וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הליום למטרות רפואיות - הופך לבלוני תבערה להצתת שדות

12.6.2018 / 14:20

במהלך ביקור באוגדת עזה התייחס שר הביטחון לעפיפוני התבערה בעוטף עזה ואמר כי חמאס מנצל בצורה צינית את המערך הרפואי שישראל מספקת לעזה לשם טרור. השר פנה לתושבי עזה ואמר: "הפכתם לבני ערובה - תעיפו את שלטון חמאס"

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ערך היום (שלישי) ביקור באוגדת עזה במהלכו התייחס להצתות השריפות בעוטף עזה שנגרמות כתוצאה מעפיפוני תבערה. "שני שליש מכל העפיפונים והרחפנים אנחנו מצליחים ליירט, למרות גידול בשימוש בכלי הזה, גם כאן חמאס מנצל בצורה הכי נבזית וצינית את המערך הרפואי של רצועת עזה", אמר השר ליברמן.

לדבריו, "אותו הליום שאנחנו מספקים לבתי חולים, לציוד רפואי, לשימוש בעיקר ב-MRI, במקום שההליום הזה ילך אכן לאותם חולים שזקוקים לשירות MRI הם משתמשים בו לרחפנים כדי לשגר ולהצית שדות פה בדרום. אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק ומכינים תשובה גם לאותו שליש של אותם מעופפים שמשגרים לכאן. הם מותחים את החבל יותר מדי ובסופו של דבר החבל הזה ייקרע".

עוד בוואלה! NEWS:
חשש לעימותים: המשטרה נערכת לפינוי הבית האחרון בנתיב האבות
מדווחים, אבל בזהירות: התקשורת בצפון קוריאה חורגת ממנהגה
פירוז מגרעין וערבויות ביטחוניות: טראמפ וקים חתמו על מסמך הבנות

שר הבטחון בסייור בדרום. מערכת וואלה! NEWS
"הם מותחים את החבל - שבסוף ייקרע". ליברמן, היום/מערכת וואלה! NEWS

השר ליברמן פנה במסר לתושבי עזה ואמר: "הפכתם לבני ערובה של שלטון החמאס. אתם יכולים לבנות עתיד הרבה יותר טוב עבור הילדים שלכם, אתם יכולים לקבל את כל הסיוע ההומניטרי, הכלכלי, האזרחי, אבל דבר ראשון תעיפו את שלטון החמאס". שר הביטחון ביקש מתושבי עזה בנוסף להפעיל לחץ על ראשי הארגון. "תפעילו אתם לחץ על ראשי חמאס קודם כל להחזיר שבויים ונעדרים. עצם החזרת השבויים והנעדרים פותחת צוהר ענק, מבטיחה סיוע הומניטארי וכלכלי עבור כל תושבי עזה, ועד ששלטון חמאס יימשך לצערי הסיכוי לדו-קיום, לשיתוף פעולה, לעתיד טוב יותר לתושב עזה - פשוט לא קיים".

ליברמן נשאל במהלך הסיור מדוע הוא מתנגד להסדרה עם חמאס אף שלטענת קצינים ניתן להגיע להסדרה עם חמאס יותר מתמיד והשיב כי אינו מתנגד לסידור שכזה. "אנחנו לא מתנגדים, בטח ובטח לסיוע הומניטרי, אבל גם אנחנו מבקשים מחווה הומניטרית אנושית הכי מתבקשת, לפחות לתת לצלב האדום לגשת לראות שבויים ונעדרים שלנו, אנחנו מבקשים קודם כל סידור עבור שבויים ונעדרים, אני חושב שזו דרישה הומניטרית מתבקשת. אחרי זה יהיה הרבה יותר קל, לא להגיע איתם לשום הודנה ארוכת טווח אבל להעניק סיוע הומניטרי לתושבי עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שריפה שפרצה בין ניר עם למפלסים עקב עפיפון תבערה ב-11 ביוני 2018. בועז צברי, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בין ניר עם למפלסים מעפיפון תבערה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, בועז צברי

ליברמן נפגש לאחר מכן עם תושבי עוטף עזה שהטיחו בו ביקורת. אחת התושבות בעוטף עזה אמרה לשר הביטחון כי "החוסן מאוד בולט ביישובים שלנו והוא תלוי בעזרה וגיבוי של הממשלה, בלי הסיוע ובלי מרכזי החוסן ובלי עזרה של הממשלה יהיה לנו הרבה יותר קשה". לדבריה, "אנחנו צריכים שתהיה לנו בהירות תקציבית כדי שנוכל להמשיך" תושבת נוספת מנתיב העשרה אמרה לשר כי "בזמן האחרון אנחנו מרגישים שמשהו נסדק בחוסן של התושבים, בצורה מובהקת בשבועות האחרונים. אנשים פעם דיברו על לארוז תיק היום כבר נדברים על לארוז תיק ומזוודה קטנה עם המזכרות ותמונות כי אולי הבית שלהם עלול להישרף בשריפה הבאה".

תושבת נוספת מעוטף עזה אמרה לשר ליברמן כי "בהתחלה נתנו לתושבים תחושה שהעפיפונים זה לא דבר שצריך להפריע. "אנחנו רואים שחיקה, אנשים רוצים לשמוע אמירות שתופסים את זה בכל הרצינות, לא אל מול אתגרים אחרים ולא בפרופוציות, אלא כמשהו משמעותי שצריך לקבל התייחסות, אנשים רוצים לדעת שלא מתייחסים לזה בקלות ראש".

בתוך כך, שמונה שריפות פרצו הבוקר בשטחים פתוחים במספר ישובים בעוטף עזה כתוצאה מעפיפוני תבערה כאשר צוות של לוחמי האש כיבה את הדליקות ובשלב זה שתיים בלבד דולקות באזור היישובים שדרות וניר עם ונמצאות בשליטת צוות הכיבוי.

סיור של שר הביטחון, אביגודר ליברמן בעוטף עזה 12 ביוני 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
ישיבה שנערכה במהלך ביקורו של ליברמן באוגדת עזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully