וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יאשרו: חמש שנות מאסר לארגוני שמאל שיתעדו את פעילות צה"ל

14.6.2018 / 15:35

ח"כ אילטוב הציע עונש מאסר על צילום או הפצת תיעוד פעילות צה"ל לפגיעה ב"רוח החיילים" או בביטחון המדינה. לוואלה! NEWS נודע כי הושג סיכום, לפיו ההצעה תעבור שינוי אחרי אישורה בטרומית כך שתקביל בין עבירה של הפרעה לחייל בעת מילוי תפקידו לשוטר

רוברט אילטוב, ישראל ביתנו, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
ח"כ אילטוב/ניב אהרונסון

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר ביום ראשון את הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) שתאסור על ארגוני שמאל לתעד את פעילות צה"ל. לפי הצעת החוק, מי שיצלם, יקליט או יפיץ תיעוד של פעילות צה"ל לשם פגיעה ב"רוח החיילים", דינו חמש שנות מאסר - ואם התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו מאסר של עשר שנים.

לוואלה! NEWS נודע כי משרד המשפטים והמשרד לביטחון הפנים הגיעו להסכמות עם יוזם ההצעה ח"כ אילטוב, ולפיהן ההצעה תקודם בקריאה טרומית בלבד ולאחר מכן תעבור שינויים. לפי שינויים אלה, עבירה של הפרעה לחייל בעת מילוי תפקידו תהיה מקבילה להפרעה לשוטר במילוי תפקידו שעונשה בחוק הוא עד שלושה שנות מאסר ולכל הפחות שבועיים. כיום, החוק אינו מתייחס להפרעה לחייל ספציפית, אלא לעובד ציבור, והעונש בחוק על עבירה זו היא שנת מאסר בלבד.

פינויו של הנער הפלסטיני סמיר עווד שנהרג מאש צה"ל ברמאללה. דצמבר 2015. נאסר מוראר, בצלם, מערכת וואלה! NEWS
חיילי צה"ל ליד רמאללה ב-2015/מערכת וואלה! NEWS, נאסר מוראר, בצלם

הצעת החוק של אילטוב קובעת כי "מי שהסריט, צילם ו/או הקליט חיילים בעת מילוי תפקידם, בכוונה לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים". עונשים דומים יוטלו על אלה שיפיצו את תכני הצילום או ההקלטה ברשתות החברתיות או בתקשורת.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי כבר "שנים רבות שמדינת ישראל עדה לתופעה מדאיגה של תיעוד חיילי צה"ל, באמצעות צילומי וידאו וסטילס והקלטות שמע, על ידי ארגונים אנטי ישראליים ופרו פלסטיניים, כגון: 'בצלם', 'נשות מחסום ווטש', 'שוברים שתיקה' וארגוני BDS שונים". עוד נכתב כי "במקרים רבים, הארגונים מבלים ימים שלמים בסמוך לחיילי צה"ל בהמתנה קצרת רוח לפעילות שניתן לתעד בצורה מוטה ומגמתית ובאמצעותה להטיל קלון על חיילי צה"ל. התיעוד נעשה לרוב, תוך הפרעה לפעילותם השוטפת והמבצעית של חיילי צה"ל, ואף לעיתים תוך הטחת האשמות ועלבונות בפניהם". על כן, החוק המוצע מבקש לאסור זאת "למען ביטחונה של מדינת ישראל".

אחרי הדיון הקודם שהתקיים בוועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק נחשף בוואלה! NEWS כי נציגי המשרד לביטחון הפנים הציעו להגביל בנוסף לחיילים גם צילום אזרחי של שוטרים בעת מילוי תפקידם. הם ביקשו להכליל את הסעיף בהצעה של אילטוב וגורם שהשתתף בדיון טען אז כי "ההגבלה לא נועדה להסתיר מידע אלא לאפשר פעילות מבצעית בלי הפרעה". הצעה זו עד כה לא קודמה, וגורם המעורה בפרטים אומר כי "סיכוייה נמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully