וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחר שהודה: בית המשפט הרשיע את מבצע מסע הירי הלאומני בחיפה

5.6.2018 / 14:46

מוחמד שינאווי רצח בשנה שעברה את גיא כפרי ופצע קשה אדם אחר בעקבות "שנאה עזה כלפי יהודים" שגברה עם התקרבותו לדת. הרוצח נעצר לאחר מצוד בן יומיים, והפרקליטות תבקש לגזור עליו עונש מאסר עולם

צילום: ערן גילווארג ודוברות משטרה, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שלישי) את מוחמד שינאווי בן 22 מחיפה בגין עבירות של רצח בכוונה תחילה מתוך מניע לאומני. שינאווי רצח גיא כפרי וניסה לרצוח את יחיאל אילוז בעיר התחתית בחיפה בינואר בשנה שעברה. שינאווי הודה באישומים במסגרת הסדר טיעון. בעקבות מסע הירי של שינוואי התנהל בעיר מצוד בן יומיים שבו השתתפו כוחות מיוחדים.

במהלך דיון שגרתי שהתנהל היום, שינאווי, שהכחיש עד כה את המעשים, שאל אם יוכל לעזוב ולשוב לתאי המעצר באם יודה, ושנענה בחיוב, אמר כי "אין צורך להזמין עדים, אני מודה בכתב האישום". הרכב שלושת השופטים בראשות השופטת רבקה פוקס הרשיע אותו בו במקום במיוחס לו. הפרקליטות הודיעה כי תבקש לגזור עליו מאסר עולם ועוד עונשים וכן פיצויים. גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

עוד בוואלה! NEWS:
בתו של נבחר ציבור נאשמת במכירת סמים לבני נוער בעיר
נתניהו עונה לחמינאי: לא מופתעים, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני
פשרה בקואליציה: יהודים מחו"ל יוכפפו לבתי הדין רק אם נישאו לפי ההלכה

כתב אישום הוגש נגד מוחמד שינאווי, בן 21 מחיפה, בגין רצח וניסיון רצח בעיר התחתית. ערן גילווארג
שינאוי לאחר מעצרו/ערן גילווארג

לפי פסק הדין, בשנים האחרונות פיתח שינאווי שנאה כלפי יהודים, שהחלה על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השניה וגברה עם השנים זאת בין היתר נוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו בהן היו מעורבים יהודים, והתחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית.

על רקע זה החליט שינאווי לבצע פיגוע שבו ירצח יהודים. בסמוך לשעה 9:30, הגיע שינאווי לרחוב העצמאות בחיפה, במטרה לבצע את הפיגוע, כשהוא נושא עמו תיק עם הנשק הטעון במחסנית ובה 17 כדורים לפחות. בשלב מסוים, הבחין שינאווי באילוזוירה בו כשהנשק מוסתר בתוך התיק. בעקבות הירי, התמוטט אילוז וישנאווי נמלט בריצה מהמקום כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק.

עוד באותו נושא

תיעוד: הנאשם ברצח בחיפה נמלט אחרי הירי

לכתבה המלאה
זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה, 3 בינואר 2017. ערן גילווארג
זירת הרצח בחיפה, ינואר 2017/ערן גילווארג

בהמשך, בצומת הרחובות יפו- כיאט, נכנס שינאווי למונית שעברה במקום, ולבקשתו, הסיעו נהג המונית לשכונת חליסה בחיפה, שם ירד מן המונית והלך לכיוון רחוב הגיבורים, כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק.

שינאווי הבחין בכפרי כשהוא צועד לבדו, כשהגיע למסקנה כי מדובר ביהודי, ממרחק של מטרים ספורים, ירה שינאווי בנשק , כשהוא מוסתר בתיק, כמה יריות לעברו . שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה, פגעו בכפרי והביאו למותו. מיד לאחר הירי, נמלט שינאווי רגלית מהמקום, כשהוא נושא עמו את התיק בו מוסתר הנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully