וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר דיכטר: הפרסומים על נתניהו - שקר, אין חיה כזאת

1.6.2018 / 15:58

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר התייחס לפרסום לפיו ראש הממשלה ביקש להאזין לשורת בכירים ואמר כי "אני יודע שזה שקר, גם תמיר פרדו יודע זאת". הבוקר פנו גורמים פוליטיים לדיכטר בבקשה כי יכנס בדחיפות את ועדת החוץ והביטחון לדיון בנושא

קשת

יו"ר ועדת החוץ והביטחון וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר (ליכוד) התייחס הבוקר (שישי) לפרסום בתוכנית "עובדה" על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש השב"כ לשעבר יורם כהן להאזין לשורת בכירים ואמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "אני יודע שזה שקר, גם תמיר יודע שזה שקר".

דיכטר הוסיף כי "מעל הכול אין חיה כזו שראש ממשלה מבקש מראש שב"כ להאזין לאדם מסוים. אין יצור כזה, מפני שכל האזנה נתונה לפיקוח של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה באופן ישיר, ובאופן עקיף לוועדת שרים לענייני שב"כ, ולוועדת המשנה לשירותים חשאיים בוועדת החוץ והביטחון".

לדבריו, משמעות הדברים היא "שאם חס וחלילה שב"כ היה מחליט להאזין לראש מוסד, העובדה הזו הייתה חייבת להיות כתובה בדוח שהשב"כ מחויב להעביר ליועמ"ש ולפרקליט המדינה מספר פעמים בשנה ומניסיוני היועמ"ש ופרקליט עוברים על זה בצורה מאוד יסודית ושיטתית. זה עוד לפני שהגענו לעובדה שאנשים צריכים לבוא ולבצע את זה - לא מדובר בפעולה שראש השב"כ בא ושם אוזניות".

עוד מוסיף דיכטר כי "זה צירוף של מעשה מטורף על מעשה מטורף על מעשה מטורף, שאין שום סיכוי שראש הממשלה ינחה או שראש השב"כ יקבל. בקיצור - מכל כיוון שאתה בוחן את זה - זה חסר היגיון. מדובר בדיווח שקרי, אין אפשרות אחרת".

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו על הפרסום כי ביקש להאזין לבכירים: "אין גבול לשקרים"
"נתניהו ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד"

אבי דיכטר, יעקב פרי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ועדת חוץ וביטחון, כנסת. מרץ 2017. רוני כנפו
"אין יצור כזה". ח"כ דיכטר/רוני כנפו

דיכטר קיבל הבוקר את הפניות של גורמים פוליטיים בהם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) לכנס את ועדת חוץ וביטחון בנושא והפניות האלה נבחנות בשלב זה.

ח"כ לבני פנתה לח"כ דיכטר בבקשה כי יכנס דיון בוועדת המשנה לשירותים חשאיים אליו יזומנו ראש השב"כ הקודם כהן וראש השב"כ הנוכחי ארגמן. זאת במטרה "לקבל מידע האם הייתה בקשה כזאת בעבר ומיהם הגורמים כלפיהם משתמשים באמצעים כאלה כיום, כולל פיקוח על דרכי האישור", כתבה.

מוקדם יותר צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו כי "מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים!".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תמיר פרדו ראש המוסדד לשעבר בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"גם יודע שזה שקר". פרדו/ניב אהרונסון

בהמשך הוא אף העלה סרטון לחשבון הטוויטר שלו ובו הכחיש בתוקף את ההאשמות. "אתמול התפוצצה פרשה מרעישה. יש תכנית שמתיימרת להציג עובדות והיא טענה שאני הנחיתי את ראש השב"כ לשעבר להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. יש רק בעיה אחת - זה שקר מוחלט", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי ראש השב"כ בעצמו מכחיש את הטענות. לדבריו ההאזנות האמיתיות שלו הן "החלונות הגבוהים, שלישיית גשר הירקון, אריק איינשטיין, יורם גאון, ג'וזי כץ, שמוליק קראוס, הביטלס - האלבומים הראשונים, אבבא וגם חבר'ה מהיום".

נתניהו בטוויטר: "ההאזנות האמיתיות שלי הן שמוליק קראוס והביטלס"

על פי חשיפת התוכנית בערוץ 12 אמש, בחודשים האחרונים של גנץ ופרדו בתפקידיהם פנה נתניהו לכהן במטרה למנוע דליפה של מידע ביטחוני רגיש. בדיון מיוחד בנושא ביקש נתניהו מכהן לעשות שימוש ב"יכולות המיוחדות" של השב"כ לצורך פיקוח גורף שכולל האזנה לטלפונים של שורת בכירים. עוד פורסם כי כהן סירב לבקשתו של נתניהו.

טרם הכחשתו הבוקר של נתניהו את הטענה על בקשתו להאזנות, מסר אמש ראש הממשלה לתוכנית עובדה כי "זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".

(עדכון ראשון: 11:52)

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה לציון יום ירושלים, 13 במאי 2018. רויטרס
"אין גבול לשקרים". נתניהו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully