וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תוקף את פרדו: "המוסד איננו ארגון פשע"

3.6.2018 / 11:49

ראש הממשלה התייחס לריאיון של ראש המוסד לשעבר ב"עובדה", שבו אמר האחרון כי המוסד הוא "ארגון פשע עם רישיון". לדברי נתניהו, מדובר ב"ארגון מפואר שעושה מלאכת קודש נגד איומי ישראל וכולנו מצדיעים לו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי "המוסד איננו ארגון פשע. הוא ארגון מפואר שעושה מלאכת קודש נגד איומי ישראל וכולנו מצדיעים לו". נתניהו אמר את הדברים על רקע הריאיון שהעניק ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו לתוכנית "עובדה", שבה טען כי "המוסד הוא ארגון פשע עם רישיון, וזה מה שכיף בו".

על פי חשיפת התוכנית בערוץ 12, בחודשים האחרונים של פרדו והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בתפקידיהם פנה נתניהו לראש השב"כ לשעבר יורם כהן במטרה למנוע דליפה של מידע ביטחוני רגיש. בדיון מיוחד בנושא ביקש נתניהו מכהן לעשות שימוש ב"יכולות המיוחדות" של השב"כ לצורך פיקוח גורף שכולל האזנה לטלפונים של שורת בכירים. עוד פורסם כי כהן סירב לבקשתו של נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
לא מעקב "ספציפי": נתניהו תכנן לפקח על שומרי הסוד
יורם כהן: נתניהו לא הנחה אותי להאזין ספציפית לרמטכ"ל ולראש המוסד
נתניהו על הפרסום כי ביקש להאזין לבכירים: "אין גבול לשקרים"

ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 3 ביוני 2018. רויטרס
נתניהו בישיבת ממשלה, היום/רויטרס

ראש הממשלה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים!". בהמשך הוא אף העלה סרטון לחשבון הטוויטר שלו ובו הכחיש בתוקף את ההאשמות. "אתמול התפוצצה פרשה מרעישה. יש תכנית שמתיימרת להציג עובדות והיא טענה שאני הנחיתי את ראש השב"כ לשעבר להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. יש רק בעיה אחת - זה שקר מוחלט", אמר נתניהו.

חברת הכנסת ‏ציפי לבני (המחנה הציוני) פנתה בבקשה דחופה לכנס דיון בוועדת המשנה לשירותים חשאיים אליו יזומנו ראש השב"כ הקודם כהן וראש השב"כ הנוכחי ארגמן.

בעקבות הפרסום פנתה לבני ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר. בבקשה הדגישה לבני כי מטרת הדיון היא "לקבל מידע האם הייתה בקשה כזאת בעבר ומיהם הגורמים כלפיהם משתמשים באמצעים כאלה כיום, כולל פיקוח על דרכי האישור".

עוד באותו נושא

ראש השב"כ לשעבר דיכטר: הפרסומים על נתניהו - שקר, אין חיה כזאת

לכתבה המלאה
ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן,  וראש המוסד לשעבר , תמיר פרדו (צולם ב- 2014). רויטרס
פרדו וכהן, ב-2014/רויטרס

"קמנו למדינה שבה ראש השב"כ היה המעצור האחרון בפני ראש ממשלה שרוצה להשתמש באמצעים שנועדו מול אויבים, נגד הרמטכ"ל וראש המוסד. השילוב של הרבה שנות שלטון, עודף כוח וסימון כל מי שחושב אחרת כבוגדים - הרסני", מסרה לבני.

נתניהו הוסיף היום בישיבת הממשלה כי "מחר אצא לאירופה לפגישה עם שלושה מנהיגים מרכזיים: קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. אדבר איתם על איראן, המשך בלימת תכנית הגרעין של איראן ואחדד אמת שאיננה משתנה. ישראל לא תאפשר נשק גרעיני". נתניהו הוסיף כי ידבר על התבססות איראן בסוריה. לדבריו, "ישראל תמשיך לשמור על חופש הפעולה שלה בכל שטח שהוא בסוריה. אני מדבר על כך בזמן האחרון עם ונשיא רוסיה לדימיר פוטין ושר החוץ האמריקני מייק פמפאו ואלה שיחות חשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully