וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בוחנים אפשרויות למנוע קריסה הומניטרית בעזה"

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה

4.6.2018 / 20:00

בתדרוך לכתבים בברלין אמר ראש הממשלה כי "מדינת ישראל היא המדינה שפועלת הכי הרבה כדי למנוע את הקריסה ברצועה". המצב ברצועה נידון במהלך פגישתו עם מרקל, שבה אמר: "המשבר הנוכחי בעזה נוצר כתוצאה ממעשיו של אבו מאזן"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי "ישראל בוחנת אפשרויות שונות כדי למנוע קריסה הומניטרית בעזה". בתדרוך לכתבים בפמליה המלווה את נתניהו אחרי פגישתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמר נתניהו כי "מדינת ישראל היא המדינה שפועלת הכי הרבה כדי למנוע את הקריסה בעזה". המצב ברצועה נידון במהלך פגישת המנהיגים, שנמשכה יותר משעה וחצי. נתניהו אמר למרקל כי המשבר הנוכחי בעזה נוצר כתוצאה ממעשיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והחלטת חמאס להשקיע את הכספים בטרור.

"חמאס השקיע את הכסף ואז קיבל החלטה מודעת להתנפץ על הגדר", אמר נתניהו למרקל. נתניהו התייחס בתדרוך גם לטרור העפיפונים, ושב והדגיש כי ישראל בוחנת אפשרות לקזז את כספי הפיצויים לחקלאים שניזוקו מכספי המסים של הרשות הפלסטינית. "צה"ל גם שוקד על פיתוח אמצעים טקטיים איך לסכל את הדבר הזה, אנחנו תמיד מאמינים בגביית מחיר. אני לא מסתפק בהגנה אף פעם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בפגישה בגרמניה, 4 ביוני, 2018. רויטרס
נתניהו ומרקל בתום פגישתם בברלין, היום/רויטרס

רובה המכריע של השיחה בין נתניהו ומרקל, שבה השתתפו גם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי אליעזר טולדנו ושגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף, עסקה באיראן. "עם ההסכם או בלעדיו, אנחנו נחרצים לכל פעולה שמקדמת את איראן לנשק גרעיני ואם יהיה ניסיון כזה אנחנו מחויבים למנוע מאיראן להשיג נשק אטומי", אמר נתניהו.

"אנחנו פועלים לבלום את ההתפשטות האיראנית והתוקפנות שלה. היא צריכה לעזוב את כל שטחה של סוריה" הוסיף ראש הממשלה. "הם מנסים להקים צבא בסוריה נגד ישראל ואנחנו מתנגדים לזה. הם לא מסתירים את כוונתם להשמיד את ישראל. אנחנו מעדיפים לפעול בעוד האיום קטן ולא לחכות". נתניהו ומרקל שוחחו גם על חשיפת ארכיון הגרעין, ולדבריו, מרקל "הסכימה שצריך לבקש מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לחקור את המידע החדש מארכיון הגרעין. יש שם הרבה אינפורמציה שהוסתרה מעיני סבא"א ועכשיו גלוי בפניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פלסטינים עניים ברצועת עזה, 2017. AP
ילדים ברצועת עזה, דצמבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully