וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעדת השרמוטות" בבאר שבע בסכנה: "העירייה מעדיפה את הקול הדתי"

6.6.2018 / 21:30

לטענת מארגנות המחאה, המשטרה סירבה לאפשר להן לצעוד בציר רגר המרכזי, זאת "עקב השפעת העירייה המעדיפה את הקול הדתי על פני הנשים בעיר". הואיל ואושרה צעדה רק בדרך עפר צדדית, האירוע בסכנת ביטול. במשטרה ובעירייה דוחים את הטענות

עריכה: יוסי אלטר

מארגנות "צעדת השרמוטות", שאמורה להתקיים מחר (חמישי) בבאר שבע, טוענות כי האירוע בסכנה בגלל קשיים שמערימה העירייה. לדבריהן, נערך סיור מקדים עם המשטרה לקביעת תוואי הצעדה לפני כמה ימים, אך כעת, המשטרה חזרה בה והחליטה שלא לאשר צעדה על הכביש. לטענת המארגנות, המשטרה סירבה לאשר צעדה ברחוב רגר, כביש ראשי בעיר, ולחסום אותו לתנועה, כך שאושר להן לצעוד רק בשביל עפר הסמוך לציר המרכזי - דבר שאותו הן מסרבות לקבל. לעומת זאת, במשטרה טוענים כי ישנן הבנות לגבי מתווה הצעדה, וכי הוא מאושר כפי שאושר מצעד הגאווה בעיר.

עורכת הדין סמדר בונן, המייצגת את מארגנות הצעדה, טוענת כי ישנם שיקולים פוליטיים ולא ענייניים מצד העירייה. "ביום חמישי האחרון הודעתי לעיריית באר שבע כי ההפגנה תסתיים בשטח העירייה, גם בשל סירובה לממן בהתאם לפסק דין, את רוב העלויות הבסיסיות, במיוחד לנוכח העובדה כי מדובר בשטחה של העירייה", אמרה. "מיד החל מסע לחצים של העירייה שלא לצעוד. כפי שניתן לראות במשך השנים, וגם במקרה הזה, כשעיריית באר שבע מסרבת לקיים הפגנה, משטרת ישראל נרתמת לרצונה של העירייה ולא להוראות החוק וחופש הביטוי. עיריית באר שבע החלה את מערכת הבחירות כשהיא מעדיפה את הקול הדתי על פני קולות הנשים בעיר, ועל כן היא מתנגדת לצעדת הנשים".

בונן הוסיפה כי "חגיגות הפועל באר שבע מומנו בכמיליון שקל על ידי עיריית באר שבע, אך פעילות למען נשים, שנכנסות תחת כותרת 'פעולות למען נשים' בתקציב 2018 של העירייה, לא ממומנות".

עוד בוואלה! NEWS
גורם מדיני בכיר: אירופה מסכימה עם הדרישה להוצאת איראן מסוריה
מחברת השמות והטלפון הנייד: כך הגיעה המשטרה ליובל המבולבל
מסתמן: מועצת המכינות תמליץ לסגור את "בני ציון" לאחר אסון השיטפון

צעדת השרמוטות בתל אביב. ראובן קסטרו
צעדת השרמוטות בתל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

עיריית באר שבע דחתה את הטענות. "חבל מאד ומצער שכך אלו פני הדברים, במקום לשלב כוחות בנושא חשוב כמו תקיפה מינית וזכויות נשים, הופכים את האירוע לכלי ניגוח נגד העירייה", נמסר. "הדברים מקבלים משנה תוקף וחיזוק בעיקר כאשר ארגון מסל"ן, העושה עבודת קודש בטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות, וכן נעמ"ת המייצגת נשים עובדות, הסירו חסותם מהאירוע וניתקו קשר עם המארגנים. בניגוד לטענות המארגנות, עיריית באר שבע אינה מתנגדת לקיום האירוע. העירייה מחויבת לסוגיה נשוא הצעדה ולראיה, שיתופי הפעולה והעבודה הצמודה עם הארגונים הנ"ל".

עוד נמסר מהעירייה כי "בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה והנחיות משרד הפנים, חלות מגבלות בשנת בחירות על קיומם של אירועים במימון עירוני. מגבלות אלו חלות ביתר שאת לגבי אירועים חדשים שמתקיימים לראשונה, זאת על מנת למנוע טענות שהדבר נועד לצרכי בחירות. במקרה זה מדובר באירוע חדש שלא התקיים בשנים קודמות. יש לציין, אירוע זה לא נקבע כאירוע עירוני לא תוקצב ולא נמצא כחלק מתוכנית העבודה לשנת 2018 שהעירייה אמורה מבקשת, ליזום, לארגן ולממן. על כן, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי, נמסר למארגנות האירוע, שהעירייה אינה יכולה, מוסמכת ו/או רשאית לממן או לסייע במימון האירוע".

"בניגוד לטענות, ההשוואה לחגיגות שיזמה העירייה לרגל זכייתה של הפועל באר שבע באליפות המדינה בכדורגל, אינה במקומה כלל. אירוע חגיגות האליפות התקיים זו השנה השלישית ברציפות, כאירוע עירוני במימון העירייה ולכן לא ניתן לטעון שנועד לצורכי בחירות", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צעדת השרמוטות בתל אביב. ראובן קסטרו
צעדת השרמוטות בתל אביב, מאי/ראובן קסטרו
צעדת השרמוטות בתל אביב. ראובן קסטרו
צעדת השרמוטות בתל אביב, מאי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully