וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בגרמניה: רוצה להעצים את כוחות הימין ביבשת

בריאיון לאתר הימין ברייטברט, אמר ריצ'רד גרנל כי יש רחש ציבורי לטובת מדיניות שמרנית "בשל המדיניות הכושלת של השמאל". בדבריו השנויים במחלוקת, הוסיף המינוי הטרי: ניצחון טראמפ עודד את האנשים לצאת נגד האליטה הפוליטית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: עצרת של הימין הקיצוני בברלין, ומולה הפגנות נגד, בשבוע שעבר)

שגריר ארצות הברית בגרמניה, ריצ'רד גרנל, אמר כי הוא רוצה "להעצים" את כוחות הימין באירופה. השגריר, שמונה לתפקיד על ידי הנשיא דונלד טראמפ בשנה שעברה אך החל אותו רק לפני חודש, אמר את הדברים החריגים בריאיון לאתר הימין הקיצוני האמריקני ברייטברט. "אני חושב שיש רחש ציבורי לטובת מדיניות שמרנית בשל המדיניות הכושלת של השמאל", אמר גרנל.

הוא אמר כי ניצחונו של טראמפ עודד אנשים לצאת נגד "האליטה הפוליטית". השגריר הוסיף כי הוא קיים מגעים עם אנשים ברחבי אירופה על "תחיית" השמרנות. הוא תקף את מה שהוא כינה דעות קדומות של התקשורת ושל הפוליטיקאים נגד טראמפ וכינה זאת ניסיון לכפות "חשיבה קבוצתית של קהל אלטיסטי קטן מאוד".

הוא כינה את קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, העומד בראש ממשלה שמרנית הכוללת גם את מפלגת החירות מהימין הקיצוני, "כוכב רוק". אוסטריה היא אחת משורת מדינות שבהן התחזקו מפלגות פופוליסטיות, כולל איטליה וסלובניה.

הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי אמר כי הריאיון היה "נוראי" והוסיף בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח בעבר עם גרנל על "פוליטיזציה של תפקידו".

עוד ידיעות מהעולם
בעקבות הפגנות הענק ובלחץ המלך: ראש ממשלת ירדן התפטר
הזמין לבמה - ונישק בשפתיים: השערורייה החדשה של נשיא הפיליפינים

נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר לצד שגריר ארה"ב ריצ'רד גרנל, מאי 2018. AP
גרנל לצד נשיא גרמניה בטקס מינויו בחודש שעבר/AP

גרנל היה בעבר דובר המשלחת האמריקנית באו"ם, שהחזיק בתפקיד במשך הזמן הרב ביותר. בהמשך הוא שימש פרשן ברשת פוקס ניוז וכתב גם עבור וול סטריט ג'ורנל, פוליטיקו, וושינגטון טיימס, אל-ג'זירה, CBS ו-CNN.

בחודש שעבר אישר הסנאט את מינוי לתפקיד, אחרי שטראמפ בחבר בו לתפקיד בספטמבר 2017. עם זאת, שעה אחת בלבד אחרי שהתחיל את תפקידו, גרנל עורר סערה כשכתב בחשבון הטוויטר שלו שעל חברות גרמניות "לצמצם את עסקיהן מיד" באיראן בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully