וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפרסום כי ביקש להאזין לבכירים: "אין גבול לשקרים"

1.6.2018 / 9:06

ראש הממשלה הכחיש את חשיפת "עובדה" כי ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, סירב לבקשתו החריגה לפני 7 שנים להשתמש ב"יכולות המיוחדות" של הגוף כדי להאזין לתמיר פרדו ובני גנץ. "זהו שקר מוחלט", כתב. ח"כ לבני פנתה בבקשה דחופה לכנס דיון בוועדת המשנה לשירותים חשאיים

"מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים!", כך צייץ הבוקר (שישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחשבון הטוויטר שלו. זאת בתגובה לחשיפת התוכנית "עובדה", כי ביקש לבצע האזנות לשורה של שותפי סוד, ביניהם ראש המוסד והרמטכ"ל דאז, תמיר פרדו ובני גנץ.

על פי חשיפת התוכנית בערוץ 12 אמש, בחודשים האחרונים של גנץ ופרדו בתפקידיהם פנה נתניהו לכהן במטרה למנוע דליפה של מידע ביטחוני רגיש. בדיון מיוחד בנושא ביקש נתניהו מכהן לעשות שימוש ב"יכולות המיוחדות" של השב"כ לצורך פיקוח גורף שכולל האזנה לטלפונים של שורת בכירים. עוד פורסם כי כהן סירב לבקשתו של נתניהו.

טרם הכחשתו הבוקר של נתניהו את הטענה על בקשתו להאזנות, מסר אמש ראש הממשלה לתוכנית עובדה כי "זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".


עוד בוואלה! NEWS:
גופת היהלומן מלוד שנעדר נמצאה ביער מודיעין עם סימני אלימות
האיראנים לא יצאו כל כך מהר: הסיכויים והסיכונים בהסכם ההסדרה בסוריה
ארה"ב תטיל וטו באו"ם על הצעת כווית להגנה בינלאומית לפלסטינים

תמיר פרדו ראש המוסדד לשעבר בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"חוסר אמון מוחלט". פרדו/ניב אהרונסון

חברת הכנסת ‏ציפי לבני (המחנה הציוני) פנתה הבוקר בבקשה דחופה לכנס דיון בוועדת המשנה לשירותים חשאיים אליו יזומנו ראש השב"כ הקודם כהן וראש השב"כ הנוכחי ארגמן.

בעקבות הפרסום בתכנית 'עובדה' פנתה לבני ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר. בבקשה הדגישה לבני כי מטרת הדיון היא "לקבל מידע האם הייתה בקשה כזאת בעבר ומיהם הגורמים כלפיהם משתמשים באמצעים כאלה כיום, כולל פיקוח על דרכי האישור".

"קמנו למדינה שבה ראש השב"כ היה המעצור האחרון בפני ראש ממשלה שרוצה להשתמש באמצעים שנועדו מול אויבים, נגד הרמטכ"ל וראש המוסד. השילוב של הרבה שנות שלטון, עודף כוח וסימון כל מי שחושב אחרת כבוגדים - הרסני", מסרה לבני.

ציפי לבני בראיון ליעקב אילון 2 בינואר 2018. ראובן קסטרו
ביקשה לכנס דיון מיוחד. ח"כ לבני/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג התייחס גם כן לחשיפה וביקש לפנות למבקר המדינה במידה שגילויו של פרדו נכונים. "גילויו חמורים ביותר וחייבים להדאיג את כולנו", אמר ח"כ הרצוג. "אני קורא לבדיקה דחופה ומיידית של מבקר המדינה לבירור הפרשה עד תום ופרסום האמת. כבוד לעבודה עיתונאית של אילנה דיין אבל היה ראוי שמידע כזה יובא בזמן אמת לועדת המשנה למודיעין ולא לחשיפה תקשורתית כעבור שנים", הוסיף.

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה לפתוח ללא דיחוי בבדיקה האם אכן ראש הממשלה פעל בניסיון לבצע האזנות לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו. "חומרת הדברים אינה יכולה להשאיר את הדברים ללא בדיקה האם אכן פעל רה"מ על מנת לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד דאז", כתב חרמוני בפנייתו לשניים. עוד ביקש חרמוני לבדוק האם ישנן האזנות כיום לראשי זרועות הביטחון, שרים ובכירים במערכת הפוליטית או הביטחונית; "ישראל איננה רפובליקת בננות וגם איננה מגרש המשחקים הפרטי של נתניהו", אמר חרמוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פרידה מראש השב"כ היוצא יורם כהן. מאי 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וכהן ב-2016/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

המידע על הבקשה החריגה של נתניהו הגיע גם לגורמים במשרד הביטחון. לדבריהם, כהן היה נרעש מהאפשרות שהשב"כ ייאלץ להאזין לשני עמיתיו, מבלי שאין כל חשד ספציפי לגביהם אלא רק כ"אמצעי מניעה", ולכן סירב. לדברי גורמים המעורים בפרטים, כהן הסביר כי "השב"כ לא אמור לעשות שימוש באמצעים קיצוניים כאלה נגד האנשים שעומדים בראש הצבא והמוסד".

בריאיון לאילנה דיין התייחס פרדו לראשונה למידע ואמר: "אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל, שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עלי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות". עוד אמר פרדו כי "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק".

יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, מסר אתמול בתגובה לטענה כי נתניהו ביקש להאזין לפרדו וגנץ בתחילת כהונתם כי "‏ראש ממשלה ישראלי ששולח ראש שב"כ לעקוב אחר עמיתיו, ראש מוסד ורמטכ"ל, איננו ראוי לתפקידו הממלכתי הרם, הוא איננו יכול לעמוד בראש ועדת ראשי השירותים ועליו ללכת הביתה. ‏במעשיו ובפועלו אין הוד ואין הדר אלא רמיסת הממלכתיות וקדושת הביטחון".

(עדכון ראשון 8:30)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל בני גנץ ומשפחתו בלשכת ראש הממשלה בירושלים, פברואר 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully