וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסיר את האיום? המערכת החדשה שתנסה לסכל את טרור העפיפונים

14.6.2018 / 14:04

לוואלה! NEWS נודע כי כוונת חדשה, בפיתוח תעשייה ביטחונית, תוצב על גבי רובי הסער של הלוחמים בשטח, ותאפשר ירי מדויק לעבר המטרות הנעות באוויר. לאחר פיתוח שנמשך כחודשיים - המערכת שולבה בפעילות כוחות משמר הגבול וצה"ל בהפגנות ביום שישי האחרון בגבול הרצועה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: תומר לוי

תעשייה ביטחונית פיתחה אמצעי לחימה להתמודדות עם עפיפוני התבערה בגבול רצועת עזה. לוואלה! NEWS נודע כי מערכת כוונות חדשה המותקנת על רובה סער מסוג M16 מסוגלת לבצע ירי בודד של כלי קליעי 5.56 מ"מ באופן מדויק גם לעבר מטרות הנעות באוויר.

בסוף השבוע הופעלה המערכת בגבול רצועת עזה על ידי לוחמי מג"ב בעודם רכובים על אופנועים. במסגרת ההפעלה הראשונית, המערכת יירטה עפיפונים בהיקף נרחב ששוגרו לעבר ישראל. העלות של כל כוונת הינה כעשרת אלפים שקלים, ואילו עלות כל יירוט - במחיר 1.90 שקלים בלבד.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בפורום בינלאומי ראשון למאבק משותף בטרור ומתקפות סייבר, מלון אוריינט, ירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
השר גלעד ארדן עם הכוונת החדשה/מערכת וואלה! NEWS, -

המערכת Smart Shooter פותחה ככוונת עבור לוחמים בשדה הקרב הקונבנציונלי, במטרה להגביר את יכולת הדיוק של הלוחם בשטח בהתמודדות עם איומים שונים. אלא שבעקבות טרור העפיפונים איתו מתמודדים לוחמי צה"ל ומג"ב החליטו במשטרה להתאים את המערכת לאיום החדש. לאחר עבודות פיתוח שנמשכו כחודשיים נכנסה המערכת לפעילות מבצעית בגבול עזה. שני צוותים של מג"ב הפעילו את המערכת במהלך יום שישי האחרון במג"ב מדווחים כי השימוש הראשוני הסתיים בהצלחה מלאה.

גורמים במשטרה אומרים כי היעילות של המערכת שניתן להתאימה לנשק אישי או מחלקתי גם בקרב לוחמי מג"ב וגם בקרב חיילי צה"ל ויכולה להתאים לרובה M16 ותבור הנמצאים בשימוש מבצעי בצה"ל ובמשטרה. במקביל פועלים בימים אלה לפתח מערכת נוספת שתתבסס על אמצעי לייזר והיא אמורה לתת מענה מקיף לאיום העפיפונים והרחפנים מרצועת עזה. במג"ב אומרים כי הניסויים של המערכת מתאימים גם לאיומי הרחפנים ולא רק לבלונים ועפיפונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פורום בינלאומי ראשון למאבק משותף בטרור ומתקפות סייבר, מלון אוריינט, ירושלים. --, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וארדן בכנס הבינלאומי למאבק בטרור, היום/מערכת וואלה! NEWS, --

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו התייחס בכנס הבינלאומי למאבק בטרור שיזם השר לביטחון פנים גלעד ארדן לאיום הרחפנים מרצועת עזה, וכינה את האתגר - "סיוט אמיתי". לדבריו, "הטכנולוגיה הזו מופצת לשימוש אישי, ללא צורך בהכשרה כדי להפעיל אותה. אין במנגנון מדיני, ואין צורך בידע מודיעיני של מעצמות כדי להשתמש ברחפן - מתקן שעלותו 50 דולר עם חמישה ק"ג של חומר נפץ - ואתה יכול לשלח אותו בקלות לפיגוע בבית הלבן. לטכנולוגיית הרחפנים יש השלכות אדירות שעדיין לא מובנות. אנו עובדים על זה עכשיו".

נתניהו ציין כי הוא שוחח על סוגיית הרחפנים עם המזכירה נילסן והסביר: "מה שזה אומר שיש לנו אתגר וכנראה יהיו עוד אתגרים רבים וצריך לחשוב איך רותמים טכנלוגיה כנגד טכנולוגיה. אנחנו עושים את זה".

שריפה שפרצה בין ניר עם למפלסים עקב עפיפון תבערה ב-11 ביוני 2018. בועז צברי, מערכת וואלה! NEWS
שריפה ביישוב בעוטף כתוצאה מעפיפון תבערה, שני האחרון/מערכת וואלה! NEWS, בועז צברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully