וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעל להצלת חיים": הורי הרוג באסון השיטפון קיבלו תעודת הוקרה מ-669

13.6.2018 / 14:39

מפקד יחידת החילוץ נפגש עם משפחתו של צור אלפי, מתלמידי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב שנספה באסון בנחל צפית וחלם להתגייס ליחידה המובחרת. "נער שתמיד דאג לאחרים לפני שדאג לעצמו. כך הוא חי וכך הוא מת"

צלמים זמניים מורשים

אירוע מרגש נרשם אמש (שלישי) בבית משפחת אלפי במזכרת בתיה הסמוכה לרחובות. לוחמי יחידת 669 השתתפו בטקס מרגש לזכרו של צור, שנהרג לפני כחודש וחצי בשיטפון הקטלני בנחל צפית שבדרום יחד עם תשעת חבריו למסע רומי כהן, גלי בללי, מעין ברהום, אילן בר שלום, שני שמיר, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן ואגם לוי. אלפי, שחלם לשרת ביחידה המוערכת, השקיע שעות רבות באימוני כושר קרבי כדי להיות מוכן ליום הגיוס.

שעות אחדות לאחר שהתגלו ממדיי האסון הכבד, החלו להתפרסם ברשתות החברתיות פוסטים שכתבו חבריהם הקרובים של הצעירים שנהרגו. אחד הפוסטים נכתב על ידי אחת מחברותיו של אלפי שסיפרה כיצד, בשארית כוחותיו הצליח להציל את חברותיו למסע, לפני שנשטף אל מותו במי השיטפון הקטלניים, "שלום, גיבור. צור אלפי היה החבר הכי טוב של כולם, סיפרה חברתו. נער שתמיד דאג לאחרים לפני שדאג לעצמו. כך הוא חי וכך הוא מת. במשך שנתיים התאמן צור כדי לשרת ביחידת החילוץ 669".

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל שהשתתפה בטיול שנתי: צה"ל יגייס צעירה שביקשה פטור מטעמי דת
מקלעים, ציוד הסוואה ותחמושות: צה"ל הכריז על מבצע החזרת ציוד צבאי
קרב צוללות בין הליכוד ליש עתיד: "איך אפשר להאמין למה שיוצא לו מהפה?"

צור אלפי שנהרג באסון השיטפון. באדיבות המשפחה
צור אלפי/באדיבות המשפחה

החברה סיפרה על צור והוסיפה כי "האימונים המפרכים הפכו אותו לבחור חסון וחזק. כשנחשול המים שטף את הנחל הצליח צור להיאחז בסלע. הוא היה יכול להימלט ולהינצל, אבל נשאר במקום והושיט יד כדי שתלמידות שנסחפו יוכלו להיאחז בו, להיתלות עליו ולטפס על גופו למעלה. בזה אחר זה טיפסו חברותיו אל החיים, וכוחותיו שלו הלכו ואזלו. עד שלבסוף ידו נשמטה מהסלע החלק - וצור נסחף עם הזרם הקטלני. במותו הציל חיים. יהי זכרו ברוך".

קרובת משפחתו של אלפי, ליאת גרינפלד-לוי שנכחה במפגש המרגש כתבה, "צור יקר שלנו, חלמת להתגייס ל 669, שנתיים התאמנת בכושר קרבי והיית ממוקד מטרה. יש להניח שגם היית מממש אותה. כמה פרדוקסלי, שביום מותך, חיילי 669 הם אלה שחילצו אותך מהנחל. השבוע, חוו אמא ואבא אירוע מרגש - מפקד יחידת 669, הזמין אותם אליו והעניק להם סיכת לוחם ותעודה מטעם היחידה. על התעודה נכתב - 'באירוע הטרגי בנחל צפית פעל בנכם, צור אלפי, על פי ערכי יחידת 669 - למען הצלת חיי אדם', לפעמים חלומות מתגשמים נסיך שלנו".

עוד באותו נושא

במחנה פליטים לאור יום: כך עצרו לוחמי דובדבן את המחבל שהרג את חברם

לכתבה המלאה
תעודת הוקרה לצור אלפי מיחידה 669. פייסבוק, צילום מסך
תעודת ההוקרה לצור אלפי מיחידת 669/צילום מסך, פייסבוק

גם מי שהיה המדריך של צור במסגרת אימוני הכושר הקרבי, עמית לאופולד, לא הסתיר את התרגשותו מהמפגש בין לוחמי היחידה למשפחתו של צור והחניכים. רגשות אותם הביע בפוסט מרגש בפייסבוק, "צור שלי, 44 ימים עברו. והצלחנו להגשים את החלום שלך. ביום ראשון שאחרי האסון, הכרחתי את כולם להגיע לאימון. לאותו מקום, בלב מושבת מזכרת בתיה, נקודת המפגש של בני הנוער. הגיעו החניכים והחברים והחברים של החברים, ופתאום הגיעו כ-200 נערים ונערות".

לאופולד סיפר כי "היום ביקרנו יחד עם כל המשפחה ביחידת 669, הדר וברק קיבלו בשמך תעודת הוקרה ממפקד היחידה. בהזדמנות זו אני רוצות להודות לא' מפקד יחידת 669, שנענה לבקשתי והסכים להעניק לך את סיכת הלוחם. על אף שאינך היית ולו שנייה ביחידה, על אף שאינך התגייסת לצבא. רק מכוון שאתה פשוט היית אתה. הנחישות שלך, הרעות שלך, העוצמה ואומץ הלב העילאי שלך, בזכות כל אלו הגשמת את חלומך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully