וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המעונות: עד המדינה חפץ מסר עדות במסגרת השלמת חקירה

31.5.2018 / 19:37

עד המדינה בתיקי נתניהו העיד היום במסגרת הפרשה שבה נחקרת רעיית ראש הממשלה בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים. לאחרונה פורסם כי מגעים מתנהלים בין סנגוריה של נתניהו ליועמ"ש על האפשרות כי תשיב למדינה כסף בתמורה לאי העמדתה לדין

עריכת וידאו: ניר חן
הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ/ראובן קסטרו

עד המדינה בפרשות ראש הממשלה ניר חפץ מסר היום (חמישי) עדות במסגרת השלמות חקירה בפרשת המעונות, שבמסגרתה חשודה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים.

נתניהו חשודה כי פעלה לנפח הוצאות כספיות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות רבות-משתתפים במסעדות יוקרה בהיקף של 359 אלף שקלים, לכאורה תוך עקיפת הנוהל שאוסר על הזמנת מזון בזמן שבמעון מועסקת מבשלת. העבירות שבהן היא חשודה הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

לאחרונה פורסם כי מתנהלים מגעים בין סנגוריה של נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על האפשרות כי תשיב למדינה סכומי כסף בתמורה להסדר מותנה שבמסגרתו לא תועמד לדין. לפי פרסום ב"כאן", פרקליטיה של נתניהו הסכימו לאפשרות שהציב כביכול מנדלבליט, שלפיה רעיית ראש הממשלה תשיב כסף ללא התחייבות שלא תועמד לדין, אלא שהדבר ייטיב את מצבה המשפטי.

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בביקור במטה האו"ם בניו יורק, מרץ 2018. רויטרס
שרה נתניהו/רויטרס

בחודש מרץ עימתו חוקרי המשטרה את שרה נתניהו ובנה יאיר, יחד עם בעלי חברת בזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, עם עדי המדינה בתיק 4000 - חפץ ושלמה פילבר. העימותים בוצעו בחדרי החקירות כשהם מצולמים במצלמות המשטרה. מטרת העימות הייתה להציג לחלק מהחשודים את גרסאות עדי המדינה פנים מול פנים. במרכז העימותים היו ההוראות שקיבלו עדי המדינה מהמעורבים וכן פעולות השיבוש שבוצעו עם תחילת החקירה, כך על פי החשד.

לפני כשלושה חודשים מתח ראש הממשלה נתניהו ביקורת על המשטרה בשל מאמציה לגייס עדי מדינה בחקירותיו, לאחר שחפץ חתם על הסדר מסוג זה. "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזו עבירה, מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכול, גם את החירות שלכם".

"אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'", אמר ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully