וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מאיימים: נשגר מחר 5,000 עפיפוני נפץ לעבר ישראל

14.6.2018 / 15:29

פעילי טרור המזדהים כ"יחידת העפיפונים" הודיעו על שיגור המוני של עפיפוני תבערה מרצועת עזה לשטח ישראל במסגרת אירועי עיד אל-פיטר. כלי טיס של צה"ל ביצע ירי אזהרה כדי להרחיק מגדר הגבול חולייה שעסקה בהכנת בלוני נפץ, ולאחר מכן תקף תשתית הסמוכה לאזור פעילותה

עריכה: תומר לוי

(בווידאו: תיעוד ירי האזהרה שביצע צה"ל בגבול הרצועה)

פעילי טרור בעזה הכריזו כי מחר (שישי) יפתחו בשיגור המוני של עפיפוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. הפעילים, המכנים עצמם "יחידת העפיפונים", הודיעו כי במהלך היום בו מציינים בעולם המוסלמי את עיד אל-פיטר לסיום חודש הרמדאן, יועפו כ-5,000 עפיפונים במטרה להצית שריפות בישראל.

מוקדם יותר היום ביצע כלי טיס של צה"ל ירי אזהרה לעבר חוליית טרור שפעלה בגבול הרצועה. חברי החולייה עסקו בהכנת בלוני תבערה תוך כוונה לשגרם מדרום רצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן תקף כלי טיס תשתית הסמוכה למרחב בו פעלה החולייה. "צה"ל רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם", נמסר מדובר צה"ל.

בשעות הצהריים פרצו שריפות בעוטף עזה בעקבות עפיפונים שהועפו משטח הרצועה. כוחות הכיבוי הוזעקו לשטחים החקלאיים של נחל עוז וקיבוץ גבים כדי להשיג שליטה בלהבות.

עוד בוואלה! NEWS:
הנהג שהותקף בתל שבע: "הם ניסו להיכנס עם גרזנים - אז נתתי גז"
השרים יאשרו: חמש שנות מאסר לארגוני שמאל שיתעדו את פעילות צה"ל
לחוץ לפני הבחירות: ארדואן יורד בסקרים - ומבטיח לבטל את מצב החירום

שריפה באזור גבים, 14 ביוני 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בעוטף עזה בעקבות עפיפוני תבערה באזור גבים, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

בתוך כך, ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) קיימה היום דיון בקיבוץ בארי בנושא מענה מערכת הביטחון לטרור הרחפנים ועפיפוני התבערה. בדיון נכחו קציני הביטחון וראשי המועצה של יישובי עוטף עזה. "אנחנו מתמודדים כבר חודשיים עם עפיפוני התבערה", אמר ח"כ קיש בדיון. "זה מאמץ מאורגן של החמאס שזיהה פה נזק שנגרם למדינת ישראל הפתרון הוא לא קצר טווח אלא חשיבה יותר ארוכה. יש למקסם את כמות המתנדבים ולהציב כבאיות קרוב לנקודות".

נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי ציין את היקף הנזק שנגרם עד כה. "עד היום טיפלנו ב-412 שריפות רק בגזרת העוטף ב-75 ימי לחימה, נשרפו כ25- אלף דונם, מתוכם יותר מ-4,000 בשטחי קק"ל של חורש ויערות בעלות כוללת של 1.7 מיליון שקלים. אנחנו מטפלים בממוצע ב-11 שריפות ביום ובימי שישי 21". לדבריו, הפלסטינים עושים שימוש בפחמים שנמצאים במעטפת של רשת או חומרים דליקים כמו זיקוקין להצתה ובחלק מהמקומות שמים בקבוקי תבערה. הוא אף ציין כי הפעילים מצליחים להרכיב עפיפונים בגדלים שונים "חלקף אף מגיעים לגודל של רכב".

שריפה באזור גבים, 14 ביוני 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בעקבות עפיפוני תבערה באזור גבים, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

"אנחנו מתעסקים בצמצום זמן התגובה, קנינו טרקטורונים משופרים כי יש בעיית נגישות בחלק מהמקומות", הוסיף. "אנחנו יכולים להגיע גם לשישה מוקדים בו זמנית. נעשה הסברה כאן ביישובים בשביל החוסן בגנים ובבתי ספר להפיג את חששות בקרב התושבים".

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול, התייחס לנושא עיכוב העברת התקציב לחקלאים. "חבל שלקח חודש וחצי עד שקבלנו את הכסף, גם לשנה הבאה כדאי ללמוד את זה לקראת העברת התקציבים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully