וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הבעיות של עזה מתחילות מרצון חמאס להשמיד את ישראל"

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה באירופה

6.6.2018 / 17:14

לקראת פגישתו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, האשים נתניהו את חמאס בהסלמה בגבול הרצועה. מיי: "מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך יש אובדן חיים ברצועה. מעוניינים לשוחח על האפשרות לשוב לפתרון שתי המדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: מקרון ונתניהו במסיבת עיתונאים במהלך ביקורו באירופה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדאונינג 10 שבלונדון, זאת במסגרת ביקורו המדיני באירופה. בהצהרות שמסרו השניים טרם פגישתם, התייחס נתניהו לאירועים בגבול רצועת עזה, והאשים את הנהגת חמאס בהידרדרות באזור. "הבעיות ברצועה מתחילות ברצון הבסיסי של חמאס להשמיד את ישראל", אמר נתניהו. "הם שורפים את שדותינו, מנסים לפרוץ את הגדרות, לחטוף חיילים ולפגוע באזרחים. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אובדן חיים".

"הסיבה שעזה במשבר הומניטרי היא בגלל שהחמאס מפנה הרבה משאבים מצרכים אזרחיים למנהרות טרור ומשום שהרשות הפלסטינית מקצצת בכספים וחונקת אותה", המשיך נתניהו. מיי מצדה, ציינה כי בריטניה מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה אך אמרה כי "בעזה יש פלסטינים הרוגים והסלמה, ואני מעוניינת שנקל על המצב וגם לשוחח על האפשרות לשוב לפתרון שתי המדינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. טל שלו, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומיי לקראת פגישתם בלונדון, היום/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו

בהצהרות שנמסרו לפני הפגישה התייחסו השניים גם לנושא האיראני. "אשמח לשוחח איתך (עם נתניהו) על היחסים הטובים בין בריטניה וישראל וגם על יציבות אזורית וביטחון", אמרה. "זה יכלול את איראן ואת הסכם הגרעין. יש בינינו חילוקי דעות: אנחנו נישאר מחויבים להסכם כל עוד איראן תהיה מחויבת לו. יש הרבה נושאים שצריך לדבר עליהם ואיך לעבוד יחד כמו התוקפנות האיראנית והפעילות הבליסטית שלה".

נתניהו ציין בנושא כי הוא מעוניין להתמקד בשתי מטרות ששתי המדינות חולקות: "איך להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני ואיך לה להתמודד עם תוקפנות של איראן באזור - במיוחד בסוריה. אני בטוח שנוכל למצוא דרכים לעבוד יחדיו". הוא הוסיף כי "אנחנו דמוקרטיות שיש להן אתגרים ופרובוקציות דומות - אנחנו יכולים לעשות זאת ביחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. רויטרס
האשים את חמאס במצב בעזה. נתניהו ומיי/רויטרס

בזמן ששני המנהיגים נפגשו, מחוץ לבית ראשת ממשלת בריטניה ברחוב דאונינג 10 התאספו עשרות מפגינים פרו פלסטינים שנשאו את דגלי הרשות. לידם התכנסו גם כמה מפגינים פרו ישראלים עם דגלי ישראל. עם זאת, לא מדובר בתופעה חריגה, והמפגינים מגיעים למעון ראש ממשלת בריטניה בכל פעם שנתניהו מבקר במקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. GettyImages
נתניהו ומיי לפני פגישתם, היום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully