וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תטיל וטו באו"ם על הצעת כווית להגנה בינלאומית לפלסטינים

ניקי היילי הודיעה כי היא "ללא ספק" תחסום את ההצעה שהוגשה בשם מדינות ערב, המהווה לדבריה "פשיטת רגל מוסרית". כווית קראה לבחון הקמת "מנגנון הגנה בינלאומי" לתושבי עזה, זאת לאחר שלפני כשבועיים הציעה לשלוח כוח מטעם האו"ם להגנתם

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה הלילה (שישי) את ההצבעה על הצעה של כווית להגנה על הפלסטינים ברצועת עזה. ההצבעה על ההצעה, שהוגשה בשמן של מדינות ערב, צפויה להתקיים היום בשעות הערב. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הודיעה כי תטיל וטו "ללא ספק".

היילי ציינה כי הצעת כוויית נוקטת "גישה חד-צדדית באופן גס המהווה פשיטת רגל מוסרית, שרק תגרום לערעור המאמצים המתמשכים לשלום בין הישראלים לבין הפלסטינים". לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, ארצות הברית הפיצה הצעה משל עצמה שבו היא האשימה את חמאס בהסלמה האחרונה ודרשה ממנו ומהג'יהאד האסלאמי "לחדול מכל פעולה פרובוקטיבית, כולל לאורך גדר הגבול".

ניקי היילי בדיון מיוחד על האלימות בעזה: "אין מדינה שנהגה בריסון כמו ישראל". רויטרס
"גישה חד-צדדית באופן גס". היילי/רויטרס

משלחת כווית לאו"ם הציגה את הצעתה לפני שבועיים כשראה לשלוח כוח בינלאומי של האו"ם להגנת תושבי עזה, זאת בעקבות הרג של כ-120 מפגינים בגבול הרצועה בשבועות האחרונים. הגרסה הסופית והמרוככת יותר דורשת, בין שאר, "לשקול את האמצעים להבטחת בטיחותם והגנתם" של אזרחים פלסטינים וכן דוח מטעם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בנושא הקמתו של "מנגנון הגנה בינלאומי".

עם הפצת הצעתה הראשונית של כווית לפני כשבועיים הגיב שגריר ישראל בארגון דני דנון: "הציניות והניסיונות לעוות את המציאות הגיעו לשפל חדש. ישראל תמשיך להגן על ריבונותה ועל ביטחון אזרחיה מול הטרור והאלימות הרצחניים של חמאס". לדבריו, "הצעת ההחלטה המבישה הזו היא הצעת תמיכה בפשעי המלחמה של חמאס נגד ישראל ונגד תושבי עזה הנשלחים למותם למען שימור שלטון חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully