וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב צוללות בין הליכוד ליש עתיד: "איך אפשר להאמין למה שיוצא לו מהפה?"

13.6.2018 / 0:23

עדותו של נתניהו בתיק 3000 עוררה את לפיד שצייץ "הגיע הזמן שיסביר למה אישר מכירת צוללות למצרים". במפלגתו של ראש הממשלה לא נשארו חייבים ותקפו: "מתי לפיד יתנצל על שקריו, לאחר ששוב הובהר סופית כי נתניהו כלל אינו חשוד בנושא?"

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שראש הממשלה מסר עדות אתמול (שלישי) בפרשת הצוללות אך לא נחקר כחשוד בפרשה, בליכוד תקפו היום בחריפות את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ודרשו ממנו להתנצל על כך שהאשים את נתניהו במעורבות בפרשה. אחרי החקירה, שנמשכה כשש שעות, לפיד צייץ בטוויטר: "עכשיו כשנתניהו העיד בפרשת הצוללות הגיע הזמן שיסביר מדוע אישר לגרמנים מכירת צוללות מתקדמות למצרים. מי ביקש זאת ממנו? ולמה?". כמה שעות לאחר מכן, הליכוד הוציא הודעה בה נכתב "מתי לפיד יתנצל על שקריו בפרשת הצוללות, לאחר ששוב הובהר היום סופית כי נתניהו כלל אינו חשוד בנושא? איך אפשר להאמין למילה שיוצאת ליאיר לפיד מהפה?".

בנוסף, בליכוד תקפו את תלונותיו של לפיד על קמפיין השמצות אגרסיבי שמנוהל נגדו ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים ורמיזותיו כאילו מדובר במהלך שמובל על ידי אנשי הליכוד. אתמול פורסם בערוץ 2 כי מי שעומד מאחורי עמודי הפייסבוק הפועלים נגד לפיד הוא דווקא יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי. "מתי יאיר לפיד יתנצל על שקריו בנוגע לכך שהליכוד מימן נגדו קמפיין ממומן ולא-רשמי בפייסבוק, לאחר שנחשף כי מדובר בקמפיין שהפעיל בכלל אבי גבאי?", נמסר בהודעת הליכוד הערב.

עוד בוואלה! NEWS:
חוק הגיוס: החרדים מוחים - אך לא צפויים לעורר משבר קואליציוני
דיווח: צבא סוריה מעבה את מערכי הנ"מ באזור הגבול עם ישראל
אחרי מות הפעוטה בגן בפ"ת: הורים מפגינים ב-20 מוקדים ברחבי הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בפריז, 5 ביוני 2018. רויטרס
לא נחקר באזהרה בפרשת הצוללות. נתניהו/רויטרס

לפיד, ששימש כשר אוצר של נתניהו בממשלה הקודמת וחבר בקבינט המדיני ביטחוני, העיד במשטרה גם הוא בפרשת הצוללות, ובשנה האחרונה הוביל מתקפה על נתניהו בכל הקשור לנושא. הטענה המרכזית של לפיד התמקדה בכך שראש הממשלה נתן לגרמניה אישור למכור צוללות למצרים מבלי לעדכן את שר הבטחון ומערכת הביטחון. לפיד, שהעיד גם במסגרת חקירת תיק 1000, אמר בשורה של ראיונות כי פרשת הצוללות היא "השחיתות החמורה בתולדות המדינה". "זה לא חמגשיות. זה לא בקבוקים. זה ביטחון המדינה. זה קודש הקודשים", אמר בנובמבר האחרון.

לאחר תגובת הליכוד, מיש עתיד נמסר כי "קמפיין ההכפשות נגד לפיד בא גם מימין וגם משמאל והדברים עוד יתגלו בהמשך. בינתיים תקראו שוב את הודעת לשכת נתניהו כי היא מעידה יותר מכל על השפל אליו הוא ואנשיו מדרדרים את השיח. האם כך מתבטא ראש ממשלה בישראל? האם זה הסגנון שאנחנו רוצים במרחב הציבורי בישראל? האם זה מה שהילדים שלנו אמורים לשמוע מאנשי הציבור שלהם? אנחנו מסרבים לרדת לרמה הזו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

עוד נמסר כי "במשך חודשים ארוכים טענו שלא יהיה מנוס מלזמן לחקירה את ראש הממשלה בפרשת הצוללות שכן האנשים הקרובים לו ביותר, ביניהם בני משפחתו, היו מעורבים ומעורבבים בעסקה ונחקרו באזהרה. בכל אותם חודשים טענה לשכתו שהוא לא ייחקר כי אין סיבה. היום ברור מי צדק. מעבר לחקירה עדיין מגיעה לציבור הישראלי תשובה לשאלה הגדולה: מדוע אישרת לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים, מי ביקש זאת ממך, ולמה?".

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully