וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הנאשם ברצח בחיפה נמלט אחרי הירי

6.2.2017 / 21:31

מצלמות הממוקמות ברחוב העצמאות בחיפה תיעדו את מוחמד שינאווי נמלט מזירת הירי הראשונה במסעו. בתיעוד נראה גם התיק שבו הסתיר את הקדח שבו השתמש על פי האישום ברצח גיא כפרי ובפציעתו של יחיאל אילוז

עריכה: שמרית גולדשטיין

מצלמות הממוקמות ברחוב העצמאות בחיפה תיעדו את מוחמד שינאווי, הנאשם ברצח גיא כפרי ובניסיון הרצח של יחיאל אילוז בעיר התחתית בתחילת החודש שעבר. בתיעוד נראה שינאווי לאחר הירי באילוז, כשהוא רץ לעבר אחת הסמטאות ונמלט מהמקום. בצילומי המצלמות נראה גם התיק שבו הסתיר את האקדח שבו ככל הנראה השתמש במסע הירי. בהמשך, על פי האישום, הגיע לרחוב הגיבורים בחיפה ושם ירה למוות בכפרי.

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שינאווי, תושב העיר בן 21. הוא נאשם שפעל ממניע לאומני וכתב האישום ייחס לו עבירות של רצח בכוונת תחילה, ניסיון רצח, פעולה בנשק למטרות טרור, החזקת סכין שלא כדין וניסיון שוד. יחד עם שינאווי הואשמו גם שני חבריו בעבירות של מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור ופשע, שיבוש מהלכי משפט וסחר בסמים.

עוד בנושא:
הפצוע מהירי בחיפה עודכן באישום במיטת האשפוז: "ידעתי שזה לאומני"
ירה מתוך תיקו במסע הרג: תושב חיפה הואשם ברצח על רקע לאומני
מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה

הנאשם ברצח נצפה במצלמות האבטחה אחרי שירה ברב יחיאל אילוז וגיא כפרי. מערכת וואלה! NEWS
שינאווי בתיעוד המצלמות ברחוב העצמאות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS

לפי כתב האישום, ב-3 בינואר, סמוך לשעה 9:30 הגיע הנאשם לרחוב העצמאות בחיפה במטרה לבצע את הפיגוע. בשלב מסוים, הבחין באילוז, בעל חזות יהודית-דתית, צועד ברחוב. הוא עקב אחריו וירה בו כשנשקו מוסתר בתוך התיק. לפחות שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו באילוז וגרמו לפציעתו. בעקבות הירי, התמוטט אילוז על הקרקע והנאשם נמלט בריצה מהמקום.

לאחר הירי באילוז, בצומת הרחובות יפו-כיאט, נכנס שינאווי למונית שעברה במקום, וביקש מנהג המונית לנסוע לשכונת חליסה בחיפה, שם ירד מהרכב והלך לכיוון רחוב הגיבורים, כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק. בהגיעו לאזור הגשר ברחוב הגיבורים, בסמוך לשעה 10:00, הבחין בכפרי צועד לבדו. הוא התקרב אליו, גילה שהוא יהודי וירה בו כמה פעמים. שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו בכפרי באזור חזה שמאל והצוואר וגרמו למותו.

מיד לאחר הירי בכפרי, נמלט הנאשם רגלית מהמקום, כשהוא נושא עמו את התיק שבו מוסתר הנשק. בהגיעו לאזור הררי הסמוך לבניין מגוריו, השליך הנאשם את התיק עם הנשק בין השיחים. בהמשך, הסתובב באזורים שונים בעיר חיפה, ברגל ובאמצעות תחבורה ציבורית, במטרה להימלט מכוחות הביטחון, שחיפשו אחריו. אחרי יומיים של חיפושים, הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully