וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע שחור על השלט: הפעוטון בפתח תקווה החליף את השם - והושחת

7.6.2018 / 17:55

שמו של גן הילדים שבו מתה יסמין וינטה בת השנה, ושסייעת במקום חשודה בהריגתה, שונה באופן מפתיע מ"מאשה והדב" ל"מיקי מאוס". הדבר עורר זעם רב ברשתות החברתיות וזמן קצר לאחר מכן ריססו אלמונים בצבע שחור את השלט ואת גדר הפעוטון

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

יממה לאחר שנחשפה הפרשה במרכזה החשד לפיו סייעת בגן הילדים בשכונת רמת וורבר בפתח תקווה חנקה למוות את הפעוטה יסמין וינטה, הבוקר (חמישי) הוחלף השלט שנשא את שמו של גן הילדים, "מאשה והדוב" לשם גן "מיקי מאוס". הפרסום ברשתות על החלפת השם יצר סערה גדולה, לאחר שלא נמסר דבר השינוי ולא דווח מי אחראי לו. מאוחר יותר נודע לוואלה! NEWS כי אלמונים הגיעו לסביבת הגן והשחיתו את השלט החדש, ואף כתבו בכתובות גרפיטי שחור על גדרות הפעוטון.

אמש הודיעה המשטרה כי הסתיימה חקירתה של הגננת שנחשדה בהריגת הפעוטה בגן הילדים לפני כשבועיים. מממצאי החקירה עלה כי החשודה, בת 23, הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר שלה עד שהפעוטה מתה.

עוד בוואלה! NEWS:
ההורים זועקים ובמשרדים מתנערים: מי תוקע את הפיקוח על גני הילדים
הפיליפינים: שמונה ישראלים נעצרו בחשד שניהלו רשת הונאה ענקית
פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה

גן הילדים מאשה והדוב בפ"ת מושחת על- ידי אלמונים  7ביוני 2018. ראובן קסטרו
שלט הגן שהושחת על ידי אלמונים בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

אמה של יסמין, דורינה וינטה סיפרה בראיון בלעדי לוואלה! NEWS על האסון מנקודת מבטה: "השעה הייתה קצת אחרי ארבע אחר הצהריים. הטלפון צלצל ועל הקו הייתה אחת הסייעות שעובדות בגן: 'תגיעי מהר לגן יסמין לא נושמת' צעקה מצדו השני של הקו". דורינה בדיוק סיימה את עבודתה, ונסעה במהירות על הקטנוע שלה לפעוטון.

"הגעתי לגן תוך דקות בודדות. בכניסה כבר עמד אמבולנס וניידת משטרה, נלחצתי מאוד, רק רציתי לראות את יסמין", סיפרה דורניה. לדבריה, "הייתה המולה גדולה בגן, שוטרים ורופאים נכנסו ויצאו ממנו, הם לא לי נתנו להיכנס ולראות את הבת שלי. רק לאחר דקות ארוכות בהן הזדהינו, ניידת המשטרה לקחה את בעלי ואותי לבית החולים".

דורינה נזכרת בעצב כי "הרופאים ניסו בכל יכולתם להציל את הבת שלי. צוות הרופאים יצא אלינו ואמר 'מצטערים, לא הצלחנו להציל את הבת שלכם'".

עוד באותו נושא

"מה עוללו לבת שלי?": אמה של יסמין משחזרת את יומה האחרון בגן בפ"ת

לכתבה המלאה
פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
יסמין וינטה/אתר רשמי

רק ברגע ההוא בבית החולים, דורינה באמת הבינה שבתה לא בחיים. "אף אחד לא אמר לי שיסמין במצב אנוש, אף גורם מטעם הגן לא טרח לומר לי מה באמת התרחש קודם לכן, הדבר היחיד שהן אמרו הוא שהגננות 'שהן ניסו להציל את יסמין'", טענה. שעות בודדות לאחר האירוע הקשה, מנהלת הגן הסירה את דורינה ובעלה מקבוצת הוואטסאפ של הורי הגן. "הם מחקו אותנו מהקבוצה לאחר המקרה, אני לא יודעת למה, עד לרגע זה אני לא מבינה מה הוביל אותם לעשות את זה".

בתחילה לא היה חשד לפלילים, רק לאחר שחוקרי המשטרה צפו בקלטות מצלמות האבטחה והבינו את השתלשלות האירועים, שהובילה ככל הנראה למותה של יסמין, נעצרה הגננת. "עדיין לא ראיתי את הוידאו, רק שמעתי מהשוטרים. הם סיפרו לנו שרואים שם הכול בבירור", אמרה דורינה. עצם המחשבה בצפייה במעשייה של הגננת לבת קשים לה."כרגע אני לא מסוגלת להסתכל מה עוללו לבת שלי, אולי בעוד שבועיים, כשחוקרי המשטרה יעבירו לנו את הסרטון - יהיה לי האומץ לראות מה עוללו לבית שלי, מאוד כואב לי".

גן הילדים מאשה והדוב בפ"ת מושחת על- ידי אלמונים  7ביוני 2018. ראובן קסטרו
השל שנצבע בשחור בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

בסרטוני האבטחה נראית הגננת סוחבת את יסמין בת השנה החודשים ביד אחת, כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה. לאחר מכך השליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופה. הגננת נשכבה עליה בעזרת פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

בני משפחתה של יסמין ביקשו לקבור אותה במולדובה מולדתם, אך הם נתקלו בבעיות רבות כשרצו להטיס את גופתה לעיר הבירה קישינב. דורינה הוסיפה כי "עשינו הכול בעצמנו, פנינו לשגרירות מולדבה בישראל, שדיברה עם חברה שהטיסה את הגופה של יסמין למולדבה לקבורה. בשבוע שעבר קברנו אותה בבית העלמין בקישינב".

בני הזוג החליטו לשוב לישראל בכדי לקחת חלק בדיוני בית המשפט בפרשה. "הגענו לישראל כבר בתחילת השבוע, אנחנו מתכוונים להגיע לבית המשפט כדי להסתכל לגננת בעיניים, רוצים לשמוע ממנה מה היא עשתה לבת שלנו", אמרו בני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully