וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מועצת המכינות תמליץ לסגור את "בני ציון" לאחר אסון השיטפון

6.6.2018 / 20:37

ראשי המכינות ידונו על עתידה של המכינה שעשרה מחניכיה נהרגו בטיול בנחל צפית, ושוררת ביניהם הבנה שלפיה המשך פעילותה אינו סביר. אברי גלעד, המשמש כמדריך: "לוקחים הפסקה להפקת לקחים". גורמים המעורים בנושא דחו את הפרסומים שלפיהם חברי ההנהלה התפטרו

אתר רשמי

ראשי כלל המכינות בישראל צפויים לדון מחר (חמישי) בעתידה של מכינת "בני ציון" ובסגירתה הזמנית ברקע אסון השיטפון - כך נודע לוואלה! NEWS. ההערכה היא שמועצת המכינות תמליץ על סגירתה של המכינה למשך השנה הקרובה. בקרב ראשי המכינות שוררת הבנה שלפיה האפשרות שהפעילות בשנה הקרובה תתקיים כרגיל אינה סבירה אחרי מותם של בני הנוער, הנחשב בעיניהם למקרה חריג שאסור שיחזור על עצמו בעתיד: "צריך לצאת להפסקה ולהיערכות מחודשת, תוך ריפוי הפצעים מהאסון הכואב".

איש התקשורת אברי גלעד, המשמש כמדריך במכינת "בני ציון", התייחס בשיחה עם וואלה! NEWS לסגירתה המסתמנת של המכינה. "המכינה לוקחת אחריות ומראה מהי אחריות, לא מחפפת ולא חוזרת לשגרה", אמר גלעד.

עוד בוואלה! NEWS:
"זיהינו מיד את החולצה של אילן": השריד של ההרוגה מאסון המכינה
"אי אפשר לעכל שאת כבר לא פה": חודש לאסון השיטפון בערבה
"ראש המכינה רק צעק שהוא הרס את המכינות, לא את חייהן של 10 משפחות"

אברי גלעד. ניר פקין
"יש לקיחת אחריות מוחלטת". גלעד/ניר פקין

לדבריו, "במכינה מתרחשים תהליכים, כולל ייעוץ משפטי. ישנה לקיחת אחריות מוחלטת". גלעד הוסיף כי מדובר ב"אקט מעורר כבוד. צריכים להמשיך כי אין סיבה להמשיך את הדרך, אבל מצד שני לוקחים שנה הפסקה להפקת לקחים עמוקה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אביו של ניצול מהאסון: "זה יהיה עצוב אם המכינה תיסגר"

חוסר ודאות מלווה את שלושים הצעירים שאמורים להתחיל בשנת הלימודים הקרובה את לימודיהם במכינה, בעקבות הפרסום בחדשות 10 על האפשרות של סגירתה הזמנית. עוד פורסם כי חברי הנהלת המכינה התפטרו אתמול מתפקידם וכי חניכי וחניכות המכינה צפויים להתפזר בין המכינות האחרות. לידי וואלה! NEWS הגיעו פרטים נוספים מאותו דיון. גורמים שנכחו בו טענו כי הפרסום מגמתי ולא מדויק, וכי מי שהודיעו על סיום תפקידם היו חברי העמותה - ולא חברי הנהלת המכינה. זאת, מתוך תחושת אחריות לאסון שבו נהרגו רומי כהן, גלי בללי, מעין ברהום, אילן בר שלום, צור אלפי, שני שמיר, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן ואגם לוי.

בנוסף לכך טענו הגורמים כי סיום תפקידם של חברי העמותה אינו מידי ובשבועות הקרובים תקום ועדה חיצונית שתבחן את המשך פעילות המכינה. בעקבות החלטות הועברו הודעות להורי התלמידים הלומדים במכינה ולאלה הצפויים להתחיל את לימודיהם בשנה הקרובה. הגורמים הדגישו כי לא התקבלה כל החלטה לסגור את המכינה בדיון זה. במקביל, בימים הקרובים צפויה לקום ועדה חדשה שתקבע את מינוי חברי העמותה ומנכ"ל חדש למכינה.

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
נחל צפית ביום האסון/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

און ריפמן, שמונה למנהל מכינת "בני ציון" במקום רוני כהאן שהתפטר מתפקידו, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי הוא "לא מתעסק בפרסומים בתקשורת. חשובים לי קודם כל החניכים שלי. אני איתם בשטח. אלה הדברים החשובים בעיניי".

רוני חסיד, שבנו עדיאל ניצל מהאסון בנחל צפית, התייחס הבוקר לדיווח על אודות סגירתה הזמנית של המכינה. "שמענו על התפטרות של חברי ההנהלה אבל יחד עם זאת לא קיבלנו שום מסר על סגירה עתידית של המכינה", אמר חסיד. "זה יהיה עצוב מאוד עם המכינה תיסגר והבן שלי יצטרך למצוא את עצמו במכינה אחרת כנספח, כמו שאר חבריו שנרשמו למכינות בני ציון ותכננו לפתוח שם את שנת הלימודים".

בנו עדיאל הוסיף: "זה יהיה עצוב מאוד עם המכינה תיסגר. אני מאוד אצטער על כך ולא אדע מה לעשות".

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"נהיה עצובים אם תיסגר". מכינת בני ציון/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

בשבועות האחרונים נחשפו בוואלה! NEWS פרטים מהמכתב ששלחה יפה שי חדד, יו"ר עמותת בני ציון להורים שאיבדו את ילדיהם באסון השיטפון: "אנו סבורים כי אין די בריענון נהלים, ואך לא בהפקת לקחים טכנית, יסודית ככל שתהיה. עלינו החובה המוסרית לקיים חשבון נפש עמוק ומקיף, בו נבחן ביסודיות ובנכונות הנפשית המרבית אמות מידה וערכים העומדים בבסיס תפיסתה החינוכית של המכינה, ונדגיש ביתר שאת ערכים של מתינות וצניעות".

היא חתמה את מכתבה בהבטחה שלפיה: "נעשה כל שביכולתנו, ונהיה רתומים במלוא כוחותינו ומאודנו, על מנת ששירת החיים הנפלאה שפעמים בצעירים נפלאים אלו, בנותיכם ובנכם, לא תיפסק לעולם".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

דבריה של חדד עוררו ביקורת עוררו את זעמם של ההורים. רותם, אמה של אילן בר שלום, כתבה כי "המכתב שהגיע אלינו מטעם ראשי המכינה וחברי העמותה הגיע מאוחר מדי, וגרוע מזה, מלא בסיסמאות ריקות מתוכן - אין בו לקיחת אחריות. נכתב כי 'אסון נורא קרה בבית שלנו' - הוא לא קרה במקרה. היה מי שגרם לו לקרות". לדבריה, "אין בו אמירה ברורה וחד משמעית על כוונה להשהות את פעילות המכונה במטרה לבחון לעומק, במקצועיות וללא עכבות מה הגורמים שהביאו לאסון הנוראי הזה".

עוד קודם לכן, הוריהם של ההרוגים מתחו ביקורת על המלצות המשטרה להעמיד לדין את מדריך המכינה אביב ברדיצ'ב בגין הריגה, וההמלצה להעמיד לדין את המנהל יובל כהאן לדין על גרימת מוות ברשלנות. כמה מההורים אמרו כי כהאן אחראי לתהליך קבלת ההחלטות שהוביל לאסון.

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נרות לזכר ההרוגים בכיכר רבין/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully