וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ראשוני בצה"ל: האחות הפלסטינית נהרגה מנתז - ולא מירי ישיר

לאחר הביקורת הרבה שהופנתה לצבא עקב מותה של רזאן נג'אר בעימותים בגבול עזה, הבדיקה הראשונית מעלה כמה כיווני חקירה. לפי אחד מהם, קליע שניתז מהאדמה פגע באחות והביא למותה, ולא ירי צלפים ישיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בצה"ל הודפים את הביקורת שהופנתה לאחר מותה של הפרמדיקית הפלסטינית רזאן נג'אר מירי בהפגנה בגבול רצועת עזה בסוף השבוע האחרון. לפי תחקיר ראשוני שנערך נמצא כי לא בוצע לעברה ירי ישיר של כוחות הצלפים. כמה כיוונים שונים נחקרים, ולפי אחד מהם מדובר בירי שפגע באדמה וניתז לכיוונה של נג'אר בלי שהיה ירי ישיר לעברה.

ברשות הפלסטינית הפכה אשת הצוות הרפואי הצעירה לסמלה החדש של המחאות על הגדר. ברשתות החברתיות, הן בגדה וברצועת עזה, שיתפו גולשים רבים את תמונתה של נג'אר, בעיקר מההפגנות האחרונות שבהן השתתפה והעניקה טיפול לפצועים. במרכז המידע הפלסטיני פורסמה תמונתו ותעודת הלידה של תינוקת שנולדה בחברון ונקראה על שמה של נג'אר. מעיפי עפיפוני התבערה שנשלחים לישראל וגורמים לנזק רב מיהרו להוסיף את תמונתה לעפיפון תבערה שנשלח אתמול לשטח ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
שמונה שריפות - בתוך שעתיים: טרור העפיפונים בעוטף עזה לא פוסק
שב"כ חשף חוליית טרור שהוכוונה מסוריה ותכננה לפגוע בנתניהו
למרות התנגדות הפרקליטות: בוטל האישום נגד נערים שריססו כתובות על כנסיות

רזאן אשרף נג'אר אחות פלסטינית שנהרגה בהפגנות בגבול הרצועה ב-1 ביוני 2018. צילום מסך
לא נורתה ישירות. האחות רזאן נג'אר שנהרגה בעימותים בגבול הרצועה/צילום מסך

לפי שעה, מצוי חמאס במצב קשה שלא נראה כדוגמתו בשנים האחרונות. הוא ניסה להביא מאות אלפים לגדר ודיבר על "צעדת המיליון", אך נכשל ולכן פעילו מתוסכלים. חמאס מוכן ללכת להסדרים של הפסקת אש שלא היה מסכים להם בעבר. לפי אותו גורם, מי שמדרבן את הג'יאהד האסלאמי לירות לעבר הגדר ולהניח מטענים הם האיראנים, וגם החמאס רואה בהם תקווה אחרונה לסיוע כספי בגלל הבידוד בו הוא שרוי.

ההפגנה הצפויה ביום שישי הקרוב תציין גם את יום ירושלים האיראני. חמאס צפוי להביא עשרות אלפים לגדר, להניח מטענים, לנסות לחצות את הגדר, פעילו אף ינסו לחטוף חיילים כדי להראות הישגיים מול הצבא. היום היו אמורים להגיע אל הגדר עשרות אלפי מפגינים אך החמאס לא מצליח להניע משפחות רבות אל הגדר עקב אכזבה גדולה מהתנהלותו, תושבי הרצועה מביעים ביקורת קשה על חוסר ההישגים שהביא בעימות האחרון.

עוד באותו נושא

תמונות מלאך ותינוקת על שמה: הפרמדיקית שהפכה לסמל ההפגנות בעזה

לכתבה המלאה
אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-1 ביוני 2018. דובר צה"ל
עימותים בגבול רצועת עזה, בסוף השבוע האחרון/דובר צה"ל

חמאס מונה עשרות הרוגים מתחילת ההפגנות על הגדר, הארועים ביום פתיחת השגרירות האמריקנית גרמו לארגון הטרור להיבהל מהתגובה של צה"ל והביאו לחשש מעימות וממלחמה. לכן פינה את אנשיו ואת המפגינים בחזרה לבתים שלהם. גם ביום שישי הקרוב צה"ל יתגבר את כוחותיו בעוטף עזה למקרה של הסלמה לאחר שאתמול חלק מהכוחות שהיו אמורים להגיע דרומה בוטלו עקב ההבנה כי החמאס מנסה להעביר את כובד ההפגנות אל יום שישי הקרוב.

גם המכשול הצבאי בגבול הרצועה נכנס לעבודות מתקדמות בהם גם מכשול ימי בחוף זיקים. בהפגנות המדוברות ביום הנכבה צה"ל הכין הפתעה לחמאס. רחפנים של צה"ל הבעירו את הצמיגים של אנשי החמאס וכך מנעו מהם את הבערת הצמיגים.

(עדכון ראשון: 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully