וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשטראמפ שאל את טרודו: "קנדה לא שרפה את הבית הלבן?"

7.6.2018 / 12:44

ב-CNN דווח כי בשיחה בין המנהיגים על מכסי המגן שהטילה ארה"ב על קנדה תהה הנשיא אם שכנתו מצפון לא אחראית להבערת המבנה במהלך מלחמת 1812 - עשרות שנים לפני שהיא בכלל הוקמה. לא ברור אם הוא התבדח או שאל ברצינות

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאל אם קנדה שרפה את הבית הלבן במאה ה-19 במהלך שיחת טלפון עם ראש ממשלתה ג'סטין טרודו - כך דיווחה אתמול (רביעי) רשת CNN. במלחמת 1812, הכוחות הבריטיים שרפו את המקום במהלך המלחמה עם ארצות הברית, אולם קנדה כלל לא הייתה קיימת אז אלא הייתה חלק מהאימפריה הבריטית.

"אתם לא שרפתם את הבית הלבן?", שאל, לפי הדיווח טראמפ במהלך השיחה עם טרודו שעסקה במכסי המגן שהטילה ארצות הברית על שכנתה מצפון ועל מקסיקו והאיחוד האירופי. לא ברור אם נשיא ארצות הברית התבדח, אבל לפי הדיווח הוא אמר את הדברים אחרי שטרודו שאל כיצד וושינגטון יכולה להצדיק את מכסי המגן כסוגיה הקשורה לביטחון הלאומי שלה.

דונלד טראמפ וג'סטין טרודו בפסגת g7 באיטליה, 27 במאי 2017. רויטרס
טראמפ וטרודו בפסגת ה-G7 בשנה שעברה/רויטרס

אחרי שבשבוע שעבר נכנסו לתוקף המסים על יבוא אלומיניום ופלדה מבעלות בריתה של ארצות הברית, אמר טרודו כי "זה פשוט מגוחך לראות את הסחר עם קנדה כאיום ביטחוני על ארצות הברית".

הדיווח על השיחה הביזארית עוררה תגובות משועשעות בטוויטר. "קנדה הוקמה ב-1867. מלחמת 1812 הייתה ב...1812", כתב אחד המשתמשים. למעשה, המלחמה נמשכה עד 1815 והכוחות הבריטיים שרפו את הבית הלבן ב-1814. המלחמה פרצה בעקבות תסכולה של ארצות הברית מכך שבריטניה גייסה בכפייה סוחרים ימיים לצי המלכותי והטילה מגבלות סחר על ארצות הברית.

גורם אחר היה תמיכתה של הממלכה בילידים האמריקנים, שנלחמו בהתפשטותה של וושינגטון מערבה. זאת הייתה הפעם היחידה בהיסטוריה האמריקנית העצמאית שמעצמה זרה כובשת את וושינגטון הבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully