וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לאבו מאזן: קבל אחריות על המתרחש בעזה - גנה את טרור העפיפונים

4.6.2018 / 18:18

הנשיא שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית בנושא המתרחש ברצועה ודרש ממנו לגנות את ההתקפות על ישראל ולסייע בהרגעת השטח. מוקדם יותר איים ליברמן כי ישראל "תסגור חשבון עם חמאס והג'יהאד האסלאמי" וחשף כי הגיעו 200 עפיפוני תבערה לשטח ישראל שכילו כ-9,000 דונם

צילום: ערוץ הכנסת ודני בן דוד, יערן קק?ל עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין דרש היום (שני) מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקבל אחריות על המתרחש ברצועת עזה. בשיחה שהתקיימה בין השניים בנושא המצב ברצועה, הוסיף ריבלין כי על יו"ר הרשות לגנות את ההתקפות על ישראל ואת טרור העפיפונים וכן לסייע בהרגעת השטח.

בסיום השיחה, בירך ריבלין את את אבו מאזן בברכת רמדאן כארים ובריאות. לפני שבוע שוחרר האחרון מבית החולים ברמאללה שבו היה מאושפז במשך תשעה ימים, אחרי שנטען כי הוא עבר בדיקות רפואיות בשל ניתוח שעבר באוזן ובהמשך כי נגרם לו זיהום בריאותיו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון, תיווך בתיאום השיחה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבן מאזן ונשיא המדינה ראובן ריבלין, הלוויית שמעון פרס. 30 בספטמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין ואבו מאזן בהלווייתו של שמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

שר הביטחון אביגדור ליברמן איים מוקדם יותר היום כי ישראל "תסגור חשבון עם חמאס ועם הג'יהאד האסלאמי". לדבריו, "אנחנו לא נקבל את שגרת העפיפונים ולא את המהומות על הגדר או ניסיונות לפרוץ אותה ולגרום נזקים לעבודות או לשטח בריבונותנו, ולכן נפעל בהתאם".

ליברמן ביקש להדגיש בדבריו כי "נפעל בהתאם לאינטרס הישראלי, בזמן ובעיתוי שנוח לנו". הוא הוסיף כי הוא "לא נוהג להשאיר חשבון פתוח" וכי כל החשבונות עם ארגוני הטרור ברצועה והמחבלים הפועלים בה ייסגרו.

מנתונים שהציג עולה עד היום שוגרו 600 עפיפונים, כשלדבריו 400 מתוכם יורטו בהצלחה באמצעים טכנולוגיים. 200 העפיפונים שהגיעו לשטח ישראל גרמו ל-198 שריפות שכילו כ-9,000 דונם. בתוך כך, שלוש שריפות פרצו היום ביער בארי שבעוטף עזה כתוצאה מעפיפוני תבערה שנשלחו מהרצועה. בנוסף לכך, השתוללו שריפות בקיבוץ ניר עם וסמוך למכללת ספיר. הרכבת מתל אביב לשדרות עצרה באשקלון בשל השריפות, ולנוסעים נאמר כי הרכבת תתעכב.

עוד באותו נושא

ליברמן מאיים: נסגור חשבון עם חמאס ועם הג'יהאד האסלאמי

לכתבה המלאה
שלוש שריפות פרצו ביער בארי בשל עפיפוני תבערה שנשלחו מעזה. דני בן דוד, יערן קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה ביער בארי, היום/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, יערן קק?ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully