וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: אירופה מסכימה עם הדרישה להוצאת איראן מסוריה

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה באירופה

6.6.2018 / 20:50

לטענת הגורם, מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה הסכימו עם הדרישה הישראלית להוצאת הכוחות האיראניים משטחה של סוריה - סוגייה שעמדה בלב הפגישות שקיים נתניהו באירופה. הגורם ציין כי ישנה גם הסכמה לקידום בדיקה מטעם סבא"א של החומרים שנחשפו בארכיון הגרעין האיראני

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: ראש הממשלה לקראת פגישתו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי)

שלושת מנהיגי המדינות האירופיות - צרפת, בריטניה וגרמניה - מסכימים עם עמדת ישראל לפיה יש להוציא את איראן מסוריה - כך אמר גורם מדיני בכיר הערב (רביעי) בתדרוך לעיתונאים בסיום פגישתו של ראש הממשלה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. המאמץ הישראלי להביא להסכמה בינלאומית רחבה על הצורך בפינוי הכוחות האירניים מסוריה עמד בלב פגישותיו של נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת מקרון ומיי השבוע, ולדברי הגורם המדיני, הייתה הסכמה רחבה על היעד של הוצאת הכוחות האיראנים מכל האזור בסוריה.

הגורם המדיני הוסיף גם כי שלושת המנהיגים הסכימו לבקשת ישראל לקדם בדיקה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על החומרים שנחשפו בארכיון הגרעין האיראני. "ידענו שאיראן משקרת, אבל השלמנו עם השקר. עכשיו ברור שאי אפשר להשלים עם השקר ושצריך לחקור ולחפש במקום שבו הוא באמת נמצא", אמר הגורם.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "הבעיות של עזה מתחילות מרצון חמאס להשמיד את ישראל"
מקרון: "העברת שגרירות ארה"ב לירושלים גרמה למוות, היא לא חגיגה"
דקות לפני המראתו לפריז: נתניהו נפגש עם השגריר שעורר סערה בגרמניה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. רויטרס
נתניהו ומיי בפגישתם, היום/רויטרס

בתדרוך עיתונאים שהתקיים היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיומיה של איראן לחדש את העשרת האורניום ואמר כי "אם איראן תחליט ללכת לכיוון של ייצור פצצה גרעינית אנחנו נפעל כדי שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני". לדבריו, מפגישותיו עם המנהיגים האירופיים הוא סבור כי "אם איראן תתחיל להעשיר לכיוון של נשק גרעיני, גם האירופים יאמצו עמדה תקיפה נגדם" אם איראן תתחיל להעשיר לכיוון של נשק גרעיני אני חושב ממה ששמעתי שגם האירופים יאמצו עמדה תקיפה נגדם.

הפגנות בגבול עזה 13 באפריל 2018. ראובן קסטרו
"ההתרחשויות בעזה - לפתחו של חמאס". גבול הרצועה לפני כשבועיים/ראובן קסטרו

נושא נוסף שעלה בפגישות היה נושא המצוקה בעזה. נתניהו אמר בתדרוך כי הדבר הראשון שהעלה היה "הצורך לדרוש את השבתם של שני חיילינו ושני אזרחנו שמוחזקים. עוד לפני שמעלים את הנושא ההומניטרי - לנו יש נושא הומניטרי. אמרתי להם שכל מה שמתרחש בעזה צריך לשים לפתחו של חמאס ולפתחו של אבו מאזן שחונק את הרצועה".

נשיא איראן רוחאני, 7 במאי 2018. AP
הסכמה להורות על בדיקת חומרי הארכיון. נשיא איראן רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully