וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: שמונה ישראלים נעצרו בחשד שניהלו רשת הונאה ענקית

7.6.2018 / 17:47

במבצע נרחב של המשטרה נעצרו הקבוצה יחד עם עוד כ-480 עובדים מקומיים, אחרי שלפי החשד הונו אנשים ברחבי העולם להשקיע במניות זרות וגנבו את כספיהם. הישראלים נראו מובלים באזיקים

8 ישראלים חשודים בהונאה במיליוני דולרים. AP
מעצר הישראלים בפשיטה של משטרת הפיליפינים/AP

משטרת הפיליפינים עצרה כ-500 איש, בהם שמונה ישראלים, בחשד היו מעורבים בהונאת השקעות באינטרנט שהפילה בפח אנשים ברחבי העולם, כולל באוסטרליה ובדרום אפריקה - כך מסרה היום (חמישי) המשטרה המקומית.

מפקד המשטרה אוסקר אלבילדה אמר כי 474 עובדים מקומיים ושמונה ישראלים נלקחו למעצר בתום פשיטה על שלושה מבנים בקלארק פריפורט, בסיס לשעבר של חיל האוויר האמריקני מצפון למנילה, שם לפי החשד התבצעה ההונאה. זאת אחת מפרשות הסייבר הגדולות ביותר במדינה בשנים האחרונות.

בסרטונים של המשטרה נראו שוטרים חמושים ברובים, בגיבוי יחידות של הכוחות המיוחדים, פורצים לתוך משרד גדול וצועקים "ידיים למעלה". זאת בזמן שהם הורו לחלק מהחשודים להתרחק ממחשביהם. חלק מהישראלים נראו מובלים באזיקים.

עוד ידיעות מהעולם
פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה
כשטראמפ שאל את טרודו: "קנדה לא שרפה את הבית הלבן?"

8 ישראלים חשודים בהונאה במיליוני דולרים. AP
8 ישראלים חשודים בהונאה במיליוני דולרים/AP

מפקד היחידה ללוחמה בפשעי סייבר, מרני מרקוס, אמר כי החשודים פיתו את הקורבנות להשקיע במניות זרות דרך חברה משגשגת לכאורה בלונדון, ולקחו את כספיהם דרך אפליקציה שאפשרה להם להשיג את פרטי הבנק והאשראי שלהם. הוא הוסיף כי הישראלים נעצרו בזמן "שניהלו, הפעילו ואיישו את שלושת המבנים". העובדים המקומיים נעצרו בזמן שתקשרו ועשו עסקאות עם לקוחות זרים באירופה, בניו זילנד, באוסטרליה, בדרום אפריקה וברוסיה.

הוא הוסיף כי המשטרה אספה ראיות ממחשבים שהראו כי "הם היו מעורבים בהונאת סחר באינטרנט עם מיליוני דולרים שפגעו באזרחים זרים ברחבי העולם". התביעה בוחנת עתה את החשדות נגד העצורים. לדברי מרקוס, כמה מהקורבנות הזרים נסעו לפיליפינים והגישו תלונות במשטרה המקומית. הם פרטו את נסיבות ההונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully