וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהרג את לוחם דובדבן

כוחות צה"ל ושב"כ עצרו במחנה הפליטים אל-עמארי ברמאללה את אסלאם אבו חמיד, החשוד בהשלכת לוח השיש שהרג את רונן לוברסקי בחודש שעבר. אחיו של המחבל הוציאו לפועל כמה פיגועים בעבר. אביו של הלוחם: "המעגל ייסגר כשהנבלות האלה יפסיקו לעשות פיגועים. צפו בתיעוד המעצר

צילום: דו"צ, עריכה: ניב מעוז

כוחות הביטחון עצרו במחנה הפליטים אל-עמארי ברמאללה את המחבל החשוד שהשליך את לוח השיש והרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי בחודש שעבר - כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל, נעצר אסלאם יוסף אבו חמיד, תושב מחנה הפליטים אמערי ברמאללה, בן 32.

במהלך החקירה בשב"כ התברר כי אסלאם השליך את לוח השיש שפגע בלוברסקי וגרם למותו מגג בניין סמוך. אחיו של אסלאם הם פעילי חמאס, שביצעו בעבר מגוון פיגועים במסגרתם נהרגו ישראלים, ביניהם רכז השב"כ נועם כהן.

עוד בוואלה! NEWS:
בניגוד לדברי טראמפ: בקוריאה הצפונית דיווחו כי הסנקציות יוסרו
ההתעללות בגן הילדים בגבעתיים: סייעת נוספת נעצרה בחשד לפגיעה בילדים
שמונה פצועים בתאונת שרשרת ליד חדרה; גבר במצב קשה

מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
מעצר במחנה הפליטים אל-עמארי/דובר צה"ל
רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה. -, מערכת וואלה! NEWS
לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS, -

לוברסקי, בן 20 מרחובות, נפגע מלוח שיש כבד שהושלך לעברו ופגע בו ישירות במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמארי נגד חוליית מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם הרופאים נאבקו על חייו במשך שלושה ימים.

ולדימיר, אביו של רונן לוברסקי, התייחס בשיחה עם וואלה!NEWS לפרסומים על אודות מעצרו של משליך הסלע שגרם למותו של בנו. "לא היה לנו ספק ששירותי הביטחון יצליחו לשים את ידיהם על הרוצח של רונן, המעגל ייסגר כשהנבלות האלה יפסיקו לעשות פיגועים, רק אז המעגל ייסגר. מקווה שהרוצח יקבל את מה שמגיע לו".

מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
לוחם במחנה הפליטים אל-עמארי/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "לפני כמה שבועות נפגע ונהרג לוחם דובדבן. בזמן האבל הגדול הזה אנחנו הבטחנו שנמצא את המחבל שהרג אותו, את רונן לוברסקי. היום אני רוצה לברך את צה"ל ואת השב"כ על פעילות מודיעינית-מבצעית מרשימה מאוד",

"לוחם דובדבן הוא שנהרג ויחידת דובדבן היא שתפסה את המחבל. אנחנו נמשיך למצות את הדין עם כל מי שמנסה לפגוע ופוגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל", הוסיף נתניהו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אף אחד לא חסין ואף מחבל מתועב לא יחמוק מזרועותיה של מערכת הביטחון. אני שולח שוב את תנחומיי למשפחת לוברסקי היקרה. נמצה את הדין עם המחבל".

במסגרת הפעילות המבצעית שבה השתתף לוברסקי נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע ירי והועברו לחקירת שב"כ. הפעילות כללה כוחות מיוחדים, בהם גם מסתערבים. בשלב מסוים הושלך לוח שיש גדול מגג מבנה סמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה והוא נפצע בראשו. לאחר מכן נפל ונפגע גם בגבו. המחבל שהשליך את לוח השיש לא נעצר. בצה"ל הסבירו כי לא שונו פקודות הפתיחה באש, וכי לא בוצע ירי לעברו משום שהוא לא זוהה כנדרש לביצוע הפעולה. עוד צוין כי חקירת האירוע נמשכת.

מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
חיילים מסביב לביתו של המחבל במחנה הפליטים אל-עמארי/דובר צה"ל
לוחמי דובדבן ברמאללה חייל נפצע בפעילות מבצעית ה-24 במאי 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
פעילות כוחות צה"ל שבה נהרג לוברסקי, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

לוברסקי הוא הלוחם הראשון בדובדבן שנהרג בפעילות מבצעית כתוצאה מפעילות טרור. בשנות התשעים נהרג ירון חן שנחטף, נרצח ונשרף. מפקד יחידת דובדבן סא"ל אייל וייס נהרג מפגיעה של דחפור צה"לי ואלקנה גובי, תצפיתן, נדרס באירוע מבצעי. מדובר בעוד מכה מטלטלת ליחידה שאיבדה השנה את לוחם היחידה שחר סטרוג. נגד חברו ליחידה הוגש כתב אישום על משחק בנשק, בוטל מינוי מפקד היחידה סא"ל ע', קצין עז נפש ועטור ניסיון מבצעי, וקידומו נדחה בשנתיים

מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
הכוחות מבצעים מעצר/דובר צה"ל
מעצר המחבל שחשוד בהשלכת הסלע שהוביל למותו של חייל צה"ל רונן לוברסקי. --, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל במחנה הפליטים אל-עמארי, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, --
מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה. דובר צה"ל
מעצר צה"ל במחנה הפליטים אמערי ברמאללה/דובר צה"ל
רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, עם אביו ואחיו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
רונן לוברסקי לצד אביו ואחיו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully