וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לחמינאי: לא מופתעים, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה ויקי אדמקר

5.6.2018 / 15:50

ראש הממשלה אמר בביקור בצרפת כי כוונת איראן להגביר את העשרת האורניום תאפשר לטהראן לייצר "ארסל בלתי מוגבל של פצצות גרעין". שר הביטחון ליברמן הוסיף: "אם תחליט איראן לפרוש מהסכם הגרעין - גם מדינות אירופה יפעלו כך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי "שלשום הצהיר האייתוללה חמינאי, שליט איראן, שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל. אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה - עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין. אנחנו לא מופתעים. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". נתניהו אמר את הדברים לאחר הצהרת איראן כי תפעל לקידום העשרת אורניום.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להצהרה וכינה אותה היום "סימן להיסטריה". בדברים שנשא בכנס לשכת רואי החשבון באילת הוסיף ליברמן כי ישנה "פאניקה המונית בצמרת האיראנית". שר הביטחון הוסיף כי המנהיג העליון עלי חמינאי מודאג מאי השקט בפנימי ברפובליקה האסלאמית.

"מאז עידן חומייני לא היו שביתות כמו שראינו בחודש האחרון", אמר. "גם כשאתה מסתכל על הנתונים הכלכליים, הנושא הכלכלי, ההידרדרות הכלכלית המהירה זה מה שמטריד אותם". בדבריו ציין ליברמן את הודעתה של קבוצת פז'ו אתמול על הקפאת פעילות חברות הרכב שלה באיראן וקשר בינה לבין הצהרתו של חמינאי.

קואליציה נגד איראן- אחרי הפגישה עם מרקל: נתניהו נחת בפריז וצפוי להיפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בצרפת, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

לדבריו, אם איראן תחליט לפרוש מהסכם הגרעין עם המעצמות שנחתם לפני כשלוש שנים לא יישאר שום מרחב תמרון עבור מדינות אירופה השותפות לו. במצב זה, כך ליברמן, לא תישאר ברירה למדינות החתומות על ההסכם אלא לפרוש ממנו גם הן. "האיראנים הולכים על גבול דק ומנסים לאותת, לסחוט ולאיים", הוסיף. "אבל אני מסופק אם הם יפרשו כי הם מבינים שבאותו רגע גם האירופים מחוץ לההסכם".

עוד אמר שר הביטחון כי האופציה הצבאית מול טהראן "מעולם לא ירדה מהשולחן". לדבריו, ישראל מעוניינת שהן איראן והן חיזבאללה יעזבו את אדמת סוריה כתנאי לכל הסדר עתידי. לדבריו, ישראל פועלת לסיכול הברחות הנשק לידי חיבזאללה שהיא מזהה, אך יש להניח שיש כאלו שהיא אינה מודעת להן.

(עדכון ראשון: 13:00)

עוד באותו נושא

איראן: נודיע היום לאו"ם על תחילת הרחבת יכולת ייצור האורניום

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס לשכת רואי החשבון באילת, 5 ביוני 2018. צילום מסך
ליברמן/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully