וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחנה פליטים לאור יום: כך עצרו לוחמי דובדבן את המחבל שהרג את חברם

13.6.2018 / 20:07

לוחמי היחידה הגיעו לפאתי ראמללה בשעות הבוקר במהלך הרמדאן כשהמחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי, הסתתר בתוך מבנה. "הפתענו אותו, לא הייתה לו שום הזדמנות להתנגד", אמר לוואלה! NEWS א' סגן מפקד היחידה. צה"ל פרסם תיעוד מהפעולה שבה נהרג לוברסקי

צילום: דו"צ, עריכה: ניב מעוז

סגן מפקד יחידת דובדבן, סגן-אלוף מ', סיפר היום (רביעי) בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS על רגע המעצר של המחבל אסלאם יוסף אבו חמיד בן ה-32, תושב המחנה הפליטים אל-עמארי בפאתי רמאללה שחשוד בהשלכת לוח השיש שהוביל למותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי בחודש שעבר.

"היה ברור לכולנו שנניח את היד על המחבל בצורה מהירה מדויקת. נתנו כתף לשב"כ בסגירת מעגל מודיעיני עם כל היכולות של היחידה", אמר סגן מפקד יחידת דובדבן. המחבל נמלט מזירת האירוע וזהותו בתחילה לא הייתה ידועה. המצוד הוטל על השב"כ ולוחמי יחידת שדרשו לסגור מעגל.

"לא קיבלנו שום פריבילגיה", אמר. "דובדבן פעלה לילה ויום מאז האירוע. במקביל למאמץ ללכוד את המחבל פעלנו בעוד שורה של מבצעים למעצר מבוקשים. במחנות פליטים וערים פלסטיניות. מעצר של מבוקשים נוספים. נכנסו כמה פעמים למחנה הפליטים אל-עמארי. ביצענו עבודה משמעותית במקביל לעוד שורה של מבצעים במקביל למעצר מבוקשים אחרים".

לקריאה נוספת
הותר לפרסום: כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהרג את לוחם דובדבן

מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
כוחות היחידה במחנה הפליטים אל-עמארי/דובר צה"ל

סגן מפקד היחידה, מפקד ולוחם עתיר ניסיון מבצעי בפעולות שחלקן מסוערב, אמר "פעלנו בשעות הבוקר. לא הייתה הזדמנות למבוקש להתנגד. הוא הסתתר בתוך מבנה. עשינו את זה בצורה מפתיעה, חדה ומהירה. זה אירוע מורכב מאוד להיכנס למחנה פליטים לאור יום, בתקופת חג הרמדאן ואחר כך להתמודד עם האוכלוסיה. זו הייתה פעולה כירורגית מהירה מאוד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תיעוד הפעולה שבה נהרג רונן לוברסקי

צילום: דובר צה"ל

עוד אמר סגן אלוף מ', "מאז חודש ינואר עצרו לוחמי יחידת דובדבן מעל מאה מבוקשים. מדובר בפעילות אינטנסיבית של היחידה. מבוקשים בכירים. רובם במחנות הפליטים שידועים כאזורים המורכבים והקשים לפעולה. אלימים במיוחד. אנחנו פועלים לילה לילה כדי לעצור אותם". לדבריו, "לא בכדי לוחמי דובדבן הם הטובים ביותר ובשל כל מגיע להם כל הכבוד. על היכולת והתעוזה. מוטיבציה הגבוהה ובלתי נגמרת. לא מדובר ביחידה שעושה הפוגות בין פעילות מבצעית לאימון. אנחנו יחידה שעובדת בלי הפסקה".

סגן אלוף מי' הוסיף כי "האירוע שבו נהרג רונן הוא אירוע קשה ומצער. רונן היקר היה לוחם מצטיין. בן משפחת דובדבן. הוא נהרג בשדה קרב. בפעילות מבצעית. הגענו לעצור חוליית טרור שביצעה פיגוע ירי והייתה בדרך לביצוע פיגוע ירי נוסף. בהיסטוריה של דובדבן לא נהרגו לוחמים מאש אויב אבל נפצעו לוחמים לאורך השנים באזורים המורכבים ביותר לפעולה".

סגן מפקד דובדבן, סגן אלוף א' 13 ביוני 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"עשינו את זה בצורה מפתיעה". סגן-אלוף מ'/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

דבר מעצרו של המחבל הותר היום לפרסום, כאשר במהלך החקירה בשב"כ התברר כי אסלאם השליך את לוח השיש שפגע בלוברסקי וגרם למותו מגג בניין סמוך. אחיו של אסלאם הם פעילי חמאס, שביצעו בעבר מגוון פיגועים במסגרתם נהרגו ישראלים, ביניהם רכז השב"כ נועם כהן.

לוברסקי, בן 20 מרחובות, נפגע מלוח שיש כבד שהושלך לעברו ופגע בו ישירות במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמארי נגד חוליית מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם הרופאים נאבקו על חייו במשך שלושה ימים כשלבסוך נקבע מותו.

בשעות הערב, פרסם צה"ל תיעוד מהפעילות, שצולמה על ידי קסדה של הלוחמים. במהלכה, נראים הכוחות נעים בתוך הסמטאות במחנה הפליטים.

מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
כוחות היחידה במחנה הפליטים אל-עמארי בפעולה למעצר המחבל/דובר צה"ל
מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
כוחות היחידה במחנה הפליטים אל-עמארי בפעולה למעצר המחבל/דובר צה"ל
רונן לוברסקי. מערכת וואלה! NEWS
רונן לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS

ולדימיר, אביו של רונן לוברסקי, התייחס בשיחה עם וואלה!NEWS לפרסומים על אודות מעצרו של משליך הסלע שגרם למותו של בנו. "לא היה לנו ספק ששירותי הביטחון יצליחו לשים את ידיהם על הרוצח של רונן, המעגל ייסגר כשהנבלות האלה יפסיקו לעשות פיגועים, רק אז המעגל ייסגר. מקווה שהרוצח יקבל את מה שמגיע לו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "לפני כמה שבועות נפגע ונהרג לוחם דובדבן. בזמן האבל הגדול הזה אנחנו הבטחנו שנמצא את המחבל שהרג אותו, את רונן לוברסקי. היום אני רוצה לברך את צה"ל ואת השב"כ על פעילות מודיעינית-מבצעית מרשימה מאוד.

לדברי נתניהו, "לוחם דובדבן הוא שנהרג ויחידת דובדבן היא שתפסה את המחבל. אנחנו נמשיך למצות את הדין עם כל מי שמנסה לפגוע ופוגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

(עדכון ראשון: 14:45)

רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, עם אביו ואחיו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
רונן לוברסקי ומשפחתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully