וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקות לפני המראתו לפריז: נתניהו נפגש עם השגריר שעורר סערה בגרמניה

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה

4.6.2018 / 22:00

ראש הממשלה נועד עם שגריר ארה"ב בגרמניה, שאמר כי הוא רוצה "להעצים" את כוחות הימין באירופה. הפגישה החריגה עם הדיפלומט השנוי במחלוקת הייתה קצרה והתקיימה בנמל התעופה בברלין

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניפגש הערב (שני), באופן חריג, עם שגריר ארצות הברית בגרמניה ריק גרנל, העומד בלב שערורייה שמסעירה בימים אלה את ברלין. נתניהו חשף במהלך מסיבת עיתונאים עם הקנצלרית אנגלה מרקל על דבר הפגישה הצפויה עם גרנל, לבקשתו, בנמל התעופה לפני שימריא מברלין לפריז. מפאת קוצר הזמנים, הפגישה בין השניים הייתה קצרה וכללה ככל הנראה רק לחיצת יד.

גרנל היה בעבר דובר המשלחת האמריקנית באו"ם, שהחזיק בתפקיד במשך הזמן הרב ביותר. בהמשך הוא שימש כפרשן ברשת פוקס ניוז וכתב גם עבור וול סטריט ג'ורנל, פוליטיקו, וושינגטון טיימס, אל-ג'זירה, CBS ו-CNN. בחודש שעבר אישר הסנאט את מינויו לתפקיד. שעה בלבד אחרי שהתחיל את תפקידו הוא עורר סערה כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי על חברות גרמניות "לצמצם את עסקיהן מיד" באיראן, בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בפגישה בגרמניה, 4 ביוני, 2018. רויטרס
נתניהו עם מרקל, היום/רויטרס

מינויו הגיע על רקע המתיחות בין מרקל לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אחרי החלטתו של האחרון לפרוש מהסכם הגרעין. בראיון לאתר הימין הקיצוני ברייטברט אמר גרנל כי הוא רוצה "להעצים" את כוחות הימין באירופה. "אני חושב שיש רחש ציבורי לטובת מדיניות שמרנית בשל המדיניות הכושלת של השמאל", אמר גרנל.

הוא הוסיף כי ניצחונו של טראמפ עודד אנשים לצאת נגד "האליטה הפוליטית". לדבריו הוא קיים מגעים עם אנשים ברחבי אירופה על "תחיית" השמרנות. הוא תקף את מה שהוא כינה דעות קדומות של התקשורת ושל הפוליטיקאים נגד טראמפ וכינה זאת ניסיון לכפות "חשיבה קבוצתית של קהל אלטיסטי קטן מאוד". בנוסף לכך הוא כינה את קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, העומד בראש ממשלה שמרנית הכוללת גם את מפלגת החירות מהימין הקיצוני, "כוכב רוק".

הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי אמר כי הריאיון היה "נוראי" והוסיף בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח בעבר עם גרנל על "פוליטיזציה של תפקידו".

(עדכון ראשון 21:24)

עוד באותו נושא

שגריר ארה"ב בגרמניה: רוצה להעצים את כוחות הימין ביבשת

לכתבה המלאה
נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר לצד שגריר ארה"ב ריצ'רד גרנל, מאי 2018. AP
גרנל לצד נשיא גרמניה בטקס מינויו בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully