוגעות ב-1.8 מיליון פלסטינים בעזה. מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נקטו באלימות כלפי המפגינים, ואפשר להעריך כי מדובר רק בהתחלה וכי לאורך זמן יספגו יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ביקורת חריפה על חנק הרצועה גם מתוך הבית הפוליטי שלהם ויידרשו לבצע מהלכים חדשים שישליכו גם על ישראל.

במקביל חמאס פועל בכל כוחו בגדה המערבית כדי להוציא לפועל פיגועי ירי, פיגועי התאבדות וניסיונות לחטוף חיילים או אזרחים. ראש השב"כ נדב ארגמן חשף השבוע כי מתחילת השנה סוכלו כ-250 פיגועים שונים. זהו נתון חמור מאוד, שמעיד על כך שבזמן שחמאס מנסה לפעול מהרצועה באמצעות טרור עממי, הוא מניע ברחבי יהודה ושומרון טרור קטלני ביותר שיכול להצית את האזור. גורמי ביטחון מזהירים כי השקט ביהודה ושומרון מטעה וכי מתחת לפני השטח הזרמים חזקים ומסוכנים. חמאס ממשיך ללחוץ על הגז כדי לייצר פיגועים, בזמן שהשב"כ וצה"ל מפעילים את מכונת כיסוח דשא הטרור.

(עדכון ראשון: 8:11)

שריפה שפרצה בעוטף עזה עקב עפיפוני תבערה ב-15 ביוני 2018. משה ברוכי, קק"ל, אתר רשמי
אחת השריפות בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, משה ברוכי, קק"ל
אירועי יום הנכסה בגבול רצועת עזה, 8 ביוני 2018. לירון מולדובן
גבול עזה באירועי יום הנכסה, לפני שבוע/לירון מולדובן
עפיפון תבערה באירועי יום הנכסה בגבול רצועת עזה, 8 ביוני 2018. דובר צה"ל
עפיפון תבערה, לפני כשבוע/דובר צה"ל
עזה , יוני 2018. רויטרס
מתוך ההפגנות בגבול הרצועה/רויטרס
עזה , יוני 2018. רויטרס
מתוך ההפגנות בגבול עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully