וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שריפות - בתוך שעתיים: טרור העפיפונים בעוטף עזה לא פוסק

5.6.2018 / 16:05

להבות משתוללות בכמה מוקדים בכיסופים, ניר עם, עין השלושה ובארי. כוחות כיבוי נמצאים בזירות ופועלים למניעת התפשטות הלהבות. השר ארדן: "הכבאים מכבים את השריפות - אבל רק צה"ל יכול לחסל את המציתים"

אתר רשמי

שמונה שריפות פרצו בשעות האחרונות (שלישי) כתוצאה מעפיפוני תבערה באזור עוטף עזה. כמה מוקדים בוערים באזור כיסופים, בניר עם, בעין השלושה ובבארי. כוחות כיבוי נמצאים בזירות ופועלים למניעת התפשטות הלהבות.
מוקדם יותר היום פרצה שריפה גדולה בשדה חיטה גדול מול מכללת ספיר שבשדרות. צוותי כיבוי נשלחו למקום והשיגו שליטה על האש. הדליקה ככל הנראה נגרמה כתוצאה מעפיפון תבערה.

בנוסף לכך, שריפה נוספת התחוללה היום בנתיב העשרה שבצפון-מערב הנגב. מוקדם יותר היום פרצה שריפה בשטחים הסמוכים לניר עם שבשער הנגב ובהמשך פרצה שריפה פעם נוספת באותו האזור, שלפי שעה עדיין לא כובתה.

הסטודנטים במכללת ספיר סיפרו על ההתמודדות עם התופעה החדשה: "לרקטות אנחנו רגילים, אבל עפיפונים זה משהו חדש". עופרי, סטודנטית במכללה, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "כואב הלב לראות את השדה הזה שרוף. פעם היו פה חמניות. עפיפונים זה כמו רקטות וצריך לעשות משהו כדי להפסיק את זה".

הסלמה עלולה לפגוע בשגרת הלימודים. "אנחנו מאוד חוששים מזה", הדגישו הסטודנטים. "אנחנו מקווים שלא תהיה הסלמה נוספת ושהממשלה תטפל בעפיפונים כי זה בלתי נסבל. מסכנים החקלאים שהשדות שלהם נשרפים להם מול העיניים. חשוב לנו לחזק את התושבים וגם להגיד שחשוב שאנשים יבואו ללמוד פה ולחזק את המקום".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן מאיים: נסגור חשבון עם חמאס ועם הג'יהאד האסלאמי
הדרום בוער: גל שריפות בעוטף עזה עקב עפיפוני תבערה מהרצועה
ריבלין לאבו מאזן: קבל אחריות על המתרחש בעזה - גנה את טרור העפיפונים

שריפה בשדה מול מכללת ספיר בשדרות בשל עפיפון תבערה ב-5 ביוני 2018. לימור אפללו, מערכת וואלה! NEWS
השריפה במכללת ספיר, היום/מערכת וואלה! NEWS, לימור אפללו

שיר גלילי, דוברת אגודת הסטודנטים במכללת ספיר, סיפרה כי אירוע שהיה אמור להתקיים היו במסגרת אירועי שבוע הגאווה בוטל בעקבות השריפה, זאת בנוסף לטורניר הכדורסל בסימן תמיכה בתושבי הדרום. "אנחנו קוראים לכולם לא לפחד", הוסיפה. "תבואו לתמוך בתושבים, זה חשוב. האירוע קם בגלל השריפות הקודמות והאירוניה היא שהוא עשויה להתבטל בגלל השריפה הנוכחית".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי הדיווחים בנושא המתיחות מול רצועת עזה מצביעים על "חוסר הבנה מוחלט" בכל הנוגע למתרחש באזור. "מדיניות ביטחון רצינית לא יכולה להיות מענה ללחץ תקשורתי או לדעת הקהל", הוסיף. "יש פה מפזרי הזיות ואשליות ושמעתי הרבה מפי פרשנים בכירים שצריך לשפר את המצב ההומניטרי והכלכלי בעזה, וזה ימנע את העפיפונים והחיכוך בגדר".

ליברמן אמר עוד כי ללא פתרון לסוגיית גופות חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הנמצאות בידי חמאס ולזו של האזרחים החיים הנמצאים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, לא יקודם דבר בנושא ההומניטרי ברצועה. "מי שחושב ששיפור המציאות האזרחית בעזה ימנע חיכוך על הגדר או שיגור עפיפונים - פשוט משלה, טועה ומטעה", הוסיף. "זה בדיוק כמו הסיסמה 'שטחים תמורת שלום'. נתנו שלום וקיבלנו קאסמים. גם כבני אדם, במקורות כתוב 'עניי עירך קודמים'. אנחנו לא יכולים לדבר על המצב בעזה אלא על המצב שלנו".

אתמול הציג שר ליברמן נתונים על אודות היקף תופעת עפיפוני התבערה. "עד היום שוגרו 600 עפיפונים, 400 מתוכם הצלחנו ליירט באמצעים טכנולוגיים", אמר. לדבריו, 200 העפיפונים שהגיעו לשטח ישראל גרמו ל-198 שריפות שכילו כ-9,000 דונם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: תומר לוי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בפתיחת המוקד העירוני בשדרות כי "לאור העובדה שחמאס הוא זה שמאפשר את הירי ואת שליחת העפיפונים, צריכים לחזור לסיכולים הממוקדים. משלחי העפיפונים ומפקדי החמאס צריכים להיות יעד לסיכולים".

לאחר מכן פרסם השר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב כי "לוחמי האש האמיצים שלנו יכולים לכבות את השריפות, אבל רק צה"ל יכול לחסל את מי שמציתים אותן. אני מצפה מצה"ל לבצע סיכולים ממוקדים במשלחי עפיפוני הטרור שמסכנים חיי אדם יום יום. הם צריכים לדעת שדמם בראשם".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר היום בביקור בשדרות כי לתושבי האזור מגיע גיבוי מלא. "אם היו נופלים עפיפונים בירושלים - כל הממשלה הייתה עוסקת בזה", אמר לפיד. "הבעיה של הממשלה שאיש לא יודע מה המדיניות שלה". הפתרון לדבריו הוא "תמיכה מול פירוז - מדיניות שהולמת בחמאס מצד אחד ומעניקה תמיכה הומניטארית מהצד השני". לדבריו, "ראש הממשלה נוסע בעולם בעניין הגרעין האיראני ואני תומך בו, אבל צריך לתמוך גם בעוטף עזה".

השבוע פנו חמישה ראשי רשויות מקומיות בעוטף עזה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי בבקשה לקדם תכנית פיתוח שתאפשר ליישובים להתפתח. זאת, בין היתר בצל המתיחות הביטחונית שכוללת את טרור העפיפונים ואת ירי הרקטות מהרצועה. "בסוף השבוע שעבר וכן בליל אמש, נחתו ביישובי העוטף קרוב ל-200 פצצות מרגמה וקסאמים שהיוו תזכורת כואבת להיותו של אזור עוטף עזה נתון לניהול שגרת חיים שברירית ומורכבת, תחת איום מתמיד על חיי התושבים", ציינו ראשי הרשויות.

(עדכון: 12:35)

שריפה פרצה בשדה מול מכללת ספיר בשדרות בשל עפיפון תבערה ב-5 ביוני 2018. לימור אפללו, מערכת וואלה! NEWS
השריפה במכללת ספיר, היום/מערכת וואלה! NEWS, לימור אפללו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
השריפה בנתיב העשרה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
פטריית עשן בעקבות טרור העיפיפונים מעזה 5 ביוני 2018. זמן אמת אביחי, מערכת וואלה! NEWS
עשן שריפה בסמוך לקיבוץ כיסופים, היום/מערכת וואלה! NEWS, זמן אמת אביחי
פטריית עשן בעקבות טרור העיפיפונים מעזה 5 ביוני 2018. זמן אמת אביחי, מערכת וואלה! NEWS
עשן שריפה בסמוך לקיבוץ כיסופים, היום/מערכת וואלה! NEWS, זמן אמת אביחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully