וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד"

בתכנית "עובדה" נחשף כי ראש השב"כ לשעבר יורם כהן סירב לבקשתו החריגה של נתניהו לפני 7 שנים, להשתמש ב"יכולות המיוחדות" של הגוף כדי להאזין למכשירי הטלפון של תמיר פרדו ובני גנץ. פרדו: "זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות". לשכת נתניהו: "שקר מוחלט"

קשת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש השב"כ לשעבר יורם כהן לבצע האזנות לשורה של שותפי סוד, ביניהם ראש המוסד והרמטכ"ל דאז, תמיר פרדו ובני גנץ - כך נחשף אמש (חמישי) בתכנית "עובדה" בערוץ 12. על פי החשיפה, בחודשים האחרונים של גנץ ופרדו בתפקידיהם פנה נתניהו לכהן במטרה למנוע דליפה של מידע ביטחוני רגיש. בדיון מיוחד בנושא ביקש נתניהו מכהן לעשות שימוש ב"יכולות המיוחדות" של השב"כ לצורך פיקוח גורף שכולל האזנה לטלפונים של שורת בכירים. עוד פורסם כי כהן סירב לבקשתו של נתניהו.

המידע על הבקשה החריגה של נתניהו הגיע גם לגורמים במשרד הביטחון. לדבריהם, כהן היה נרעש מהאפשרות שהשב"כ ייאלץ להאזין לשני עמיתיו, מבלי שאין כל חשד ספציפי לגביהם אלא רק כ"אמצעי מניעה", ולכן סירב. לדברי גורמים המעורים בפרטים, כהן הסביר כי "השב"כ לא אמור לעשות שימוש באמצעים קיצוניים כאלה נגד האנשים שעומדים בראש הצבא והמוסד".

עוד בוואלה! NEWS:
פרדו: נתניהו הורה לדרוך את המערכת לקראת תקיפה אפשרית באיראן
הארץ: "שרה נתניהו ניסתה לתקוף פיזית את מנכ"ל משרד רה"מ"
פרשת המעונות: עד המדינה חפץ מסר עדות במסגרת השלמת חקירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פרידה מראש השב"כ היוצא יורם כהן. מאי 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וכהן ב-2016/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
תמיר פרדו ראש המוסדד לשעבר בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
פרדו/ניב אהרונסון

בריאיון לאילנה דיין התייחס פרדו לראשונה למידע ואמר: "אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל, שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עלי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות". עוד אמר פרדו כי "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק".

מלשכת ראש הממשלה נמסר אתמול כי "נתניהו מעולם לא ביקש להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט".

וואלה!Talk - יעקב אילון מראיין את בני גנץ, 20.4.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully