וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה

7.6.2018 / 15:50

נשיא רוסיה ענה לשאלות של צופים מהבית והדגיש כי צבא רוסיה יישאר במדינה מוכת הלחימה כל עוד זה יהיה באינטרסים שלו. לדבריו, אם יהיה צורך, הנסיגה מסוריה יכולה להתבצע במהירות

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי מוסקבה לא מתכננת לסגת בשלב זה מסוריה. הוא הוסיף כי כוחות הצבא יישארו במדינה כל עוד יהיה זה באינטרס של רוסיה. "אנחנו עדיין לא מתכננים את נסיגת הכוחות", אמר פוטין במהלך דיון ששודר בטלוויזיה, שבו נשאל שאלות מצד צופים בבית במשך ארבע שעות וחצי.

עוד אמר פוטין כי אין צורך בשלב זה במעורבות צבאית נרחבת של הכוחות המזוינים הרוסיים בסוריה וכי מוסקבה יכולה לצאת במהירות מהמדינה אם יהיה צורך בכך. "אנחנו לא מקימים שם מתקנים לטווח ארוך", אמר.

לדבריו, "בשלב זה, אנחנו צריכים אותם (את הכוחות) שם. הם מבצעים משימות חשובות, כולל סיפוק ביטחון לרוסיה באזור והם עוזרים לאינטרסים הכלכליים שלנו".

לקריאה נוספת בנושא
גורם מדיני בכיר מכחיש: אין הבנות עם רוסיה על דרום סוריה
נתניהו מאיים: "אם אסד יזמין כוחות איראניים - הוא לא חסין יותר"

נשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך ראיון לטלוויזיה הרוסית  7 ביוני 2018. רויטרס
לא עוזב את סוריה. פוטין, היום/רויטרס

רוסיה התערבה בלחימה בסוריה ב-2015, וסייעה למשטרו של בשאר אסד לבלום את התקדמות המורדים ולקחת את היוזמה לידיו. מאז הוא החזיר לידיו שטחים נרחבים מהאופוזיציה.

בדצמבר האחרון, טס פוטין לסוריה והכריז כי משימתה של סוריה הושלמה. הוא הורה על השבת "חלק משמעותי" מהכוחות המוצבים בסוריה, אולם לא נרשמה מאז נסיגה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully