וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאיים: "אם אסד יזמין כוחות איראניים - הוא לא חסין יותר"

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה

7.6.2018 / 13:46

ראש הממשלה אמר בביקורו בלונדון כי ישראל לא התערבה במלחמת האזרחים בסוריה, אך עכשיו משהיא הסתיימה: "יש משוואה חדשה - לא נסבול התבססות איראנית". לדבריו "ההשלכות הן גם על אסד בעצמו". בנוסף לכך הוא טען כי אפשרי לקדם פתרון עם הפלסטינים

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) במכון המחקר "פוליסי אקצ'יינג'" בלונדון כי אם נשיא סוריה בשאר אסד יזמין לארצו כוחות איראניים - הוא לא חסין יותר מפני ישראל. "כל עוד אסד נלחם במלחמת האזרחים לא התערבנו", הבהיר נתניהו. "עכשיו שהמלחמה נגמרה ודעאש נגמר, והוא מזמין את הכוחות האיראניים פנימה, הוא לא חסין יותר, והמשטר שלו לא חסין יותר".

לדברי נתניהו איראן רוצה להעביר לסוריה טילי קרקע-קרקע מדויקים וחימוש מדויק, עם ראשי קרב של חצי טונה. "יש משוואה חדשה שסוריה צריכה להבין - שישראל לא תסבול התבססות איראנית", הוסיף נתניהו. "ההשלכות הן לא רק על הכוחות האיראניים אלא על אסד בעצמו, והוא צריך לשקול זאת ברצינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. GettyImages
נתניהו עם מיי, אתמול/GettyImages

ראש הממשלה, שעורך בימים אלה ביקור מדיני באירופה, התייחס בנאומו גם לנושא המדיני וטען כי "אפשרי לקדם פתרון עם הפלסטינים" וכי "האמריקנים עובדים על זה". עוד הוסיף: "אמרתי שאקשיב לתכנית האמריקנית, אבל אבו מאזן מסרב כי הוא אומר שהממשל פרו-ישראלי. אני לא אמרתי את אותו הדבר לג'ון קרי ולממשל אובמה, שהוא פרו-פלסטיני".

"עמדתי לא השתנתה", המשיך נתניהו בדבריו. "לפלסטינים צריכים להיות כל הכוחות למשול אבל לא כוחות לאיים עלינו. לפלסטינים צריכה להיות עצמאות ומשילות, לא אכפת לי מזה, אבל הכוח הביטחוני חייב להישאר בידי ישראל. אם זה מביא לגינויים או מאמרים לא מחמיאים בעיתון בריטי לא אכפת לי. לי אכפת לביטחונה של מדינת ישראל".

בנוגע להפגנות בגבול רצועת עזה והביקורת נגד צה"ל על הירי במפגינים אמר נתניהו: "ניסינו אמצעים שונים לעצור את המפגינים בעזה בלי להרוג אותם. ניסינו הרבה כלי נשק לא קטלניים. המטרה שלהם הייתה שיהיו כמה שיותר הרוגים, והמטרה שלנו הייתה לצמצם את מספר ההרוגים", הוסיף. "אם אמצא פתרון לא קטלני כדי לעצור את ההפגנות האלה, אשמח. ביקשתי שימצאו פתרון טכנולוגי לכך. לא מצאנו עדיין את האמצעי שיעצור אותם, וכל מדינה הייתה עוצרת התקפה ישירה על אזרחיה אם הם היו במקומנו".

עוד באותו נושא

נתניהו: "הבעיות של עזה מתחילות מרצון חמאס להשמיד את ישראל"

לכתבה המלאה
נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק ינואר 2015. רויטרס
אסד/רויטרס

נתניהו נפגש אתמול עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדאונינג 10 שבלונדון. בשיחתם התייחס נתניהו להידרדרות בעזה: "הבעיות ברצועה מתחילות ברצון הבסיסי של חמאס להשמיד את ישראל. הם שורפים את שדותינו, מנסים לפרוץ את הגדרות, לחטוף חיילים ולפגוע באזרחים. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אובדן חיים. הסיבה שעזה במשבר הומניטרי היא בגלל שהחמאס מפנה הרבה משאבים מצרכים אזרחיים למנהרות טרור ומשום שהרשות הפלסטינית מקצצת בכספים וחונקת אותה". מיי מצדה, ציינה כי בריטניה מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה אך אמרה כי "בעזה יש פלסטינים הרוגים והסלמה, ואני מעוניינת שנקל על המצב וגם לשוחח על האפשרות לשוב לפתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully